Gå til innhold

Hjelp M5 speil

mudbug
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått M5 speil fra Ebay nå. Jeg synes litt rart at høyre speilet viser bilder mye mindre enn på venstre siden. Det er forskjellig farge også. Det viser litt blå farge på høyre men hvitt på venstre. Er det vanlig? Jeg er redd at eier tar ett annet speil på venstre siden. Kan noe som har M5, bekrefter dette for meg før jeg snakker med eieren.Takk for hjelpen.

abtcl0uk8irf6wraq6bx.jpg

0j1abg1skvs5rcevev5t.jpg

izs7ycu58m523ap3sfhl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har automatisk avblendbare speil pleier som regel glasset å være blått / blå-aktig. Så ved første øyekast for mitt vedkommende ser det ut til at høyre side er avblendbart og venstre side vanlig. Hvor mange kontakter har du på høyre side? Mine M5 speil, har forøvrig slik sjøbuse påpeker, også vidvinkel i ytterkant av speilglassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har automatisk avblendbare speil pleier som regel glasset å være blått / blå-aktig. .

Står det "object in mirror is closer than it appears" på høyre glass.

Jeg ser på ETK, Blue glass koster bare 87$, man flat glas koster 300 $. Er det blue glass i mitt tilfelle??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noe på google:

All cars in the US have a convex passenger side mirror and a flat driver's side mirror. That's why all passenger side mirrors are stamped with "objects in mirror are closer than they appear".

Hva mener med convex??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min e39 kjøpte eg m5 speil, da var det akkurat det samme som du sier. Og ja, det skal vere slik ;) Man ser nærmere på høgre speilet, er ein slags "zoom" i den. Ganske grei egentlig, kan lett se både biltype og skiltnr på biler som køyrer bak deg :)

Har du blå aktig farge på førerside også???. Jeg har testet auto folder, det virket bare halv vei up og hørte klikk klikkkkkkk. Stopper på halv vei. Det er forbanne at det står alt er virket i salgsoppgaven. :evil::twisted: . Skal opprette en sak gjennom paypal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør det opp med CRC, WD40 eller 5-56 samtidig som du kjører speilene opp og ned. Hjelp gjerne til når de kjøres opp og ned så vil det trolig det trolig fungere etterhvert :-)

Er det utenfor speilet?? ellers må jeg demontere for å smøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min e39 kjøpte eg m5 speil, da var det akkurat det samme som du sier. Og ja, det skal vere slik ;) Man ser nærmere på høgre speilet, er ein slags "zoom" i den. Ganske grei egentlig, kan lett se både biltype og skiltnr på biler som køyrer bak deg :)

Har du blå aktig farge på førerside også???. Jeg har testet auto folder, det virket bare halv vei up og hørte klikk klikkkkkkk. Stopper på halv vei. Det er forbanne at det står alt er virket i salgsoppgaven. :evil::twisted: . Skal opprette en sak gjennom paypal.

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør det opp med CRC, WD40 eller 5-56 samtidig som du kjører speilene opp og ned. Hjelp gjerne til når de kjøres opp og ned så vil det trolig det trolig fungere etterhvert :-)

Jeg har smørt med KD40 både inni og utenfor. Det går fin med å gå ned.Jeg tror tannhjul inni motoren er knukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...