Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Får ikke justerbart til e28 med TUV! E28 blir mye bedre og kjøre etter veien med bilstein og gode senkefjærer :)

Det vil jeg tro, Bilstein er jo bare rått!

når det først blir diskutert E28 senk her, har noen vært borti disse kraemer settene som gasolin selger?

http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... s_id=11281

Har lurt på de selv...

Får ikke kjøpt kit med gjengerør, mutrer, fjærer og topplager da? Som man tilpasser et sett fjærbein? Da bruker man fortsatt innsatsdemper som org.

Ofte gjort av Volvo 240 eierne, da justerbart til disse ikke er kommet ut på markedet skikkelig enda..

Hvor tykke fjærbein har du, Ivar? Vet at Kollevold selger gjengerør med justeringsmutre, Öhlins fjærer og topplagre. :)

Joda, får jo laget til det meste. Men jeg kunne tenkt meg å hatt det i vognkortet...

Kjøpte selv sølvfargede bliklys pærer. Først på ebay så hos Gs. Men med det samme resultat. At om du setter på blinklyset en solfylt dag, så ser du knapt at det blinker i det hele tatt. Så jeg gikk over til blå skjerende pærer, som ble kjøpt hos clas Olson. Så nå ser jeg at det blinker som det skal i all slags vær. :)

Ok, takk for info !

Jeg har også 80mm senkefjærer til e28 med tuv vist fristende :)

Kan faktisk friste litt, men blir knapt med tid mtp å få de i hus før E30Meet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig svaret allerede står en plass, men kommer du på GS-treffet lørdag?

Kommer til å bli et knalltreff med stor fest på kvelden! :)

Sorry, aaaaaaaaalt for langt å kjøre...

Er vel 12 timer hver vei ellerno....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo camping like ved der, så du kunne jo tatt det som en liten ferietur ;) Opp på fredag, jabbe og skråle med likesinnede utover kvelden, treff og fest på lørdagen, og hjem på søndag. ;) Litt i siste liten nå da men.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo camping like ved der, så du kunne jo tatt det som en liten ferietur ;) Opp på fredag, jabbe og skråle med likesinnede utover kvelden, treff og fest på lørdagen, og hjem på søndag. ;) Litt i siste liten nå da men.. :P

For all del, det høres utrolig morro ut. Men jeg er for gammel blitt til å kjøre 24t i bil og høy partyfaktor innenfor en helg....

Komme nå da ffs! Er det en bil som virkelig burde vært der så er det din! Kan få låne huset mitt til overnatting hvis det er fullt på campingen! :)

Takk for det, setter pris på det. Men som jeg skrev til Lars over her, så orker jeg ikke tanken på den lange turen... :oops:

Sjekk her Ivar, de lager fjærer på spekk. Du kan selv bestemme hardhet og høyde. De holder til i Østfold.

Takk for tipset, men jeg kjenner til de ja...

Jeg har en kontakt i Tyskland (E28-kar) som har et firma som spesiallager fjærer til E28, med den høyde en vil ha. Jeg har bare ikke brydd meg å fokusere på det ennå, det kan være at jeg griper tak i det til vinteren heller.

Nå skal jeg jo til Rudskogen om snaue to uker, med campingvogn på slep. Og jeg har hatt et par tilfeller der jeg har hørt en liiiiten subbings på venstre side bak:

c070xurze5cnh787meqc.jpg

Derfor lånte i går jeg en valse av BMWPower og la kanten ut noen millimeter der jeg tok borti.

5o7pqixr5dbycq5yccbl.jpg

Så nå er det bare å vente på de nye fremdekka (håper de kommer i dag, for ellers så blir det ikke før mandag), slik at jeg kan hive vogna på og ta meg en god runde for å se at dekka fremdeles går klar. Vil jo ikke kjøre 110 mil med skrubbing av dekk... DET utgår... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil. De gamle bukkene har de stiveste horna - også på bimmers:) (Tolk det som du vil)

Takk for det, verdsetter å høre det fra deg. Du er i min kategori "menneskersomverdsetteroversnittetgamlebiler", og det er gledelig å få kritikk skrevet på en måte som jeg kunne ordlagt meg selv ;)

Er det ebc skiver du har på bilen?

