Gå til innhold

Får jeg EU-godkjent bilen med disse feilene?

kjetilbm
 Share

Anbefalte innlegg

Har en '90 E34 som jeg har stått alt for lenge uten skilt pga den ikke gikk gjennom EU.

Nå er jeg mer eller mindre ferdig med tingene som står på mangellappen, og bilen er altså straks klar for EU-kontroll.

MEN, bilen har følgende feil:

- sprekk i frontrute, fra topp til bunn, ca på midten av bilen. Ikke til sjenanse, man ser omtrent ikke sprekken fra innsiden av bilen.

- vinduet på førerdør går svært tregt (sannsynligvis skeive heis-skinner)

- førerdør mangler dørpanel

Tror dere bilen har sjans til å gå gjennom EU med ovennevnte feil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på dørtrekket også du.... Om det ikke direkte har noe å si som mangel (de KAN pukke på skarpe kanter ol.), har det mye å si for helhetsinntrykket. Slikt har mer å si enn du tror, en møkkete bil full av søppel gjør ikke akkurat kontrolløren positivt innstilt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på dørtrekket også du....

Vil si meg enig her - selv om du får åpning og lukking av døren til å fungerere 100% som normalt også uten dørtrekk, har dette veldig mye å si for førsteinntrykket.

Nettopp av den grunn pleier jeg også å se over at vindusmekanismen på førerdøren er perfekt når jeg leverer en eldre bil til PKK - siden noe av det første kontrolløren gjør idet han kjører inn i kontrollhallen, er å åpne vinduet . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått feil på disse tingene ved kontrollen du hadde trenger du ikke gjøre noe med det. Ser nemlig du skrive at du har en mangellapp. Skal du på teknisk visning hos statens veivesen må du nok fikse dette. De sjekker nok hele bilen siden du kjører eldre BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på dørtrekket også du....

Vil si meg enig her - selv om du får åpning og lukking av døren til å fungerere 100% som normalt også uten dørtrekk, har dette veldig mye å si for førsteinntrykket.

Nettopp av den grunn pleier jeg også å se over at vindusmekanismen på førerdøren er perfekt når jeg leverer en eldre bil til PKK - siden noe av det første kontrolløren gjør idet han kjører inn i kontrollhallen, er å åpne vinduet . ;)

Jeg har ikke fått ordnet førervinduet mitt før i høst. Da har den vært inne på 2 eu kontroller uten at noen har sagt en eneste ting om at vinduet ikke går ned.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke fått feil på disse tingene ved kontrollen du hadde trenger du ikke gjøre noe med det. Ser nemlig du skrive at du har en mangellapp. Skal du på teknisk visning hos statens veivesen må du nok fikse dette. De sjekker nok hele bilen siden du kjører eldre BMW.

Det kommer faktisk helt ann på. Har du tatt en eu kontroll og du har fått feil har du 2 uker på deg til å fikse feilene og ha bilen på etterkontroll. Går det over 2 uker må du ta en ny eu kontroll. Mener dette er fordi det kan oppstå nye feil når det går utover 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer faktisk helt ann på. Har du tatt en eu kontroll og du har fått feil har du 2 uker på deg til å fikse feilene og ha bilen på etterkontroll. Går det over 2 uker må du ta en ny eu kontroll. Mener dette er fordi det kan oppstå nye feil når det går utover 2 uker.

2 uker nei er jo et halvt år ellerno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...