Gå til innhold

4-hjuls kontroll, umulig å justere! Ødelagt camber/caster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får beskjed på verkstedet som har tatt 4-hjulskontroll på bilen, de sier de ikke får justert camber og caster nok slik at disse kommer innenfor referanseområdet. Mekanikeren mistenker at camber og caster er ødelagt. Hvor får jeg skaffet nytt?

Uten at jeg får justert dette her, får jeg ikke senkesettet godkjent på bilen, det vil si at jeg ikke får skilter på den. Kjører for tiden meg Apex Sport II fjærer og dempere, senker 40/40.

Kom gjerne med forslag!

Bilen er en BMW E30 325i 1986 modell.

Skrevet

Hørte et rykte om at de selger camber i løsvekt til superpris nå før jul. Ta to, betal for tre hos Biltema...

Skrevet

Som Odd-M sier må du kjøpe på biltema eller superpris, bare å fylle oppi dempera så retta camber og caster seg hehehe

Neida, men du må ha nye tårnlagre foran for å kunne justere camber, caster foran justerer du ved å bytte til eksentriske foringer der bærearmen er festen i karoseriet fra e30 M3 men er ikke helt sikker.....

Bak må du kjøpe justerbare camber stag viss dette er mulig på e30, noe jeg igjen ikke er sikker på da jeg ikke har skrudd noe på e30.

Søk litt på google og bimmers så finner du ut av det ;)

Skrevet
Hva med spacere med camberjustering?

som i mellom felgen og skiva?

det funker dårlig isåfall, da den endrer seg isåfall alt etter hvor felgen er på runden sin :P

Må kjøpe disse med såkalt flytende camber..

Tror sjøbua racing selger disse.

Men Mackie 10.. Søk litt på forumet, så finner du garantert tråder som omhandler dette.

Sladjan har penset deg inn på riktig spor ihvertfall, og at en mekaninker klare og fortelle en kunde at hans caster og camber er defekt er jo liksom helt rått.

Han burde vel muligens begynne med telefonsalg av dassruller i stedet.

Skrevet
Hva med spacere med camberjustering?

som i mellom felgen og skiva?

det funker dårlig isåfall, da den endrer seg isåfall alt etter hvor felgen er på runden sin :P

Må kjøpe disse med såkalt flytende camber..

Tror sjøbua racing selger disse.

Men Mackie 10.. Søk litt på forumet, så finner du garantert tråder som omhandler dette.

Sladjan har penset deg inn på riktig spor ihvertfall, og at en mekaninker klare og fortelle en kunde at hans caster og camber er defekt er jo liksom helt rått.

Han burde vel muligens begynne med telefonsalg av dassruller i stedet.

link?

tror ikke det er den beste løsningen menne :P

kan hende det holder med foringsbytte både foran og bak,

Skrevet

takk for alle svar! starter det hele med å bestille foringer rundt om, f.eks powerflex da jeg likevel skal oppgradere disse. så får jeg ta steget videre derfra. det kjipe er jo at 4-hjulskontroll har en startpris på 1200,- inkl. moms, så det kan jo etterhvert bli en dyr affære. men har noen ledetråder nå, takk!

Skrevet

det som er feil er at de begynner på hjulstilling uten å sjekke foringer først. det er liksom grunnlaget for å gjennomføre en korrekt kontroll, at alle foringer og kuler er iorden.

Skrevet

Syntes i grunn at det er tragisk at man er nødt til å fortelle verksteder i detalj hva jobben deres er. Helt enig med deg, en 4-hjulskontroll/hjulstillingskontroll er det første de SKAL gjøre å sjekke kuler og foringer.

Jeg har et inntrykk av at det ikke blir gjort alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...