Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Takk!

Ja, vi har det veldig morro i Retrogarasjen... Er jo ikke til å unngå når alt dreier seg om E21 og E28, ikke sant?

Er hjemme fra Offshore om en ukes tid+, så regner med at det er kommet noen pakker i posten - slik at jeg kan komme litt videre med bilen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant, om alt annet bare hadde vært like kos å holde på med!

Er ikke det, derfor er jeg glad for at det er 10 år siden jeg jobbet siden bilmekaniker..

Men ulempa er jo at min kompetanse på bil har jo falt helt i kjelleren, litt uggen tanke det - med tanke på at jeg snart skal til med e21en min... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant, om alt annet bare hadde vært like kos å holde på med!

Er ikke det, derfor er jeg glad for at det er 10 år siden jeg jobbet siden bilmekaniker..

Men ulempa er jo at min kompetanse på bil har jo falt helt i kjelleren, litt uggen tanke det - med tanke på at jeg snart skal til med e21en min... #-o

hehe, slutta som bilmekaniker for litt over to år siden jeg, er nesten ikke mulig å holde på 24/7 med bil for min del pga ryggproblemer, men men :)

kompetansen er ei ulempe ja, får da nesten ikke til å gjøre noe selv på nyere biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig! Jeg har skrudd bil i 15 år nå og det er definitivt ikke like gøy å skru på kundebiler på jobben som på entusiastbilen hjemme i garasjen.. Men ser jo ikke ut som du har glemt gamle kunster ennå syns jeg :)

Jotakk, sitter vel kanskje noe igjen tross alt... ;)

hehe, slutta som bilmekaniker for litt over to år siden jeg, er nesten ikke mulig å holde på 24/7 med bil for min del pga ryggproblemer, men men :)

kompetansen er ei ulempe ja, får da nesten ikke til å gjøre noe selv på nyere biler :)

Uff, glad jeg aldri har slitt med ryggproblemer...

Nye biler nytter det iallefall ikke å feilsøke på elektrisk i garasjen lengre nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endelig hjemme igjen, og skal ha 4 uker fri. Men selvsagt så var kjerringa på operasjonsbordet i dag, så hun blir å se med krykker og en stk bandasjert fot i 4-6 uker. Så jeg må nok ta min turn i hjemmet nå - og det vil jo gå ut over produktiviteten i garasjen... Som vil bli lik null desverre.

Men noen bilder har jeg nå tatt i dag, bare for morro skyld - jeg gikk en tur ut klokka 10 i kveld, bare for å ha "stemplet" litt ;)

Har lyst til å slenge ut et par bilder av noen av pakkene som er ankommet:

Nye deler er jo sååå gøy!!

"Nytt" ratt er endelig ankommet, etter mye venting og styr...

IMG_0761.jpg

Nye bremseslanger (originale) er ankommet samt diverse småtjafs, da stålomspunnede funker dårlig på et Biltilsyn-besøk...

IMG_0748.jpg

Her er det litt forskjellig, fra div tanker, gass-wire, pakninger, girstang/overføringer, slanger osv.. Mye dilldall som trengs....

IMG_0751.jpg

Ble jo så mye snakk om ny spylertank, selv om den gamle faktisk var ganske grei:

IMG_0752.jpg

Men med den nye så ble det bedre. Nye tettninger, sil og lokk, men det lokket var jo en tragedie...

IMG_0756.jpg

Bare for å illustrere med et par bilder her, om små ting som knapt er synlig - men essensielle for et ferdig resultat. Ikke er de dyre enkeltvis, men å handle mange nok billige ting koster litt allikevel. Pluss at det tar faktisk litt tid å dille med de også ;)

Nye gjennomføringsgummier til bremserør i innerskjermer:

IMG_0750.jpg

Nye clips/holdere til ABS-bremserør. De gamle var jo smeltet ;)

IMG_0757.jpg

Her monterer Pernezz ny gasswire for meg, takk skal du ha ;)

IMG_0754.jpg

Bunnpanna fikk seg nytt beskyttelsesdeksel til nivåsensor samt ny bunnplugg/pakning:

IMG_0755.jpg

Jeg hadde meg en tur til Bmwpat på lakkverkstedet hans, og se hva jeg såg igjennom vinduet til lakkboksen hans:

IMG_0737.jpg

Så jeg måtte jo bare inn å se:

IMG_0738.jpg

Atle (Bmwpat) måtte pusse litt tjafs, men så ble jeg fornøyd ;)

bilde-11.jpg

Og samtidig fikk de ånda over seg med døra mi, det skal bli en fryd å få den også klar til montering...

bilde-7.jpg

Tanklokket fikk også grunning og innvendig lakk:

IMG_0749.jpg

Med panseret i hus, så måtte jeg montere støyisolering og list fant jeg ut. Andre monteringsdetaljer kommer senere, ligger klare.... ;)

IMG_0758.jpg

For å unngå at det ble liggende å "slenge", så ble det midlertidig montert:

IMG_0760.jpg

Det er jo nesten som at det begynner å ligne på en bil nå?

IMG_0759.jpg

Alt nye originale deler, så dette må vel bli bra etterhvert?

Summa sumarum så ble det ikke gjort så mye i dag. Kun panser, bremseslanger og litt dilldall ble montert - men det må jo til det også.

Onsdag satser jeg på at jeg skal snike til meg noen timer på dagtid, så da er det rydding av garasjen på tapetet. Samt at jeg håper på å få Alpinaen på hjul igjen, slik at Pernezz kan komme innpå bukken med sin en svingom... Jeg har diverse arbeid som gjenstår som jeg ikke trenger løftebukk til. Blant annet å montere sammen motor, for nå har jeg endelig fått oljepumpekjedet, nye ventilstyringer fra VAC og servopumpebrakett fra Vatn. Gleder meg til å ta fatt med motor igjen. Er div monteringsarbeid, gnikking og lakking - samt at jeg må jo ta toppen en skrape også. Blir nok til å montere motor uten topp som tidligere planlagt. Men skal jo bytte tettninger på girkasse osv i tillegg...

Time will show - er jeg heldig, så er motor (uten topp) og gir montert i før jul. Så får det heller bli en god økt i januar.

That's all folks, for i dag. Ikke så mye, men bilder er jo så gøy!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...