Gå til innhold

Bytte katalysator, noen av disse som passer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne skal være lik da E46 316i Touring kun kom med N42/N46-motoren.

Denne motoren har integrert kat. i manifold som i beskrivelsen.

De andre motoralternativene man kunne få i 316i sedan (N40, N45, M43) har separat katalysator.

Katalysator BMW 3 E46 1998-05 Delenr: 160666

316I kr 1750,- inkl.mva

INTEGRERT I EKSOSMANIFOILEN, MED ALLE 3 LAMBDASOND

Saggrenda Bilopphuggeri AS Tlf: 32 76 51 64

Koster "bare" 6200,- ny på www.koed.no btw :wink:

Skrevet

Er det noen her som ville ha unngått å f.eks gjøre det jeg vurderer, å bruke en brukt katalysator av denne typen?

Noe jeg f.eks. burde sjekke ut på den brukte delen før kjøp?

Skrevet

Har prøvd å sjekke ut via biltema/torshov bilrek.

Fikk vite at akkurat den bmw-modellen krever "spesiell" katalysator ettersom den er "integrert"?

Har jeg blitt "feil-informert"? :)

Skrevet

Er den integrert i potta? Det høres ut som noe som kan bli dyrt :) Selv fra en hugger. Ville vurdert å ta bort den potta og sette i et rør der. Sikkert fler potter bakover som demper lyden mer enn nok...

Skrevet

Vet ikke hvor du bor men du er selvsagt velkommen hos meg så kan vi ta en titt på det og finne en rimelig løsning :)

Skrevet

Hvis jeg har skjønt det riktig, så er katalysatoren "integrert" i eksosmanifoilen.

Må dessverre ha katalysator pga eu-kontroll i jan/feb :/

Skrevet

Noen som kan bekrefte at original delenr på katalysator til min bil er: 7506569?

Og som spurt tidligere, er det noe jeg burde "se etter" ved kjøp av en brukt del av denne typen?

Skrevet

Eventuelt har vi denne, komplett eksosanlegg for litt mer cash:

http://www.nbfbildeler.no/templates/Par ... d=74744747

Har bilen min 2 eller 3 lambdasonder, ettersom den første jeg linker til nevner 3?

Grunnen til at jeg vurderer hele eksosanlegget, er at den potta før "enderøret" høres ut som en "sandkasse" når man slår på den :P

Så kan jo bytte den også hehe.

Skrevet

Om du ringer der du har tenkt å bestille deler så hjelper de deg helt sikkert med å finne de riktige. Jeg trodde ikke katalysatoren var integrert i eksosmanifoilen :) Mer sannsynlig hvis den er integrert i den første potta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...