Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Selv er jeg ikke så fan av solfilm på slike biler men sålenge det er snakk om heeeelt lys film tror jeg det kan bli bra. 745'n min har brune ruter, det syns jeg ser veldig bra ut. Det er stor forskjell på den og delebilen som har blanke, de brune ser faktisk ganske mørke ut så fort det blir litt skumring/mørkt ute. Legger du solfilm på siderutene vil du jo få en fargeforskjell uansett, så personlig vet jeg ikke helt hva jeg hadde valgt hvis jeg var deg. Brune ruter kan fort bli veldig dyrt, lett proffsoting billig så det er jo verdt et forsøk. Grønt/brunt blir litt kræsj, det er jeg enig i men det ser mer tidsriktig ut med originaltoning rundtom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt snakk om proffsoting, og en helt lys soting selvsagt. Tanken var kun å få en mørkere fremtoning. Grønne vinduer gir også en mørk fremtoning, men må litt skumring til for rette effekten. Det er ikke snakk om å ha mafia-svarte vinduer som en hverken kan se inn eller ut av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys soting, men kanskje på blanke ruter, så slipper du 'grønn skjær' i filmen..

men når jeg tenker meg om kaaan det hende jeg vet om ett sett med brune ruter.. skal sjekke litt

Blanke ruter har jeg ikke, men ser ikke problemet med at det er grønne ruter som sotes.

Om du vet om ett sett med brune ruter, så hadde det jo vært sjefs på en måte - men siden jeg vil ha ny frontrute, så sliter jeg litt der. Kan jo ikke ha grønn frontrute, og brune sidevinduer...

Til dere andre: takker for innspill. Jeg er på en måte enig med dere alle.

Men mitt utgangspunkt/mening tilsvarer Joachims... Jeg synes det er både stilig og elegant med sotede vinduer. Helt svarte er også tøft på enkelte biler, men ikke min. Lys, diskré soting til den fargen som bilen min skal bli tilsvarer at en egentlig ikke ser det - før en ser etter. Eller at det er litt skumring. Jeg tenker også effekten av lys toning under en photoshoot. Jeg håper at bilen min kan bli verdig en photoshoot, med bilder jeg kan være happy med, og ingenting er jo fetere enn en halv-mørk bil med en diskré touch av "svarte" vinduer.

Jeg har fortsatt ikke bestemt meg, for utgangspunktet var soting - mens en liiiten del av meg sier grønne vinduer. Men klart, det er jo noen tusenlapper når det kommer til vinduer også. Boff: ny frontrute, nye pakninger F/B, skrapelister, dekorlister og låselister... Er noen tusenlapper det, og så kommer soting i tillegg.. Hmm.. lukter minst mars måned av dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...