|Ole| Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Har sett att det kjem ein del spm ang kaldstart osv, her kan jo folk legge inn gode tips som er greit å gjere no i vinter så man slippe sånt. Evt så kan folk komme med tekniske spm om treigstart osv Så slippe vi 100 forskjellige tråder Eit par tips fra meg sjølv om eg ikkje er den beste på slikt * Passe på att man har godt batteri, og for att man skal opprettholde det gode batteriet må man ta seg ein lengre kjøretur i ny og ne. Det hjelper ikkje å kjøre på butikken eller til jobb og heim med mindre det er lengre avstander. *Passe på att olja er god og ikkje har mista sin viskositet, har hørt att det ofte kan lønne seg med litt tynnere olje om vinteren siden olja har ein tendens til og bli tjukkere ved kulde. *Man må også passe på att man har nokk kjøleveske i vannsystemet men ikkje for mykje for da fryser kjølevatnet lettere igjen. Til slikt har dei måle apparat på bensinstasjoner ***Hjelp meg her folkens siden eg ikkje er god på sånt***
|Ole| Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Skrevet Desember 21, 2010 *Legger også til att sjølv om du har vinterlagra er det greit å starte bilen i ny og ne for og holde smøringa i lager osv oppe, når ein bil står lenge vil all olja renne ned i bunnpanna
e3978 Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Jeg har opplevd noe rart med bmw'en min (på vintern). Hvis jeg starter bilen bare for å kjøre den inn i garasjen, og stopper den med en gang og starter den for å kjøre den ut, så blir den sinnsykt tungstartet 3 gang jeg skal starte den...blir bare stående og "file"... Hva kan det være??? Den kan jo ikke være druknet...er jo innsprøytning...
T. Tharaldsen Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 liker vel ikke og bare bli flyttet på uten noe kjøretur? trodde det var ganske normalt
SpiderPig Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Jeg har opplevd noe rart med bmw'en min (på vintern).Hvis jeg starter bilen bare for å kjøre den inn i garasjen, og stopper den med en gang og starter den for å kjøre den ut, så blir den sinnsykt tungstartet 3 gang jeg skal starte den...blir bare stående og "file"... Hva kan det være??? Den kan jo ikke være druknet...er jo innsprøytning... Bmw sekser har en tendens til å surne ikke uvanlig i heletatten
Netlandet Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Har du garasje - ikke bruk den. Isolert/oppvarma garasje = Saltet får virkelig godgjøre seg i varmen og rusta kommer mye kjappere. Hold bilen rein og parker ute eller aller best, i carport Skal du vaske, ha bilen varm når du kjører inn i vaskehallen. Tørk den skikkelig tørr før du kjører ut/parkerer. Husk også å tørke av dørpakninger for vann og vinduer slik at dette ikke fryser fast.
ingard Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Jeg har opplevd noe rart med bmw'en min (på vintern).Hvis jeg starter bilen bare for å kjøre den inn i garasjen, og stopper den med en gang og starter den for å kjøre den ut, så blir den sinnsykt tungstartet 3 gang jeg skal starte den...blir bare stående og "file"... Hva kan det være??? Den kan jo ikke være druknet...er jo innsprøytning... Min slår seg fullstendig vrang hvis man gjør det. Ellers starter den med en gang..
Azeton Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Jeg har opplevd noe rart med bmw'en min (på vintern).Hvis jeg starter bilen bare for å kjøre den inn i garasjen, og stopper den med en gang og starter den for å kjøre den ut, så blir den sinnsykt tungstartet 3 gang jeg skal starte den...blir bare stående og "file"... Hva kan det være??? Den kan jo ikke være druknet...er jo innsprøytning... Mange som har det problemet med M52n.. La den gå på tomgang 1-2min før du slår den av.
e39-e60 Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 I forbindelse med vask av bil nå når det er så kaldt...Noen som har tips om en god silikonstift til dørpakninger? Jeg har hatt litt ymse erfaringer med dette... Jeg skulle så gjerne fått vasket "gliset" nå før jul, men pokker heller, det er jo -20 ute!!
ingard Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 ^^ Jeg tørker så godt jeg kan med papir, og lar dørene stå oppe i kulden ei lita stund. Du trenger ikke noen silikon. Så lenge vannet er tørket eller frosset mens dørene er oppe får du ikke problemer.
Forbiss Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Burde vært påbudt med motorvarmer i alle biler her til lands. Sjøl om bilen starter i 25 blå så er det langt ifrå sunt for motoren. Olja er nesten som sirup når det er så kaldt. Har motorvarmer og kupevarmer i 524'n og det er heilt fantastisk å sette seg i varm bil når det er så kaldt.
Stoppie_Master Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Det er også greit å ha webasto, da har du med deg "motorvarmeren" uansett hvor du er og om du ikke har strøm. Men da er det veldig greit å lade batteriet skikkelig en gang i blandt om vinteren, da webastoen bruker strøm fra batteriet for å tenne, holde coupevifta og slikt i gang.
e3978 Skrevet Desember 23, 2010 Skrevet Desember 23, 2010 Jeg har opplevd noe rart med bmw'en min (på vintern).Hvis jeg starter bilen bare for å kjøre den inn i garasjen, og stopper den med en gang og starter den for å kjøre den ut, så blir den sinnsykt tungstartet 3 gang jeg skal starte den...blir bare stående og "file"... Hva kan det være??? Den kan jo ikke være druknet...er jo innsprøytning... Bmw sekser har en tendens til å surne ikke uvanlig i heletatten Det var godt å høre at det er "vanlig"... Begynte nesten å bli litt skeptisk...
SSM Skrevet Desember 23, 2010 Skrevet Desember 23, 2010 Eneste BMW motoren jeg har hatt som ikke ble sur var vel M60en... S14, M20 og S50 blir fort sur. Spesielt om den har vert helt varm og bare får stå i en time eller noe før den skal til pers igjen, da er den vrien. Jeg har ikke hatt noe start problemer med min M20 i vinter, kjører 5-50 full syntetisk olje som jeg bytta rett før vinteren. I fjor nekta den å starte en gang, det var etter jeg knakk ene vipparmen heh
StraightSix Skrevet Desember 23, 2010 Skrevet Desember 23, 2010 Jeg har opplevd noe rart med bmw'en min (på vintern).Hvis jeg starter bilen bare for å kjøre den inn i garasjen, og stopper den med en gang og starter den for å kjøre den ut, så blir den sinnsykt tungstartet 3 gang jeg skal starte den...blir bare stående og "file"... Hva kan det være??? Den kan jo ikke være druknet...er jo innsprøytning... Bmw sekser har en tendens til å surne ikke uvanlig i heletatten Det var godt å høre at det er "vanlig"... Begynte nesten å bli litt skeptisk... Ble også skeptisk når min begynte å tulle etter jeg satt den ned og skulle avgårde igjen etter 5 minutter. Var umulig å få start på pga surning. Mange som har hatt problemer med dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå