Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

Da har det blitt noen dager siden siste oppdatering. Har holdt på nesten vær dag,men

det har godt i sliping og sandblåsing på div steder så det har liksom ikke vært noe

og ta bilde av. Fant noe jeg kunne bruke til å lage nye fester til bremserøra som jeg

snakket om tidligere på Biltema.

Er et sett med skruer og muttere til vanlige dørhåndtak egentlig. Tok et bilde av det

hvis det er noen andre som er på jakt etter det samme.

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Disse er av messing så jeg sølvloddet dem fast. Mens jeg var i gang å sølvlodde

passet jeg på å lodde over overgangene mellom bakskjermene og kofferten for å være

helt sikkert på at det blir helt tett, da det blir mye fukt der. Er jo loddet der orginalt

også. Glemte desverre å ta bilde av dette..

Da dette var gjort var det mange steder som måtte sandblåses før

karrosseriet var klart for epoxy. Etter en haug med timer så garasjen ut som Sahara

men bilen var endelig klar for epoxy. Har bare penslet over alle steder med bart metall nå,

for må nok bruke noen timer med støvsuger og blåsepistol for å bli kvitt all sanden

før jeg sprøyter et strøk epoxy både inni og under. Etterpå blir det karrosserikitt og

strukturmasse til slutt. Det fine nå er at jeg endelig kan si meg ferdig med rustsveising!!

Er ikke så veldig mye spennende å ta bilde av akkurat nå,men legger ved et bilde av

hvordan den ser ut i dag.

[ Bilde ]

Vakkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en liten oppdatering som også blir den siste på en stund. Er mye annet som

må prioriteres framover, så blir nok seinsommer/høst før jeg er i gang igjen. Har logget

mange timer i garasjen i vinter så det er i grunn greit med en pause også.

Den siste tiden har stort sett gått i antirustbehandling. Er jo ikke så mye av det som er

noe å ta bilde av men har lagt struktur under bilen så det knipset jeg et par bilder av.

9dgk2b4nx7u8x0hn10yy.jpg

ru645k7jn1qrxvvzj4wd.jpg

Har jo skjedd litt siden det så ut som det her :wink:

E21001-1.jpg

Da blir det som sagt en stund til neste oppdatering,men da kan jeg forhåpentlig friste

med noe annet en rust oppdateringer også. God Sommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent!! (som vanlig) Hva slags merke/type har du brukt i strukturmasse?

Begynnte først med en struktur fra Wurth som kommer i en patron alla Tec7 som

sprøytes på med en spesiell sprøytepistol,men skjønte fort at jeg sikkert måtte hatt

25-30 sånne patroner til ca 190kr stk.for å dekke hele bilen så da droppet jeg det...

Endte opp med å bruke en struktur fra Hagmans som heter Carosol Elastic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 1 year later...

nå.... over 1 år siden sist Pål ;) ??????????

 

Ja,tiden flyr.. Når en har gammelt hus og driver mye med båt også er det ikke like lett å få tid og ikke minst penger til hobbybil i tillegg. Regner vel med en 150tusen til før bilen er ferdig.. Så det må nok bare ta den tiden det tar er jeg redd. Men har bestilt litt deler og skal lakkere alle understell delene nå,så kanskje bilen er på hjula igjen i løpet av vinteren [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...