Gå til innhold

BMW323i E21


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

Da begynner det å bli klart for å putte på nye ytterkanaler gitt..,men nedre del av

a-stolpene er litt rufsete.

Her er rusta kappet bort..

[ Bilde ]

Ble ikke noe underveis bilde i dag,men her er ihvertfall sluttresultatet.

[ Bilde ]

Også er det en ting jeg lurer på.. For meg så ser det ut som den nye kanalen går inni

a-stolpen på en måte,sån at det blir liggende dobbelt spesielt oppå kanalen der

dørterskelen møter a-stolpen. Litt vanskelig å forklare og glemte selvfølgelig å ta et bilde

av det.. Noen som skjønte det?? Har vært byttet kanaler her før så det er vanskelig å

se hvordan det skal være.

Hvis ikke jeg husker helt feil, så har du kappet bort litt for mye av A-stolpen i nedre del. A-stolpen skal overlappe med ytterkanal, og ytterkanal går "inni" A-stolpe slik du har montert det. Men jeg er ganske sikker på at A-stolpen skal "dekke" mer av kanalen enn den gjør nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg lurte litt på..,problemet var bare at det var montert uorginale kanaler før

jeg fikk bilen, så jeg har bare kappet der hvor forrige eier hadde sveiset den inn..

Så er nok han som har kappet litt mye der..

Her er et bildet der hvor kanalen går inn i a-stolpen,så da stemmer det nok at a-stolpen

skal gå over kanalen.. Føler jo den overlappingen blir litt sån rustfelle men er vel en mening med det..

x1zacms40s0kukly2btl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner det å bli klart for å putte på nye ytterkanaler gitt..,men nedre del av

a-stolpene er litt rufsete.

Her er rusta kappet bort..

[ Bilde ]

Ble ikke noe underveis bilde i dag,men her er ihvertfall sluttresultatet.

[ Bilde ]

Også er det en ting jeg lurer på.. For meg så ser det ut som den nye kanalen går inni

a-stolpen på en måte,sån at det blir liggende dobbelt spesielt oppå kanalen der

dørterskelen møter a-stolpen. Litt vanskelig å forklare og glemte selvfølgelig å ta et bilde

av det.. Noen som skjønte det?? Har vært byttet kanaler her før så det er vanskelig å

se hvordan det skal være.

Hvis ikke jeg husker helt feil, så har du kappet bort litt for mye av A-stolpen i nedre del. A-stolpen skal overlappe med ytterkanal, og ytterkanal går "inni" A-stolpe slik du har montert det. Men jeg er ganske sikker på at A-stolpen skal "dekke" mer av kanalen enn den gjør nå..

Så på side 17 i E21 tråden din og på bilde der ser det ikke ut som a-stolpen har så mye

mere materiale en på bilen min..,litt vanskelig å se da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk det er litt, men for all del - det er 2år siden sist jeg såg på det...

Men siste bildet, fra kanal i overkant - så mener jeg på at det er/skal være en liten "kløft" der på en 8-10mm...??

Det tror jeg stemmer ja.,kanalen er ca der den skal være nå og da er det en kløft som du

sier på ca 8-10mm omtrent der hvor fingeren min er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende arbeid mr! :) Har trua!

Helt enig i dette.

Jeg er ingen karosserimann selv, men elsker å se slikt grundig utført arbeid. Dette er for meg grunnsteinen i hele prosjektet, så mtp hvor bra dette blir utført så kan jeg ikke annet enn å glede meg til Mr. Pål begynner på fase 2 (resten av bilen).

Nydelig arbeid, Pål, det er slik jeg håper (og ønsker) at mitt arbeid kommer til å se ut på E21en min når jeg trør til der. Men jeg er jo ikke karossmann, og det er jo 10 år siden sist jeg skrudde bil som virke - så det er jo lov å håpe om hjelp fra høyere makter... :oops:[-o<:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende arbeid mr! :) Har trua!

Helt enig i dette.

Jeg er ingen karosserimann selv, men elsker å se slikt grundig utført arbeid. Dette er for meg grunnsteinen i hele prosjektet, så mtp hvor bra dette blir utført så kan jeg ikke annet enn å glede meg til Mr. Pål begynner på fase 2 (resten av bilen).

Nydelig arbeid, Pål, det er slik jeg håper (og ønsker) at mitt arbeid kommer til å se ut på E21en min når jeg trør til der. Men jeg er jo ikke karossmann, og det er jo 10 år siden sist jeg skrudde bil som virke - så det er jo lov å håpe om hjelp fra høyere makter... :oops:[-o<:oops:

Takk skal dere ha begge to :) Bestemte meg egentlig før jeg kjøpte bilen at denne

gangen så skulle jeg ta bilen helt fra bunn av. Er jo litt anderledes nå som jeg har

passert 35år kontra 18år når jeg hadde min forrige E21 med tanke på muligheten for å

fullføre et prosjekt som dette. Har jo jobbet som bilmekaniker i 16år nå og det er

selvfølgelig en fordel,men karosseriman er jeg ikke.. Har funnet ut at man bare må ta

tiden til hjelp og ikke stresse så går det meste bra. Å ja,jeg gleder meg også til fase 2 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt tid til å holde på med bilen i det siste,men har handlet litt da..

Har kjøpt en haug med skrot i form av en M20B25 91mod.

Vet det er mange i orginal politiet som river seg i håret nå men det for bare være..

Hovedgrunnen til byttet er at jeg vil slippe det mekaniske innsprutet samtidig som jeg får

noen hk ekstra. Motoren er ikke akkurat noe glansbilde,kamakselen er som vanlig slitt

også har det vært noe form for fremmedlegme i syl.nr.2 og 5. så er noen riper i

sylinderene,så her blir det full overhaling.. Da kommer neste spørsmål..,hadde egentlig

tenkt å ha motoren helt orginal da jeg hater motorer med ustabil tomgang og all hk på

toppen av registeret. Men er det en grei oppskrift på å få 10-20hk ekstra uten og

ødelegge kjørbarheten? Bilen skal jo brukes som vanlig gatebil på godværsdager,så

orker ikke å måtte ligge på rødmerkingen for at det skal skje noe..

Her er noen bilder av herligheten..

M20B25002.jpg

M20B25003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...