Gå til innhold

hvilken ville du ha valgt av bmw x6 35d eller F10 530da?

hvilken ville du ha valgt?  

68 stemmer

1. 1. hvilken ville du ha valgt?

• BMW X6
      31
    • BMW F10 530
      37

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvis han ikke hadde trengt noe større bagasjeplass enn alla golf, og hadde syntes det var god nok bagasjeplass. Hva er da galt med x6? Jeg er heller ikke noe fan av x-serien, men akkurat x6 er jo mye tøffere enn den gubbebilen x5 er...

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Men hvis han ikke hadde trengt noe større bagasjeplass enn alla golf, og hadde syntes det var god nok bagasjeplass. Hva er da galt med x6? Jeg er heller ikke noe fan av x-serien, men akkurat x6 er jo mye tøffere enn den gubbebilen x5 er...

Poenget er at han hadde lyst på en X6... kjøpte en X6, men fant dessverre ut at konseptet er direkte upraktisk. Er du klar over hvor stor X6 egentlig er? Den er enorm og det er egentlig utrolig at man kan selge en ny bil i 2010 som er så gjennomført upraktisk når det gjelder måten å utnytte plassen på (eller det britene bedre kaller "packaging"). Det er jo nesten bedre bagasjeplass i en McLaren F1... :roll:

Skrevet

Hehe, det hørtes jo enormt bra ut. Nei jeg har faktisk ikke vært og sett på x6 engang, så jeg har jo egentlig ikke så mye og stille opp med sånn sett. Jeg ser nu også det sånn generelt at noen biler i dag eier jo ikke bagsasjeromsplass, til tross for enorme ytre mål.

Ja hvis det knapt nok er mere plass enn i en F1, ja da sliter man jo med å få med toalettmappa si og hehe :)

Men litt dumt at man ikke finner ut slikt før man kjøper en bil i millionklassen...

Hvis man ser på en bil, er det så veldig mye mer en 4 sitteplasser og litt bagasjeplass? Jeg i min E38, hadde egentlig bare trengt 2 seter og plass til 2 handleposer :lol: Er ikke så mye plass i bilen min heller sånn egentlig, men jeg har lagt min elsk på den, og er vell det bil handler mye om? Bil er jo peng ut gjennom vinduet og brukerundersøkelser viser jo og det at folk handler bil etter følelse...

Skrevet

McLaren F1 er trolig verdens mest praktiske superbil. Ikke bare har den tre seter der 99% av alle andre superbiler har to seter, men den har også brukbart med bagasjeplass. Den har et fornuftig bagasjerom på hver side bak dørene samt et mindre rom foran. McLaren F1 er et glimrende eksempel på hvor smart en bil i virkeligheten kan konstrueres.

prye4w6xm5wxpo9rgb1k.jpg

Selvfølgelig var min bror klar over hva han gikk til da han kjøpte X6´en. Han håpet vel at han i det lengste skulle klare å venne seg til hvor upraktisk den er, men den gang ei.

Skrevet
Enig med Fredrik i denne tråden.

X6 er et håpløst og bortkastet konsept. Hvorfor ha coupetak på en suv?

Blir veldig liten plass innvendig og dermed veldig upraktisk!

Å det verste for min del er jo at proposjonene på designet blir helt feil slik at det bare ser helt merkelig ut, nei takke meg heller da til X5 viss man på død å liv skal ha børstraktor.

F10 derimot er en utrolig fin og praktisk bil rett og slett :wink:

totalt uenig.... x6 ser helt rå ut.

Når man snakker om upraktisk, en 3 serie coupe er mer upraktiskt, kun 2 dører, men ingen som klager på det.

Hadde jeg hatt valget mellom e92 m3 og x6 hadde jeg gått for x6, av den grunn at jeg bor i Norge og jeg vil aldri få brukt potensialet i m3en. X6 der i mot er laget for å cruise med, har firehjulstrekk som passer fint med vinterføret og den ser mye mer ekslusiv ut en m3 for ikke kjennere.

Dessuten synes jeg argumentet med at X6 er upraktiskt er dårlig, dette er noe man er fullt klar over når man handler bilen, og har man barnefamilie og hund så kjøper man ikke x6 eller coupe bil.

Så x6 foran 530 så sant man ikke har brukt for den praktiske 530 gir i forhold.

Du synes X6 ser rå ut JEG synes den ser rar og uproposjonert ut så der får vi bare være uenig :wink:

Når kom E92 M3 inn i denne diskusjonen?

De som kjøper seg en M3 får en bil som prøver og være og er sportslig.

De som kjøper en X6 får en bil som prøver å være litt av ditt, litt av datt og litt av alt uten at den får noe kjempescore på noen av omerådene.

Men tilbake til det tråden handler om, nemmelig hva ville du valgt og ja jeg ville valgt F10 mine grunner til det kan du lese i mitt forrige innlegg :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...