Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, men guttungen får ikkeno turbo ;)

For å vise at en kjører gjennomført stil her i huset, så kan jeg vise et par bilder jeg akkurat tok....

Her er minstejenta og størstejenta ute og sanker godteri (les: julebukk):

IMG_0918.jpg

Men for at dette ikke skal bli heeeeelt "Pedi og de 8 ungene-tråden", så kommer poenget her:

IMG_0919.jpg

Som sagt, vi leker ikke butikk i denne gården. Skal det være, så skal det være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaalright!!

Nå skriver vi 2012, og jeg er nærmere et ferdig prosjekt nå enn noensinne før. Er mange biter som skal falle på plass ennå, mange timer som må til, og en god del kroner som må til desverre ennå.

Men går alt som planlagt, så får jeg gjerne kjørt E28 i år...

Jeg har hatt denne tråden aktiv i ett år nå ca, og det er morro å tenke tilbake på året 2011 i Retrogarasjen. Jeg har kost meg med min bil, og Pernezz har vært titt og ofte innom. Han har vært en god støttespiller i mange situasjoner, og godt selskap generellt sett ellers.

Støtte, tilbakemeldinger, kommentarer og positivitet fra Bimmers-brukere har vært enorm, og jeg vil takke alle for de fine og velvalgte ord på tråden min. Dere skal vite at jeg setter utrolig pris på det samholdet som er innen forumet Bimmers.

Så takk til alle for støtten i 2011, og velkommen tilbake til --> Retrogarasjen '2012 <-- !!!

mvh

Ivar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lest igjennom hele tråden din nå over tid, og må si jeg er mektig imponert over ferdighetene dine, og øyet for å gjøre ting perfekt helt ned til den minste detalj. stå på håper du får den på veien i år og du får brukt den og. kjempe bra tråd du har, mye bilder og artig skriving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver vi 2012, og raskt summert opp så var 2011 et godt år for Retrogarasjen. E28en min har fått en enorm oppgradering i forhold til 2010, og det er jeg svært fornøyd med. Pernezz's E28 har jo også fått en god gjennomgang, og begynner å se virkelig bra ut. Tilogmed E21en min fikk seg en liten luftetur på jiggen, men selv om det ikke ble gjort så veldig mye, var det nok til å vekke opp liv i gamlefar... Og det trengtes virkelig, jeg har jo hatt den siden 1997... ;)

Men nå er julestria, byttedager og nyttårsgreier ferdig - og ungene endelig tilbake på skole og i barnehage...

Jeg venter fortsatt på toppen min, men fant ut at det var allikevel tidkrevende småting som må gjøres. Så i dag begynte jeg med å finne frem oljekjøleren, vasket, gnikket og lakkerte litt.

IMG_0920.jpg

IMG_0921.jpg

Ser nå i etterkant at jeg burde lakkert rørene, men skitt au, får ta det ved en senere anledning. Vurderer faktisk å kjøpe nye, er godt brukte de som står her nå ser jeg...

Oljekjøleren fikk seg et strøk lakk og to, og er nå kommet på plass. Jeg har også montert inn kjølerøret til servoen, endelig... Gode greier ;)

IMG_0922.jpg

Legg merke til festene som flytter kjøleren ut, for å gi plass til intercooleren:

IMG_0923.jpg

IMG_0925.jpg

Intercooleren måtte jo få seg et strøk lakk, den var like slitt i lakken som alt annet:

IMG_0928.jpg

YEZZ! Der var kjøleren i posisjon også, minner jo bare mer og mer om en turbomotor dette ;)

Og for de som måtte lure, nei, jeg skal ikke montere en større intercooler. Ikke med den effekten som er i motoren nå iallefall...

IMG_0929.jpg

IMG_0930.jpg

IMG_0933.jpg

Originale innfestinger fra Alpina i underkant til intercooleren, glemte jo å ta bilde av de montert...

IMG_0934.jpg

Så bare for å gjøre litt mer klar før henting av unger i barnehagen, så var det å finne frem varmebestandig lakk - og lakke litt. Helst for syns skyld dette, men nå er det nå gjort...

IMG_0935.jpg

Nice?

IMG_0936.jpg

Det var egentlig det hele. Ikke så mye gjort, men jaggumeg fikk timene rulla unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse bilder, info og arbeidslyst, jeg har vært igjennom ca samme delebytte maratonnet som du Ivar, og det er deilig og montere nye deler.

Godt nyttår, også håper jeg vi kan møtes i hver vår E28 til sommeren :)

Takk samme, jeg håper virkelig vi kan treffes i hver vår E28 engang ja!

Morro å følge med her, håper du får kjørt litt med den i år :)

Takk for det, jeg håper også at jeg klarer å få den klar i år...

lest igjennom hele tråden din nå over tid, og må si jeg er mektig imponert over ferdighetene dine, og øyet for å gjøre ting perfekt helt ned til den minste detalj. stå på håper du får den på veien i år og du får brukt den og. kjempe bra tråd du har, mye bilder og artig skriving :)

Takk, håper 2012 kan holde interessen din oppe - med det som skjer videre...

Det blir moro å se denne ferdig ja..,ser ut som resultatet kommer til å bli noe av det bedre her inne. Gleder meg til du setter i gang med E21 prosjektet ditt også,den skal jeg følge tett for å si det sånn :)

Takk, jeg satser nå på at den skal bli blant de bedre ja. Men det vil jo tiden vise...

Og du er hjertelig velkommen til å følge meg og E21en min, det gleder jeg meg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. den intercooleren din var neimen ikke dum, med innløp og utløp på samme side.. :D

Hadde vært perfekt til mitt prosjekt siden ic'n skal flyttes til midten og byttes i en litt større.

Bildene dine gir meg også lyst til å få på plass min egen motor, merker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...