Gå til innhold

Evens 1990 E30M3. Nye bilder s.13! Solgt.

Evenol
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Absolutt. Det er kjangs for at den sipper luft i harde svinger. Man bør også ha olje til litt over maks på peilepinnen.

Montere den skvalpeplata er gjort på et par timer, va reingjør du godt inni bunnpanna og slikt.

Har Koed eller Gs slike plater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så faktisk ikke så dumt ut nei! Er vel ikke allverdens jobb å ta ned bunnpanna på disse motorene heller?

Blir uansett ikke prioritert denna sesongen, første pri nå er bare å fikse litt småtteri også er det vel bare å få brukt bilen litt å se hvordan ting fungerer.;)

Men jeg bør fylle på olje til litt over maks på peilepinnen uansett, Bjørn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnpanna er to delt på en måte, så man tar bare ned delen som henger forran tannstanga. Bare jekke opp og ta bort plasten under der og skru ned. Det er en grei sikkerhet liksom.

Jeg leste på S14.net at de anbefalte å fylle litt over maks på "dip stick"en uansett ja. Den bruker sikkert litt olje også, eller lekker en plass, så hold god kontroll på oljenivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Lært noe nytt i dag også.;) Takk.

Pleier alltid å ha god kontroll på oljenivået på alle biler, så det går bra. Men det lekker/svetter(ikke akkurat store greiene) litt av pakninga rundt registerdekselet (timing chain cover). Mulig det bare er kjedestrammeren men, skal tørke reint å sjekke en dag. Ellers vil det alltid svette litt, S14 motorene er ikke akkurat kjent for å være svettfri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmebil <3

Det er drømmebilen min også, lite annet som slår E30 føler jeg. Hehe... Grattis med fin førstebil, forresten!;)

Skulle hatt et sånt overtrekk når bilen står innendørs. Hvor kan jeg få tak i det billigst mulig i "stoffversjon"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe billig trekk så kan du like godt la være :)

Får noen som er form sydd på bestilling fra Sveits til rundt 3000,- Vet Tommy her kjøpte det til sin når han hadde den røde Schnitzer 2.5l bilen

Har vært innpå den siden Tommy kjøpte fra ja, så dyrt ut. :) Får se hva jeg får ordna i sommer en gang, kan til nød bare legge noen rene laken over bilen etter at jeg har fått polert den, imens. Er ikke akkurat så lenge til det er vår alikevel...

Ja, nå må ikke du være så gjerrig Even! Denna fortjener virkelig formsydd!

Haha, som om jeg ikke har nok andre ting å bruke penger på nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...