Gå til innhold

Feil/mangler med F10/F11


Tore_S
 Share

Anbefalte innlegg

I dag har F10'n vært på verksted og fått ny styringsenhet til kamerasystemet og nytt kamera på forskjermen + softwareoppgradering.

Men pipelyden i klimaanlegget har de ingen løsning på foreløpig. Ikke ukjent problem. Løsningen er nå å sette de midterste dysene på kaldt.

Servicen er upåklagelig!

At det ikke er noe løsning på pip er tull, vi har byttet flere luftekanaler til en ny type. Og det allerede i februar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silverboy!

Takk. Skal sjekke videre, men det synes som om at problemet ikke er der når det er varmt i været. Kan det være mulig at pipelyden oppstår bare når klimaautomatikken kobler ut ved lave temeraturer? Og bare gir varme? Skal følge opp dette.

Foøvrig ble softwaren oppgradert - og har fått serviceintervall på 60000 km og 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
I dag har F10'n vært på verksted og fått ny styringsenhet til kamerasystemet og nytt kamera på forskjermen + softwareoppgradering.

Men pipelyden i klimaanlegget har de ingen løsning på foreløpig. Ikke ukjent problem. Løsningen er nå å sette de midterste dysene på kaldt.

Servicen er upåklagelig!

Har du fått fikset de pipelydene i klima anlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om at det er et vinterproblem. Har ikke vært plaget med det nå i våres eller i sommer. Skal forfølge saken videre. Silverboy opplyser at det er et kjent problem på flere typer.

Men som sakt, plager det meg ikke nå.

Har heller ikke brukt bilen noe særlig i det siste da det har vært mest bobilkjøring. Forresten - F10 gjør seg godt på Autobahn når jeg er tilskuer fra bobilsetet. Sølv og svart er de fargene som gjør seg dårligst. Hvit er faktisk OK. Jeg er faktisk veldig godt fornøyd med mitt fargevalg - brilliantblau met.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg håper dere med F11 vil dele deres erfaringer med oss som vurderer å ta skrittet opp fra E61.

- Har BMW funnet en bedre løsning på kabelgjennomføringa til bakluke? (ref. ledningsbrudd)

- Har BMW funnet en bedre løsning på utsatt elektronikk? (ref. Diversity problemer)

- Har BMW funnet en bedre løsning på soltak drenering/pakning? (ref. lekkasjer, i hjulbrønn osv.)

- Har BMW funnet en bedre løsning på plassering av nivåregulator (ref. kjente problemer)

[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Ok.

Men du har jo ikke f11 og dette var jo feil mest relatert til e61(derfor jeg også ville starte en egen f11 feil tråd...

Men det tar vel noen år før man ser om nivåregulatur, kabelbrudd og taklukeproblemer vi evt. oppstå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Det virker som om at det er et vinterproblem. Har ikke vært plaget med det nå i våres eller i sommer. Skal forfølge saken videre. Silverboy opplyser at det er et kjent problem på flere typer.

Men som sakt, plager det meg ikke nå.

Har heller ikke brukt bilen noe særlig i det siste da det har vært mest bobilkjøring. Forresten - F10 gjør seg godt på Autobahn når jeg er tilskuer fra bobilsetet. Sølv og svart er de fargene som gjør seg dårligst. Hvit er faktisk OK. Jeg er faktisk veldig godt fornøyd med mitt fargevalg - brilliantblau met.

Noe nytt her da?

Hørte for første gang en svak pipelyd i klimaanlegget på bilen min i går! -5 grader.... den forsvant når jeg skrudde på kald luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Som sagt, dra til Bmw og be de bytte senter kanal.

Lyden er helt borte av seg selv på bilen min nå, men den jævla softclose'n har begynt å kødde igjen, skal på verksted på onsdag å få bytta noen deler i sjåfør døra + sw oppdatering nå på onsdag..,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Webasto på min 535ix (F10) og har ikke opplevd trøbbel. Men har ikke hatt mye snø i år da (bilen var ny i juli). Men; har Webasto på 520d fra 2010 (trist motor forresten), og hadde Webasto på min 2004 525i som jeg hadde helt til i år, og har det på konas 2008 325i og har ikke opplevd det du beskriver med Webasto tross mye (!) snø flere år på rad. Håper det fikser seg med modifiseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...