Gå til innhold

Bilimportørene vil redusere engangsavgift med 25 prosent

Anbefalte innlegg

Skrevet
nok et påfunn av bilbransjen for å skvise ut eldre biler så de kan tjene seg enda fetere på nybilsalg

Da holder det neppe med 25%..

Skrevet

Jeg er en av de som er for billigere nybils avgifter og dyrere bensin. Betal for hvor mye man bruker, ikke for å eie... Problemet er at å kutte 25% av avgifts summen vil ikke være på langtnær nok...

Skrevet

Problemet er bare at de andre landene rundt oss må gjøre det samme, ellers kommer det til å bli bensinsmugling på skala med narkotika flowen.

De må avgiftsbelegge andre ting i samfunnet enn bil ganske enkelt. Se på Sverige.. ikke perfekt, men..

Skrevet
Jeg er en av de som er for billigere nybils avgifter og dyrere bensin.

Dyrere bensin er en veldig dårlig idé, siden den vil ramme alle dem som bor der det ikke finnes et akseptabelt kollektivtilbud. Den vil ramme ekstra hardest de som ikke har et kollektivtilbud, som ikke har råd til ny bil - og som så må betale ekstra for i det hele tatt å komme seg noe sted.

Dessuten vil nye avgifter knyttet til bruk av bil føre til behov for flere offentlig ansatte for å stå for utregningen av avgiftene. Og hvor mange nye byråkrater i Oslo-området ønsker vi egentlig...

Skrevet
Jeg er en av de som er for billigere nybils avgifter og dyrere bensin.

Dyrere bensin er en veldig dårlig idé, siden den vil ramme alle dem som bor der det ikke finnes et akseptabelt kollektivtilbud. Den vil ramme ekstra hardest de som ikke har et kollektivtilbud, som ikke har råd til ny bil - og som så må betale ekstra for i det hele tatt å komme seg noe sted.

Dessuten vil nye avgifter knyttet til bruk av bil føre til behov for flere offentlig ansatte for å stå for utregningen av avgiftene. Og hvor mange nye byråkrater i Oslo-området ønsker vi egentlig...

Men så vet jo vi alle at politikerne i Norge, vertfall de som sitter på tinget, tenker på Norge som Oslo, Bergen og Trondheim. Alt rundt det er utland som Norge bare har oppsyn over og kan kreve penger fra. De driter vel oppi at jeg ikke har busstilbud.

Til tider vurderer jeg nesten å finne frem mopeden igjen, for de bruker jo laangt mindre bensin..

Skrevet

Mot avgifter generelt på bil. Det går ikke til det som det skulle ha gjort. Infrastruktur og trygge 4 til 8 felts motorveier med høyere fartsgrenser. Ikke kø - jevn fart - mindre slitasje på bil, motor og mye mindre utslipp.

Fjærn engangsavgift på bil og bensin/diesel avgiftene samt miljøavgiftene - få billigere biler....deilig.

En liten ting til; hvor går pengene for alle avgiftene og oljen hen?? Privat forbruk eller?

Skrevet
Mot avgifter generelt på bil. Det går ikke til det som det skulle ha gjort. Infrastruktur og trygge 4 til 8 felts motorveier med høyere fartsgrenser. Ikke kø - jevn fart - mindre slitasje på bil, motor og mye mindre utslipp.

Fjærn engangsavgift på bil og bensin/diesel avgiftene samt miljøavgiftene - få billigere biler....deilig.

En liten ting til; hvor går pengene for alle avgiftene og oljen hen?? Privat forbruk eller?

Norge AS sin sparekonto :) Eneste landet i verden som absolutt må gå i pluss hvert år..Ellers så går jo ganske mye til andre land i form av ymse greier (nødhjelp)..

Med så mye penger staten tar inn, og har på bok, så er det igrunn et under at det faktisk finnes sykehuskøer, sykehjemskøer, bilkøer.. Også har man jo de stadige nedkuttingene i offentlige instanser osv.. Om alle tullingene på stortinget senka lønna si til litt under millionen så kanskje noen flere politimenn får beholde jobbene sine?

