Gå til innhold

påkjørt bil - IF nekter skyld

aambakk89
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mente det vel litt ironisk, ser nå at det ikke kan tolkes sånn :P .. hehe..

meen.. tingen var vel heller at det ikke er noe vits å lage drama ut av en bulk..

ville hørt med forsikringselskapet hele veien, da de har erfaring til 10000 og driver med sånt hver dag..! sikkert

vært i den situasjonen 100 ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere kommer til enighet er det lite annet å bråke om. Å anmelde saken viser jo bare at du er sur og forulempet,men fører uansett ingen vei.

Politiet hadde ikke gjort noe med denne saken selv om sjåføren var en kuk og latet som ingenting,så om det i tillegg blir en løsning,er det eneste du oppnår,en liten papirbunke som blir begravet i et arkivskap etter to minutter i friluft.

Sånn som den bilen sto parkert,har han garantert ikke merket noe som helst,så nå er det bare å få frem fakta,så det økonomiske tapet blir dekket. Sutringa får du holde til kammrset,ingen som kommer til å høre på den allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det burde han vel strengt tatt tenkt på da han stakk av fra skadestedet ??

Kan være en prioritering han gjorde der og da.

Mulig det snødde bra mye på den tiden og klokka var 4 på morgenen osv... Og planen var og kontakte eier etter hvert. Hva vet vi?

Norsk lov er den lover vi nordmenn lever etter, å vist han må blø for at han har gjort ett lovbrudd så burde han tenkt på det før han gjorde det. Hadde han ringt på og gidd beskjed om at han hadde vært uheldig så hadde det såklart vært en annen sak.

Småkrimminelle lever lengere ser jeg...

Forklar meg kort hva du mener med at du kan se at små kriminelle lever lenger er du snill.

Han blir arbeidsledig... Velger og stjele for og få kroner nok til det han ellers såvidt klarte og betjene den gang han var i jobb.. Du er ett av hans mange offer... Hva da? Like tøft at han måtte blø da eller?

Når jentene du leker med har sluttet og lukte piss, da kan du komme og slenge litt med leppa vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da skrevet skademelding med fyren, han var både spydig og jævlig og ha med og gjer. MEN han sa noe domt, han visste ka klokka han traff bilen og hvilken vei han kjørte når han gjor det.. Noe han ikke visste før!

Grunnen til att jeg vil anmelde er enkelt og greit fordi han har vert useriøs og vanskelig heilt siden jeg ringte han. Han begynte også og rable når vi skreiv skademelding (på skjema) med vilje såg det ut som! Han satt faktisk og flira når han tegna på skademeldings skjema.

Skal gjer ALT for og få igjen penga, er faktisk snakk om skader for 30-40 000,-

Kan ikke forstå hvorfor jeg skal vere snill og la vere og anmelde en sann fyr!

Er tråss alt ikke 100% sikkert jeg får erstatning, dere vet hvordan forsikrings selskapa fungerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Og at han ikkje skulle merka og ha vert borti bilen? Etter dei spora etter slengen han har fått etter og ha passert bilen så har han nokk merka dette godt.

Og det at han skylda på båssbilen, kunne umulig ha skjedd..

da måtte båsbilen hatt utstikk som var ca 50cm lut ifra bilen og 30mm tjukt for og klare og lage de skadene, noe som den ikke har.. . Full research

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet er det du (dama di?) som har loven på sin side. Måten bilen var parkert på var på ingen måte lovstridig. Jeg viser til Forskrift om kjørende og gående i trafikken:

2. Det er forbudt å parkere

a) foran inn- eller utkjørsel,

B) på møteplass i vegens hele bredde så langt kjørebanen er utvidet,

c) på gågate,

d) på gatetun utenom særskilt anviste plasser.

3. På forkjørsveg med høyere fartsgrense enn 50 km i timen er det forbudt å parkere på kjørebanen.

Forskriften sier ikke noe om at det er ulovlig å parkere på vegskulderen slik som i dette tilfellet, og jeg vet at det ikke er en forkjørsveg, og fartsgrensen er 30 km/t mener jeg å huske?

Han har mulighet til å få bilen tauet bort, men det finnes ingenting som heter påkjørsrett. Siden han kjørte på et stillestående objekt er det han som har all skyld i dette. Om du er NAF medlem ville jeg ringt de og hørt hva de har å si om saken og hvordan best mulig gjennomføre prosessen det er å få erstatning for skadene. En anmeldelse kan bli overflødig, og kan muligens gjøre dialogen med sjåføren enda verre.

Til opplysning så har vegmyndighetene ved lovendring fått samme myndighet som politiet til å taue biler, og så vidt jeg vet så er det i hovedsak på grunn av problemer med biler som står i vegen for snørydding.

