Gå til innhold

"Pulserende" coupèvifte, E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Coupèviften i bilen har en pulserende gange. Bilen er en E46 316 sedan, med manuell klima. Viften kan høres ut som om man skrur viftehastigheten raskt opp og ned mellom 2 forskjellige trinn.

Pulseringen kommer ofte, men ikke alltid. Den er der uavhengig om bilen er kald eller varm, sommer som vinter. Dette har holdt på i minst et par år. Men siden det er stort sett fruen som kjører, så gjør jo hun som kvinnfolk flest, skrur opp lyden på anlegget... Men jeg irriterer meg over sånne småproblemer/ulyder.

Pulseringen gjelder alle viftetrinn, men pleier å gi seg etter noen sekunder på trinn 4 (full fart). Og da kan man somregel (men ikke alltid) skru ned igjen på for eks. trinn 2 og den går som den skal... men ikke alltid...

Bilen har ikke dårlig batteri, og ladespenningen er fin. Bilen starter uten problemer i -25 (og helt ned i -30 i fjor vinter...)

Forslag anyone?

Skrevet

Sluttsteget til vifta som er defekt.

Det ligger i fotbrønnen på passasjersiden; løsne dekselet som er på v. side av fotbrønnen, så skal du se det om du lyser inn med lommelykt.

Skrevet
Har det noen sammenheng?

Aldri prøvd...

Ja en gammal opel jeg hadde gjorde det samme og lyset pulserte også.. Bytta spenningsregulatoren på dynamoen og problemet var løst!

• 3 weeks later...
Skrevet

Det kommer en pulserende lyd fra min vifte også. Høres egentlig mest ut som om det er noe som tar borti den. Lyden er der fra halv hastighet og nedover. Syns ikke at alle deres beskrivelser høres helt ut som mitt problem, men lurer alikevel på om det er sluttsteget som er problemet på min bil også?

• 3 months later...
Skrevet

Jeg også har dette problemet, men jeg har pulserende coupelys også som Aloebiz.net sier.

Irriterende, hører også en pulserende lyd ifra høytalere på førerside (gongongen til boardcomputer) som pulserer med samme takt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...