Litt avgifter må det selvsagt være på bil, det mener jeg er riktig, men mer av det bør finne veien til veiene. Men lavere må de være, helt klart! Oppdatert bilpark er positivt på alle måter.

Skrevet
Jeg er en av de som er for billigere nybils avgifter og dyrere bensin. Betal for hvor mye man bruker, ikke for å eie... Problemet er at å kutte 25% av avgifts summen vil ikke være på langtnær nok...

Synes du virkelig det er greit og betale 13-14 norske kroner for EN liter bensin?

Gå i kjøleskapet, og hent en melkekartong, så ser du hvor ufattelig lite en liter bensin er. Det er bra at dem vil bytte ut bilparken til noe mer moderne og mindre forurensende, selv om jeg ikke bryr meg det spøtt om miljøet. Men at det skal koste så horvelig mye, som det koster idag å ha bil, så er det nesten på tur til å bli en luksusvare. Er det for mye forlangt, at en norman som jobber og sliter, betaler skatter og avgifter og unne seg litt bilkos? Er det virkelig for mye å be om? Ned med bilavgifter! Ned med avgifter generelt!

Skrevet

Jeg er for å senke bilavgiften på ny bil, men hvorfor øke andre utgifter på bil? De er jo overpriset fra før, staten har ranet oss i alle år, og ikke brukt pengene slik de burde, derfor er veiene våre som i et U-land eller verre.

Skrevet
Synes du virkelig det er greit og betale 13-14 norske kroner for EN liter bensin?

Gå i kjøleskapet, og hent en melkekartong, så ser du hvor ufattelig lite en liter bensin er. Det er bra at dem vil bytte ut bilparken til noe mer moderne og mindre forurensende, selv om jeg ikke bryr meg det spøtt om miljøet. Men at det skal koste så horvelig mye, som det koster idag å ha bil, så er det nesten på tur til å bli en luksusvare. Er det for mye forlangt, at en norman som jobber og sliter, betaler skatter og avgifter og unne seg litt bilkos? Er det virkelig for mye å be om? Ned med bilavgifter! Ned med avgifter generelt!

om prisen på selve biler er lav så har jeg ikke noe problem med det. Men da må prisene ihvertfall halveres på bil, også må de kutte ut den tåpelige årsavgiften såklart. Ser ikke noe problem med dagens bensinpriser, da betaler man avgifter etter forbruk. Problemet er det at man må betale avgifter på alt annet også (bilrelatert). Ta f.eks en ferrari 485, det er en bil som sikkert ikke kommer til å gå hundre tusen km iløpet av livet engang, men allikevel så må man betale 1mill (f.eks, vet ikke hva avgiften på den blir) + årsavgift og avgifter på bensin. Men min slappe 320i som går 30-35 000km i året kommer til å forurense ekstremt mye mer iløpet av sin levetid, men der er det "bare" 200 000 i avgifter på nybilsprisen ( det er også ett eksempel tall).

Det jeg ville foretrukket hadde vært å betale for bilen (kutte ut engangsavgiften), også heller betalt mer for bensinen. Dette ville være værst for de som er avhengig av bil, som f.eks meg selv, men alle ville fremdeles kommet MYE billigere ut av det.

Skrevet

For oss som kjører rimeligere eldre biler som vi bare får til å gå å gå å gå inn i evigheten er det det en stor tap tap situasjon med en slik modell.

Nei, bort med bilavgifter, og kun ha vanlig mva på bilkjøp. Det er ille nok med mva syns jeg.

Bensinprisen er syk idag, de som mener det er rimelig må ha temmelig god råd.

Jeg er en av de som syns det er sykt at det er billigere å reise med fly til sør-europa til samme pris som det koster for en Kr.sand -Trondheimstur. Det er GALskap. Og en gigantisk og arrogant feilprioritering ovenfor alle som ikke har kanonbra kollektivtilbud i Norge. Litt på samme linje som å sende nødkonvoi til u-land, og det sitter gamle å fryser fillene av seg her hjemme. Det gjør meg så forbannet at jeg ikke vet hvor jeg skal starte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...