Pal Ostgard Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Har en E60 525diesel 2004mod på jobben nå som vi sliter med.. Bilen er nesten helt umulig å starte når den har stått en stund. Fikk først opp varsling på drivstoffpumpe i dashen,byttet pumpe,da fikk vi opp varsling på EKS styringsmodul til pumpe isteden.byttet modul men nå får vi varsling på begge deler om hverandre.. Når bilen først har startet går den helt strøkent og du kan starte den hundre ganger uten problemer. Bilen må stå en god stund før problemet oppstår igjen. Om bilen står inne i varmen eller ute har ingen betydning. Noen som har vært borti dette???
DanielMK Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Et dumt spørsmål ; har du sjekket batteriet, at det er i orden? Hadde lignende problemer på min e60 530d. Det kom opp all slags feilmeldinger og bilen ville ikkje starte når den hadde stått ei god stund - men fikk eg start, kunne eg køyre, stoppe og starte hele dagen, uten problemer. Eg fikk et verksted til å måle batteriet -> Batteriet var helt i orden, sa dei. Men eg insisterte på at eg ville ha eit nytt, pga batteriet var over 6 år gammelt. Fikk i nytt batteri, og alle feilmeldinger er borte + at bilen starter hver morgen
Pal Ostgard Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Skrevet Desember 14, 2010 Et dumt spørsmål ; har du sjekket batteriet, at det er i orden? Hadde lignende problemer på min e60 530d. Det kom opp all slags feilmeldinger og bilen ville ikkje starte når den hadde stått ei god stund - men fikk eg start, kunne eg køyre, stoppe og starte hele dagen, uten problemer.Eg fikk et verksted til å måle batteriet -> Batteriet var helt i orden, sa dei. Men eg insisterte på at eg ville ha eit nytt, pga batteriet var over 6 år gammelt. Fikk i nytt batteri, og alle feilmeldinger er borte + at bilen starter hver morgen Batteriet er nytt.. Men skal prøve et annet..
Reef89 Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Prøv ett annet batteri, men ikke sett i nytt selv.
HMW Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Går da fint å sette i nytt selv?? Bare å få det programmert etterpå..
DanielMK Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Jada er berre å sette i nytt batteri selv. Men er lurt å få det programmert av BMW verkstad etterpå. (ellers kan diverse feilmeldinger oppstå, ect)
Pal Ostgard Skrevet Desember 14, 2010 Forfatter Skrevet Desember 14, 2010 Jada er berre å sette i nytt batteri selv. Men er lurt å få det programmert av BMW verkstad etterpå. (ellers kan diverse feilmeldinger oppstå, ect) Batteriet er byttet og programert etterpå.. Har slettet alle feilkoder men får opp en feilkode på EKS drivstoffmodul som kommer opp igjen med en gang.. På Launch Tech`n på jobben heter koden CED411. Mulig jeg får BMW til å kjøre en diagnose for meg i morgen.
Leo Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 Forklaringen jeg fikk på mine feilmeldinger etter jeg skiftet batteri selv var at det måtte legges inn at batteriet er skiftet. Men hvis det ikke sto strøm på alle kretsene i bilen ville/kunne den glemme noen funksjoner. Da vil enkelte ting slutte og virke om en annen. Hadde sentrallås som kom og gikk....og noe små snacks til
Pal Ostgard Skrevet Desember 23, 2010 Forfatter Skrevet Desember 23, 2010 Da var feilen funnet.. Det var styreenheten til motoren som lagde kødd..
Leo Skrevet Desember 24, 2010 Skrevet Desember 24, 2010 Greit å finne feilen til Jul da!! Kobler man av batteriet og setter i nytt så glemmer faktisk bilen noen funksjoner "at random"' Ha en goood Juuuul!!!
Pal Ostgard Skrevet Desember 24, 2010 Forfatter Skrevet Desember 24, 2010 Greit å finne feilen til Jul da!!Kobler man av batteriet og setter i nytt så glemmer faktisk bilen noen funksjoner "at random"' Ha en goood Juuuul!!! Heldigvis en kundebil så jeg slipper den regninga... God Jul..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå