Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å lese over en gang til hva du skriver orker jeg ikke for å bli mere irritert...

Bit i det sure eplet og forstå at dine meninger og tanker om atferd i trafikken er mot det negative(for å si det MILDT!) Ser du ikke hva alle her skriver til deg?

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Om han hadde skjønt dette hadde han lagt seg flat for lenge siden.. Skremmende holdninger og uttalelser spør du meg. Tenkte jeg ikke skulle kommentere i denne diskusjonen, men måtte bare få sagt det. Kommer mest sannsynlig ikke til å si mere her heller, da jeg regner med det blir forstått hva jeg mener med første post.

Bare det å si slike ting i en alder av 24år (samme som meg selv) bevitner en hel del ting om deg som person, og hvordan du respekterer ting, AndreasDG... Selv om jeg på noen punkter til en hvis grad kan være enig i din frustrasjon, så blir det fort usmakelig når du nevner løsninger på disse situasjonene. Og de kommentarene om unger er jo helt bak mål... Jeg har vokst opp 100m fra riksveien, der fartsgrensen er 80km/t.. Da skulle jeg, etter ditt synspunkt, vært tatt hånd om av barnevernet, siden mine foreldre lot meg sykle på den veien da jeg var mindre...

Helt ufattelig..

Skrevet
Om han hadde skjønt dette hadde han lagt seg flat for lenge siden.. Skremmende holdninger og uttalelser spør du meg. Tenkte jeg ikke skulle kommentere i denne diskusjonen, men måtte bare få sagt det. Kommer mest sannsynlig ikke til å si mere her heller, da jeg regner med det blir forstått hva jeg mener med første post.

Bare det å si slike ting i en alder av 24år (samme som meg selv) bevitner en hel del ting om deg som person, og hvordan du respekterer ting, AndreasDG... Selv om jeg på noen punkter til en hvis grad kan være enig i din frustrasjon, så blir det fort usmakelig når du nevner løsninger på disse situasjonene. Og de kommentarene om unger er jo helt bak mål... Jeg har vokst opp 100m fra riksveien, der fartsgrensen er 80km/t.. Da skulle jeg, etter ditt synspunkt, vært tatt hånd om av barnevernet, siden mine foreldre lot meg sykle på den veien da jeg var mindre...

Helt ufattelig..

Sykle og leke er to forskjellige ting.

Om det er fare for at du kunne ake rett ut i den veien derimot..

Jeg tror vi avslutter her nå :) Back on track..

Salting slikker hestemus...

Skrevet

hmmm... Greit at foreldre har et viss Ansvar... Men det har like mye du å som kjører bilen!

Ser du noen barn som er nærme veien så bremser man Gjerne ned!

Måtte bare si meninga mi :)

Skrevet
hmmm... Greit at foreldre har et viss Ansvar... Men det har like mye du å som kjører bilen!

Ser du noen barn som er nærme veien så bremser man Gjerne ned!

Måtte bare si meninga mi :)

Jeg har aldri sagt noe annet :)

Skrevet

Min lille erfaring som bilist, er at salting skaper en falsk trygghet. Saltet lager slaps, som igjen fryser og blir til is. Jeg vil heller ha snø på veien enn is.. Med snø på veien, sakker man ned etter behov, og tar det roligere.. Salt under bilen er heller ikke så forbanna gunstig! Jeg synes veier som ikke er saltet er mye bedre og kjøre på enn salta veier..

Skrevet

Haha, skjønner ikke at folk gidder å fyre så jævli på grunn av en kar som skriver noe på ett forum. Fyren irriterer seg over at folk ligger i 60 i 80'n når det er normalt føre, noe jeg skjønner veldig godt og irriterer meg over selv. Han virker kansje veldig teit som sier at alle skal ligge i 80 hvis det er 80 og møkkaføre, men tror dere han mener dette innerst inne? Det tror ikke jeg. Og den der kommentaren med at foreldra har ansvaret var litt drøy, men man kan da ikke ligge i 40 i enhver 70 og 80-sone fordi det kan skje at en unge kommer akende ut i veien. Det må dere også skjønne at ikke funker ;) Hvis man ser at unger leker i nærheten av veien, er saken selfølgelig en helt annen!

Jeg har lagt merke til at nesten hver gang visse personer skriver ett innlegg, blir de så jævla grilla av alle andre! Og når noen griller en, følger resten av flokken på. Hadde dere reagert på samme måte hvis en "høyt respektert" person her inne hadde skrevet det samme? Det tviler jeg på! Når en umoden 18-åring skriver noe litt lite gjennomtenkt på ett forum er det enten fordi vedkommende er dum, eller at vedkommende er irritert eller frustrert og ikke tenker helt over hva man skriver. Ikke noe å stresse seg opp av :)

