Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
:applause:
Liker :)
utrolig bra arbeid :)

Takk for det,hyggelig at dere følger med :)

Ser bra ut dette Pål. Nå må du ikke bruke opp sveise delene mine da. [-X

Du får si i fra hvis de blir i veien.

Delene dine ligger på loftet,er bare å si fra når du vil hente dem. Ligger ikke i veien,så det er ikke noe hast.

Skrevet

Flott arbeid som vanlig Pål.

En liten kommentar (som du nok allerede har tenkt på, men vil bare si det for sikkerhets skyld) er å sørge for korrekt høyde på kanalen.

For de som er så "heldige" at de har tak på bilen, så er det greit å line opp døren ihht til tak og bakskjerm. Kontrollèr så klaring dør-kanal. Nå har du ikke byttet innerkanal, men passformen trenger ikke være optimal på ytterkanalen. Hvis du ønsker å modifisere/massere den litt for å oppnå korrekt klaring til dør, så er det en fordel å gjøre før du sveiser kanalen permanent. I samme setting bør du også montere forskjerm for å i riktig høyde/avstand i forhold til dør og kanal. Når det er gjort, må du så sjekke "linja" som går (les: profil på skjermer og dør) langs bilen. Denne MÅ stemme, her gjør litt for mange feil (selv proffene, ser jeg på bilder av div prosjekt...) - og det er utrolig synlig. Feilen sees ofte ved montering av list på forskjerm, og gjerne ved montering av panser. Klaringsjustering på E21 er en utfordring, og den minste feil viser tydelig.

Just my .02 cent....

Skrevet
Flott arbeid som vanlig Pål.

En liten kommentar (som du nok allerede har tenkt på, men vil bare si det for sikkerhets skyld) er å sørge for korrekt høyde på kanalen.

For de som er så "heldige" at de har tak på bilen, så er det greit å line opp døren ihht til tak og bakskjerm. Kontrollèr så klaring dør-kanal. Nå har du ikke byttet innerkanal, men passformen trenger ikke være optimal på ytterkanalen. Hvis du ønsker å modifisere/massere den litt for å oppnå korrekt klaring til dør, så er det en fordel å gjøre før du sveiser kanalen permanent. I samme setting bør du også montere forskjerm for å i riktig høyde/avstand i forhold til dør og kanal. Når det er gjort, må du så sjekke "linja" som går (les: profil på skjermer og dør) langs bilen. Denne MÅ stemme, her gjør litt for mange feil (selv proffene, ser jeg på bilder av div prosjekt...) - og det er utrolig synlig. Feilen sees ofte ved montering av list på forskjerm, og gjerne ved montering av panser. Klaringsjustering på E21 er en utfordring, og den minste feil viser tydelig.

Just my .02 cent....

Det var nettopp derfor døra og forskjermen ble montert med tanke på høyden på

kanalen.Sjekket åpning ved taket og bakskjermen først for så å sette på forskjermen.

Da er det"bare" å montere kanalen på linje med døra til slutt.

Er litt usikker på hvor stor åpningen mellom døra og kanalen skal være da nedre del av

bakskjermen er borte nå og da har jeg ikke den profilen som går hele veien på kanalen og

videre ut på bakskjermen å sikte etter... Mulig det lønner seg å ta bakskjerm og kanal i

samme operasjon.. Er jo som sagt ingen karosseriman.,så setter pris på tips og

advarsler :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Tenkte jeg bare skulle snike inn en mini oppdatering før Jul.. Har vært mye jobbing og

forbredelser i det siste da jeg skal starte verksted med en kammerat i Januar, så bilen

har ikke fått noe pleie i det siste. Men fikk en gledlig overraskelse i dag av min nye

arbeidskollega i form av to nye orginale forskjermer :D Så Julaften kom tidlig i år kan du

si :wink: Satser på å få gjort litt i romjula så da kommer det nok en mer ordentlig

oppdatering.

forskjermer001.jpg

Har fått lånt meg en ovn også,så nå snakker vi 20pluss i garasjen framover.

forskjermer002.jpg

Skrevet

Da fikk jeg endelig tatt noen timer i garasjen igjen. Har holdt på med rusta rundt

innfestningen til bakstillinga og var egentlig ferdig med det,da jeg tittet litt nøyere

på gulvet i fremre del av kofferten der hvor brakettene til bensinpumpe pluss diverse

står. Der har det vært folk å lappet litt før gitt...,og som vanlig ikke veldig bra utført :(

Så da gikk det fra dette..

Ommuligendamererust001.jpg

Til dette..

Ommuligendamererust004.jpg

Her er nytt stål på vei inn igjen.Skal bestille avstiverene på hver side nye da de var

råttene de også.

Ommuligendamererust005.jpg

Var ikke store oppdateringen men da er ihvertfall tråden opp på lista igjen :wink:

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...