Gå til innhold

Potensiell vinterbil?


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

E39 520 fungerer da utrolig fint på vinteren?

tja,vel- ikke imponert hittil. Men har også noen elendige piggfrie vinterdekk som ikke hjelper så mye på saken.

Den ble en tanke bedre, da en på rundt 100 kg stod på hengerfestet mitt da jeg stod fast i snøen. Kom meg løs da... til slutt...

Ja, også lever antispinn/abs'en sitt eget liv.+++ det gjør jo saken enfa bedre. For en møkka bil jeg har fått kjøpt fra sleip jævla forhandler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha 4-hjulstrekk tror jeg du skal leite lenge for å finne noe med bedre 4x4 en 200 turbo-quattro med sperrer. Er sikkert mye feil med disse da. Gammel Volvo er jo en sikker vinner.

har du noe erfaring med Audi 100/200 fra før? Virker iallefall som noen greie biler på vinteren (med quattro og sperre).

Vet du om noen typiske feil? Har lest litt om at bremsekalipere bak har en uvane å ruste fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 520 fungerer da utrolig fint på vinteren?

tja,vel- ikke imponert hittil. Men har også noen elendige piggfrie vinterdekk som ikke hjelper så mye på saken.

Den ble en tanke bedre, da en på rundt 100 kg stod på hengerfestet mitt da jeg stod fast i snøen. Kom meg løs da... til slutt...

Ja, også lever antispinn/abs'en sitt eget liv.+++ det gjør jo saken enfa bedre. For en møkka bil jeg har fått kjøpt fra sleip jævla forhandler..

E39 er den beste vinterbilen jeg har hatt til dags dato. Stødig og meget god fremkommelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 er den beste vinterbilen jeg har hatt til dags dato. Stødig og meget god fremkommelighet.

Kjører du piggfritt eller med pigg? Har du noe tungt i bag.rommet så du får bedre feste? Synes Honda Accorden min var mye bedre på vinterføre contra den jeg har nå.

Men trenger mer tips om Audien nå. Har muligens en for hånd som jeg vurderer å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet bare at det gamle quattro systemet med sperrer er sykt bra, kansje bedre enn mye av dagens 4x4 systemer, men det er sikkert pga produksjonskostnader. Ang 20v-turbo motorene har jeg alltid hatt inntrykk av at det er mye sensorfeil og motorstyringsproblemer. Det er kansje mindre feil med 10v?. Tror de caliper problemene er nokså vanlig.

E34n min er helt latterlig bra på vinterføre med sprett nye Hakka 7 pigg og diffbrems, så er nok dekkene dine som er dårlige ja.

Sjekk wiren til ASC som sitter ved gasswiren på gasspjeldet, den kan hoppe ut av sporet og da vil du få en trøblete antispinn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet bare at det gamle quattro systemet med sperrer er sykt bra, kansje bedre enn mye av dagens 4x4 systemer, men det er sikkert pga produksjonskostnader. Ang 20v-turbo motorene har jeg alltid hatt inntrykk av at det er mye sensorfeil og motorstyringsproblemer. Det er kansje mindre feil med 10v?. Tror de caliper problemene er nokså vanlig.

E34n min er helt latterlig bra på vinterføre med sprett nye Hakka 7 pigg og diffbrems, så er nok dekkene dine som er dårlige ja.

Sjekk wiren til ASC som sitter ved gasswiren på gasspjeldet, den kan hoppe ut av sporet og da vil du få en trøblete antispinn. :)

takk for tipset. Men mest sannsynlig, så er det nok sensoren som må skiftes ut, og det vil koste ca 1200,- har jeg hørt.

Men spent på hvorfor 200'en skal være en dyr vinterbil. Selv har jeg temmelig lite mekke-kunnskaper, men har en kamerat som har eid flere Audier og som vil hjelpe meg ved eventuelle problemer.

Liker iallefall godt utseendet på gamle audi 100/200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...