aambakk89 Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2010 Han la nokk merke til at han traff den ja, sjøl om han hadde lav fart. Grunnen til at han traff bilen var vist at han som bor oppom der bilen stod parkert hadde fresa masse snøv ned i veien. Den snøven hadde fråse, slik at han fekk litt sleng på traktoren. Det skjedde midt på dagen, og han som bor over der stod og såg på Har dåkke fått tatt noke takst på skada? Japp Nei har ikkje fått skadenr med forsikringa enda.. Rekna med den blir parkert der den skal takserast inntil videre, for er ikkje lov og kjøre den sann den er nå.. Stikker ut skarpe kanter fra døra og bakskjermen, det er grunnlag for avskilting so vidt eg har forstått?? Om den blir stoppa i kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aambakk89 Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2011 .. venter fortsatt på skadenr osv.. Men har en ny sensor til motoren som ikke er skifta (veivsensor), og har også eit nytt orginalt setetrekk (deler til 3000kr) som ikke er montert. Hva skal jeg gjøre med dette? er vel ikke vits og skifte før jeg får vite om bilen blir kondemnert eller ikke? OG, kommer dette til og trekke ned på sluttsummen om bilen blir kondemnert?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aambakk89 Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2011 Har da fått svar ifra motpartens forsikringselskap: Vi vil ikke ta på oss noe skyld. Jævla IF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Hæ? Du kødder? Da synes jeg vi skal samle sammen noen traktorer og så stikker vi å kjører på bilene til toppene i IF, siden de tydeligvis tror det er lov. Vi har slått fast at det ikke er forbudt å parkere der, og siden sjåføren har klart å kjøre inn i bilen har han handlet med stor uaktsomhet (vil jeg si) osv. etter det jeg husker fra erstattningsretten så er han altså da erstatningspliktig.. Selvsagt viktig å huske alle de små kriteriene for at han skal bli erstattningspliktig.. siden jeg er trøtt gidder jeg ikke ramse de opp, men kan si såpass at alle jeg kan komme på peker i retning av at han er erstatningspliktig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Vært utsatt for akkurat d samme som trådstarter.. Bakskjæret til traktoren som brøyta der jeg bodde før Mosa! hele fronten til Bobla jeg hadde.(rimelig strøken!) Var liksom aldri tvil om hvem som hadde gjort det.. Men If bare avfeide det med att bilen stod "uheldig parkert" Ja viss en privat parkeringsplass, på min egen tomt, som jeg brøyter selv. blir til en uheldig parkeringsplass... ja da veit ikke jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aambakk89 Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2011 Ja har ikke sagt siste ord i saken enda, skal ringe de på mandag På hvilken måte kan dette vere vår skyld?? skal jeg bare gå på folk fordi de står der jeg skal gå? Er faktisk akkurat det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Ja, det er bare å klage - stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Ja har ikke sagt siste ord i saken enda, skal ringe de på mandagPå hvilken måte kan dette vere vår skyld?? skal jeg bare gå på folk fordi de står der jeg skal gå? Er faktisk akkurat det samme Den står ikke feilparkert etter loven.. så dere har ingen skyld. OM den stod upassende for brøyting (trenger ikke være ulovlig) så er alt de har lov til å få den fraktet bort av et taueselskap, IKKE kjøre på den fordi den står i veien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ynot Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 rystefeltet det der? ikke en fyr med bart og briller tilfeldigvis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasBr Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Selvfølgelig skal fyren anmeldes. Han tok jo ikke kontakt når dette skjedde, la ikke igjen en lapp eller noe. Vet ikke om du kan anmelde IF også jeg? Det er jo ganske klart hvem sin skyld det er. Man kan ikke ha det sånn at brøytebiler kan kjøre på hva de vil, og slippe å betale... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 rystefeltet det der? ikke en fyr med bart og briller tilfeldigvis? Nei det er ikke han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aambakk89 Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 ja er 110% sikker på at det er has skyld. Er opp i Rystefeltet ja, er en liten tett fyr, ( vassendgutane - storbonden ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_ Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Ta det gjennom media.. Ikke akkuratt god reklame for IF, da alle er enige med deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Hvilken begrunnelse gir IF for å nekte skyld? Kan vel ikkje nekte skyld, uten å gi en forklaring? Forsikret i samme selskap? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aambakk89 Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 Hvilken begrunnelse gir IF for å nekte skyld?Kan vel ikkje nekte skyld, uten å gi en forklaring? Forsikret i samme selskap? De hadde ingen spesiell grunn faktisk, det som er så merkelig. Nei vi har sparebank1 som forsikring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå