Gå til innhold

Koppholder fremme, e39, når pyntelist er der fra før.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Klarer alltid å brekke en eller annen plast-dings når jeg holder på,

så tenkte jeg skulle være litt førevar denne gangen og høre med dere.

På e39 min har det ikke koppholder fremme fra før,

bare en lakkert pyntelist. Se bilde:

tqngj7w7yvjoaoa6yz2h.jpg

Så spørsmålet er, hvordan fjerner jeg denne pyntelista?

Er den skrudd på baksiden så jeg må ut med varmeapparatpanelet først?

Eller er det en ellar annen klipsemekanisme slik at det bare er

å røske den ut uten videre sermoni? Og hvordan får jeg da tak?

Skrevet

Søren kommer ikke på hvordan jeg fikk tak på denne,men jeg skrudde ihvertfall ikke ut noe,så min var det bare å røske ut.Tålte ganske mye også så min list knakk ihvertfall ikke :)

Skrevet

OK, du husker ikke om du f. eks. måtte stikke inn en bladsøker et sted for å presse inn noen klips på baksida eller noe? takk for svar, btw.

Skrevet

Enig, skal bare være å vippe ut lista. Men tror den sitter bra så du må nok jobe litt med den:) Jeg kjøpte skruer og klips til koppholderen fra BMW men klipsa passa ikke så jeg måtte til huggeren å finne meg et par der. Hadde sikkert fått feil fra BMW. I alle fall var det bare tut og kjør når jeg fikk tak i rette klips.

Skrevet

Hmm, skulle vise seg at å få av pyntelista ble det minste problemet.

Klipsene manglet (stod ingenting hos koed om at jeg kom til å trenge disse), men testet bare om koppholderen passet med å sette den inn. Det gjorde den, men nå sitter dom bom fast, får den ut ca en cm men så er det eteller annet i toppen som butter imot, så lengre kommer den ikke. Prøvde med en tynn sparkel i overkant om jeg kunne få lirke den ut, men neida. Frygter at den etter vel mye lirking, haling og draing har gått litt i frahverandre derinne, så tror neste skritt nå blir å deomntere for å komme ned til koppholderen ovenifra.

Skrevet

Hmm, da har jeg funnet ut litt her.

Har demontert radio slik at jeg fikk ut varmeapparatkonsollen

slik at jeg fikk ut den lista under med ASC knappen.

På begge disse var det å føre inn en bladsøker e.l. langs kanten mens man presser ut bakfra.

Så nå står jeg her:

1m0op8n61nvimydrayku.jpg

Ser nå at toppdekslet på selve koppholderen ligger kilt over bunnen av ramma som den sitter i slik

at den blir umulig å få ut uten å demontere slik jeg nå har gjort (Heldigvis brukte jeg ikke bare

makt og tenkte at det går nok bra...)

r77mceud28f477t9dwlk.jpg

Gikk nå greit å få presset toppen av koppholderen tilbake og innunder og få den ut igjen.

Der hvor koppholderen skal skrues fast i ramma, er det ikke clips fra før:

y8qskiy4m5jw9uofdj6q.jpg

Ringte til Bavaria, de mente på at de ikke hadde disse clipsene og at de heller ikke var på

noen av dele tegningene de hadde slik at disse ikke kunne skaffes.

Noen som har en god idè her?

Skal jeg bare lime på ei trelist på baksida som jeg da kan skru koppholderen fast i?

Eller er det noen som kjenner et delenummer på koed eller gs slik at jeg kan få bestillt disse clipsene?

Skrevet

Jeg kjøpte klips og skuer fra BMW men fikk noen som ikke passa. Endte opp på hoggeri der jeg fant det jeg trengte. Ta en kikk på vedlagte skjermdump fra GS som viser klips pos 3 og skrue pos 8. Mulig dette kan være det du trenger (men her er jeg usikker altså). Rart om Bavaria ikke finner de samme da...........

5l6xutizc3tkty9qyctv.jpg

Skrevet

Takk for svar, men såvidt jeg kan se av tegningen så er clips nr 3 den som brukes til å feste konsoll-rammen (1) til «bilen», mens det ikke er lagt inn noen clips i denne tegningen for koppholderen?

Skrevet

Jeg hadde samme problem som deg,jeg satte bare i to skruer som var mye større enn de som fulgte med.

Skrudde de rett i de to hullene som det tydligvis skal være klips :)

Skrevet

Problemet løst:

Det er de standard (som virker altfor små) klipsene som skal brukes,

men ikke klipses nedpå som man skulle tro (ovenifra):

DIY: Clips til koppholder fremme.

- Fjern Varmeapparat kotroll, ASC-kontroll (og det enkleste er nok radioen og).

- Skru ut ramma som varmeapparatkontrollen var festet i.

- Sett inn koppholderklipsene unnenifra i denne ramma etter du har tatt den ut.

Værre var det ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...