En annen ting jeg har reagert på er at hver gang det blir snakk om kjørestilen til folk, er det mange her inne som alltid kommer med moralpreken og hvor jævla pent og forsiktig de kjører til enhver tid. Det blir for dumt! Greit å kjøre etter forholdene og ta hensyn, men å påstå at man kjører sånn ca som bestemoren min kjører, blir for dumt.. Spesielt han Fredrik (ellerno) som alltid kommer inn å sier hvor pent han til enhver tid kjører. Ligger du alltid i fartsgrensen? Pleier du aldri å kjøre forbi biler, selvom de holder grei fart? Pleier du aldri å dra en liten sladd eller 2 på offentlig vei? Syntes du aldri det er gøy å kjøre litt aktivt på svingete veier hvis du kjører en bil som henger bra i svinga? Isåfall må det være utrolig kjedelig for deg å kjøre bil ! :)

Off, lengste innlegget jeg noengang har skrevet på ett forum, tror jeg. Men da fikk dere meninga mi, så da er det bare å dømme og hate meg i alle retninger. I dont care. God natt :D

Skrevet

Jeg kjørte forbi en toyota yaris med sleng isted! *stolt*

Må jo legge til at jeg lå på turtallsperra. Måtte teste bilen iom at jeg hadde byttet cd i bilen..

hehe, kjeder meg litt.. opplevd at noen folk kjører i 40 i 60sona det er passelig tard når jeg klarer 400 uten og skli gjennom svinga. Ber selvfølgelig en bønn før hver sving om at det står noen der.

Skrevet
Jeg kjørte forbi en toyota yaris med sleng isted! *stolt*

Må jo legge til at jeg lå på turtallsperra. Måtte teste bilen iom at jeg hadde byttet cd i bilen..

hehe, kjeder meg litt.. opplevd at noen folk kjører i 40 i 60sona det er passelig tard når jeg klarer 400 uten og skli gjennom svinga. Ber selvfølgelig en bønn før hver sving om at det står noen der.

Hahaha! Nice one :)

Skrevet

salt er flott.. trysilveien saltes jo rimelig aktivt.. da gradene faller ligger det sånn fantastisk hinne der som er så glatt at jeg knapt kjenner motstand om jeg tråkker ned i tredje

Skrevet

Salting har kun ført til at folk faen ikke er i stand til å kjøre bilen sin på vinterveier lenger! Hvis man er usikker på føre, lar man bilen stå og tar bussen. Har du piggfrie dekk og det er klink is, er du hjelpeløs uansett. Å si som trådstarter at det er for LITE salting, forteller meg bare at han ikke har noe som helst på veien å gjøre så lenge kalenderen sier vinter. Vent til sommeren og kjør bil når du har mulighet til å mestre forholdene.

Skrevet
Det er håpløst med bakhjulstrekk på isveier uten salt. Jeg er så lei av å spinne meg fast på dårlig saltede veier.

Du må ikke skrive sånt - det høres nesten ut som om bakhjulstrekk er håpløst på vinterføre. :wink:

Verdens beste sjåfør hadde ikke kommet seg fra Molde sentrum til Nordbyen på isføre uten en eneste pigg igjen i dekkene, så vil sette en finger på bedre vinterdekk!

Nordbyen? Dit kjørte jeg på 7 år gamle piggfrie dekk engang... :shock:

Pigg vs. piggfri er som regel ikke det virkelig kritiske momentet, det er langt viktigere at dekkene er gode (dvs. ikke for gamle).

Dessuten er det helt påkreved at hvis folk skal kjøre piggfritt, må minst 15-20% av bilene kjøre piggdekk for å unngå at veien blir helt polerte.

Skrevet
I bakken opp til området hvor jeg bor, så er det et helvette hver vinter.. Aldri bakhjulstrekkere som blir ståendes.. :P

Egentlig er det ikke sikkert det beviser noe som helst. ;)

Eiere av bakhjulstrekkere er gjerne mer bilinteresserte enn snittet, og bilinteresserte er nok litt skarpere når det kommer til kjøreteknikk og motivasjon for å holde dekkutrustningen i orden. :)

Skrevet
Salting har kun ført til at folk faen ikke er i stand til å kjøre bilen sin på vinterveier lenger! Hvis man er usikker på føre, lar man bilen stå og tar bussen. Har du piggfrie dekk og det er klink is, er du hjelpeløs uansett. Å si som trådstarter at det er for LITE salting, forteller meg bare at han ikke har noe som helst på veien å gjøre så lenge kalenderen sier vinter. Vent til sommeren og kjør bil når du har mulighet til å mestre forholdene.

Salting er veldig bra når det brukes rett,og i tide. Tenker da på is og for å løse opp ujamnt underlag for deretter i høvles/skrapes.

For personbiler er det stort sett av mindre betydning enn for tunge kjøretøy da desse har,med unntak av tandem og f.eks 6x4 osv,kun trekk på en aksel og skal med denne forflytte 50 tonn. På tynn ishinne f.eks hjelper det ikke med kjettinger,og salting er veldig viktig for å få grep. Sand kan også med hell benyttes,men da må det strøes nok mengde.

Så å si at salting burde forbys tyder på at enkelte ikke har forståelse og innsikt i hvordan det er å kjøre vogntog på vintrene vi har med veldig vekslende temperaturer. Er tross alt ikke bare personbiler ute på veiene :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...