Nope, jeg husker ikke helt hva firma heter som har produsert de - er så lenge siden jeg kjøpte de. Men skivene er jeg fornøyd med, det er klossene som er akilleshælen mener jeg på. Så nå er det bestilt inn originale klosser, og det tror jeg skal gjøre underverker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg jo til Rudskogen om snaue to uker, med campingvogn på slep. Og jeg har hatt et par tilfeller der jeg har hørt en liiiiten subbings på venstre side bak:

Derfor lånte i går jeg en valse av BMWPower og la kanten ut noen millimeter der jeg tok borti.

Lite Kuriosa, Alpina valsade skärmkanterna bak på E28. Så det är att se som original ;).

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir vi t som skal like langt med vogn :D:mrgreen::mrgreen:

Liker! :)

Lite Kuriosa, Alpina valsade skärmkanterna bak på E28. Så det är att se som original ;).

Åhh? Good to know! Det visste jeg faktisk ikke, takk for info!

I går var en fin dag.

Først av alt så fikk jeg hjem et sett med H&R-fjører (som jeg har hatt lyst på). De ble levert Haugesund via Jan Helge, som er kompis med Taxibjørn. Taxibjørn er jo den hyggelige (som alltid) herremann så fikk tak i dette senkesettet til en ukristelig innbruddspris. Takk for det Bjørn!

Så det ble med ett litt spennende å montere de. Jeg monterte inn senkeskåler, det må innrømmes - men fjørene ligger fortsatt fint på plass, så da er det jo flottings.

IMG_1106_zps626b0003.jpg

I tillegg fikk jeg hjem felgene mine foran, med nye påmonterte Toyo Proxes CF1 225/45-17. Dette er dekk som ikke er de stiveste i klassen (les:dekkveggen), men jeg ville ha de pga at de er støysvake og relativt runde i kantene. Dette for å få vekk den helsikes sporinga som jeg har hatt.

IMG_1109_zps4c4f2fa0.jpg

Har ikke montert fjørene bak ennå, det får jeg ta en annen dag. Nå var det fronten i fokus.

Alt på plass foran:

IMG_1116-1_zps29d8ffc3.jpg

Prøvekjøring:

Bilen er nå blitt en drøm å kjøre. Den er nå blitt presis i veibanen, ingen sporing i det hele tatt. Endelig kan jeg kjøre der JEG faktisk er sjåføren, ikke lenger dekk/styring som styrer showet.

Det føles noget myk foran, det er nok de myke dekka som gjør dette. Bak er den også litt "vinglete" ved belastning. Jeg skal først montere H&R-fjørene bak før jeg begynner å eksperimentere med å endre dekktrykk, men jeg mistenker at med H&R-fjærer bak samt litt høyere dekktrykk så er den nok på "plass". Skal jeg ha bedre stabilitet enn dette, så får det avventes til det kommer 18" på bilen en annen sesong...

Slenger med et par bilder av bilen tatt i skumringen i går kveld:

IMG_1112-1_zps744a48c4.jpg

IMG_1113_zpsf0d8a872.jpg

Venter litt i spenning på at de originale M5-bremseklossene foran skal dukke opp, slik at bremsene mest sannsynlig vil bli slik jeg føler at de burde være. Nå biter de for lite, synes nå jeg da...

MEN....

Høyden da, er det kanskje et par sjeler som lurer på? Jeg har jo slitt med den magiske 630mm-grensen som jeg ikke kommer under.

Etter et par-tre-fire mil i går kveld, så måtte jeg jo måle høyden.

Per nu så måles høyden til 620mm på venstre side, og 618mm på høyre side. Så dette er jo lovende.

620mm kan jeg jo leve med (det er jo 10mm lavere enn tidligere), og skulle nå bilen synke 10mm til på fjørene, så er det helt ok det også!

Good times, bare ei lita uke til avreise E30Meet nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...