^th0mas^ Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 kal kjøpe en Renalt Megane som kun har kjørt 70000 km. Den fikk byttet registerreim i 2004, men skal byttes hver fjerde år. Det tyder på at bilen såvidt har rullet etter at reima sist var byttet. Jeg ønsker å kjøpe med bilen i 1-2 måneder mens jeg sparer opp penger til at denne kan byttes. Min far (som er litt overforsiktig) mener at bilen bør stå til dette er fikset. Selv tror jeg ikke det er akutt. Hva mener dere?
KalMar Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 jeg ville ha byttet !!! har du råd til at reima ryker og øddeleger hele motoren?? det er jo en grunn til at de har satt disse "kravene" til regreim bytte.
M3cabriolet Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 jeg ville ha byttet !!! har du råd til at reima ryker og øddeleger hele motoren?? det er jo en grunn til at de har satt disse "kravene" til regreim bytte. +1
KalMar Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 du får jo registerreim med strammer til 200-300kr. Og vis du har skrudd litt selv så tar du jobben selv. Bare husk å tørne motoren noen runder med fastnøkkel før du prøver å starte den
Erebus Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 kompiss av meg kjøpte en megane til rundt 50 lax, første han måtte gjøre var å bytte regreim...16 lax til...morsomt
^th0mas^ Skrevet Desember 10, 2010 Forfatter Skrevet Desember 10, 2010 Verkstedet skulle ha 3000 for jobben.
Superbeetle Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 du kan jo evt se på reimen... Jeg tror at de ofte kan holde mye lengre enn hva som er anbefalt!.. har snakket litt med et firma i USA som har fått laget egne regreimer til Ducati(som skal byttes hver 20000km/2år) og de holdt visst MYE lengre enn hva som anbefalte intervaller...men er jo kjekt å vite at slikt er i orden.. På en slik Megane så går det raskt å bytte selv.. Ganske rett fram alt sammen
Der Barockengel Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Ville ikke gamblet med å utsette registerreimbytte uten å ha satt meg inn i hvilke skader et brudd vil ha for akkurat den motoren, og hva en påfølgende reparasjon ville koste...
oddis Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 En gammel reim som har gått 5km er mye mer utsatt enn en ny reim som er lagd for 7 måneder siden og har gått 5000km... Bytt umidelbart. Det er SVÆRT vanskelig å se om en reim er slitt, med mindre den er VELDIG slitt. Du må i tilfelle skru den av, bøye den forsiktig og finne fram forstørrelsesglass. Og du skal VITE hva du skal lete etter. Aldri gamble med reg reim, med mindre vi snakker om gammel Volvo og Opel der man kunne stille opp registeret på nytt og tre på en ny reim og starte når dem gamle gikk av. Det funker dårlig med BMW kompresjon...
Der Barockengel Skrevet Desember 10, 2010 Skrevet Desember 10, 2010 Det er SVÆRT vanskelig å se om en reim er slitt, med mindre den er VELDIG slitt. Du må i tilfelle skru den av, bøye den forsiktig og finne fram forstørrelsesglass. Og du skal VITE hva du skal lete etter. Og bare for å underbygge oddis' opplysninger, så har Volkswagenkonsernet for noen år siden forandret serviceinstruksjonene for enkelte av bensinmotorene, og gått bort fra at registerreimen skal inspiseres og sjekkes for slitasje, til at den skal byttes ved 90.000km eller senest etter fem år.
Mr.larvik Skrevet Desember 11, 2010 Skrevet Desember 11, 2010 Enig i at den registerreima bør byttes. Kan bli dyrt med motorhavari.
Anbefalte innlegg