Som jeg selv har sagt til Aambakk så er det igrunn en ærlig sak at slikt kan skje. Uhell forekommer. Likevel så burde han ha sagt ifra om uhellet og tatt konsekvensene med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med bilde dokumentasjonen du har og dersom at du får signaturen hans på papiret hva skadested og skade angår, så kan det ikke bli snakk om annet enn fullt oppgjør til deres fordel.

Ser jo helt klart at han er en drittsekk nå, men tror fremdeles ikke en anmeldelse nødvendigvis vil være til fordel for deg uansett dersom saken kan løse seg uten.

Han kan jo være såpass hjernedød at han i senere tid vil prøve og gjøre deres hverdag sur i fremtiden som hevn osv.

Men for og ta meg selv i forsvar...

Jeg mente at og anmelde personen uansett hvor lett og fordelaktig dette ville latt seg løse, i utgangspunktet er og se på som unyttig og mer som en hevnaksjon mot vedkommende. Noe som igjen ikke er så meget fornuftig gjøre sånn generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje jeg burde revurdere det med anmeldelsen da, med tanke på det ikkje var så populært?? Han ringte meg idag og var sur fordi det sto om han i sunnmørsposten. Selv synst eg det var litt bra.

Men det var ikke eg som hadde skrevet dette, det var politiloggen, hehe

..har rådført meg hos politiet da jeg ikke er naf medlem eller noe sant. Men har ikke anmeldt

Eneste jeg sa til han var; har ikkje behov for og prate med deg, du kan henvende deg til forsikrings selskapet.

.. og da la han på røret

Greit nokk, skal innrømme at bilen kansje står litt utsatt til? Men der har stått bil 1000 ganger før om vinteren.

Når jeg parkerte bilen var der nybrøyta vei, heilt snøfri bil osv. Men det kom og snøva om natta, og var da det skulle ha skjedd. Men der er GOD plass til den lille traktoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..

Hans skyld uansett hva han mener!

Dersom han ikke skriver under på skademelding på en slik måte at han påtar seg skylden, så begynner han formelig og be om bråk, men tror nok ikke en anmeldelse hjelper så altfor mye, men kan jo se ut som om det er veien du må gå for og få rett saksgang her nå.

Men da blir han anmeldt fordi han ikke gjør opp for seg, og ikke fordi du har lyst til og lage kvalme for han!

Signerer ikke han skademelding, så må du vel anmelde saken og legge ved all dokumentasjon du kan (noe som ser meget godt ut frem til nå) også fylle ut skademelding fra deg selv inneholdende dokumentasjon og opplysninger om personen som angivelig er anmeldt og står som forvolder i saken og referer til anmeldelsen. Ditt selskap som burde ta saken derfra.

Legge til at du ikke må ta den Rassxxx meldingen min personlig! Tror du skjønner hva jeg mente med det innlegget.

Ser jo at en slik ordbruk ikke er direkte koselig. Sorry for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jentene du leker med har sluttet og lukte piss, da kan du komme og slenge litt med leppa vettu.

:lol:

Dersom det er brukt en mindre traktor med frontmontert brøyteskjær, bør denne ha brukbar smidighet til å komme fram i trange gater som dette. Men samtidig er ikke styreresponsen all verden, noe som setter krav til brøytesjåføren.

Jeg ser ikke helt hvorfor det understrekes så veldig at kontakt med politi og forsikringsselskap skal løse dette.

Hvis dette er brøyting utført på oppdrag av den lokale kommunen, anbefaler jeg å kontakte teknisk etat og få vite hvem som er kommunalt ansvarlig for brøyting i kommunen. Denne personen bør komme på en befaring. Her bør ansvarlig få saklig og høflig beskjed om at brøytesjåførens opptreden oppfattes som totalt uakseptabel. Hvis dette ikke fører til noe, kan det etter noen få dager sendes brev til kommunen med gjengivelse av saken, og oppfordring til at vedkommende brøytesjåfør ikke får flere oppdrag.

Å betale egenandeler til forsikringsselskapet etter skader vil selvsagt redusere overskuddet for den som brøyter, så det er sånn sett ikke overraskende om han prøver å sno seg unna. Men samtidig er han avhengig av å ha en arbeidsdag uten for mange konflikter, og med et godt forhold til sine oppdragsgivere - tross alt er skattebetalerpenger med på å finansiere lønnsubetalingene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han la nokk merke til at han traff den ja, sjøl om han hadde lav fart.

Grunnen til at han traff bilen var vist at han som bor oppom der bilen stod parkert hadde fresa masse snøv ned i veien. Den snøven hadde fråse, slik at han fekk litt sleng på traktoren. Det skjedde midt på dagen, og han som bor over der stod og såg på :wink:

Har dåkke fått tatt noke takst på skada?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...