Pedi Skrevet Februar 10, 2011 Skrevet Februar 10, 2011 Nå vet ikke jeg hva din plan er, men hvorfor ikke dele bilen i 2 i originalskøten - hvis du skal bruke noe av dette?
Iv3rs3n Skrevet Februar 10, 2011 Forfatter Skrevet Februar 10, 2011 Planene er vel ikke noe mer enn at den skal brukes som motorjigg.. Skal boltes i murveggen ved motor avdelingen på verkstedet.. Såå, det jeg fikk ut av "banebilen" som den egentlig skulle bli var, erfaring av å rustsveise, heve dempertårn osv osv.. Har tatt en avgjørelse at det blir den hvite e28 bruksbilen min som skal få den oppmerksomheten som den fortjener.. Litt miksing av motor osv vil det bli, da jeg igjen holder på å bygge opp m10 turbo, å når denne er klar, skal vel 3.5'en ut av hviten å påbegynnes turbokonvertering + datasprut.. Da har dere vel en grei oversikt av hva MINE planer fremover er..
Iv3rs3n Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Skrevet Februar 11, 2011 Ganske greit å sette evt motorbygg i den jiggen.. Å kunne tilpasse grenrør/turbogrenrør osv osv.. Slippe å være redd for å punktsveise/sveise mens motoren står i aktuelle bil med f.eks nylakkert motorrom osv.. Tilpassing av hvor turbo'en evt kan stå.. Ja, mulighetene er mange.. =)
winchester Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 En idè kan da være å lage en avtagbar front, slik at du lett kan rulle motoren rett inn. Skal gjøre det på min E30, slik at frontvangen er skrudd fast på hver side.
Iv3rs3n Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Skrevet Februar 11, 2011 Har vært inne på tanken.. letter arbeidet betydelig iallefall.. Vi får se hva vi finner på.. E30 335'en kommer vel inn på verkstedet i dag også..
Reset Skrevet Februar 11, 2011 Skrevet Februar 11, 2011 åhfaen, banebilen ja:p Trodde det var m545turboen som var kappa i 2 jeg nå ble jeg letta
blækkbankarn Skrevet Februar 12, 2011 Skrevet Februar 12, 2011 blei nestn tomt t mæ når 335`en dro.. veldi lei mæ no.. da bli de vell en egen en der da..hehe! dugnad?
knooot Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 Dette blir bra Dette er tvilsomt en orginal 545, men godkjendt er den Den har opprinnelig vært en 518. Men det finnes ikke noe info om bilen på biltilsynet i norge, annet enn det som står i vognkortet. De bredda hjulbuene såg helt jævlige ut å du kunne se store sveiser på innsiden av skjermene. Å de var lappet sammen av veldig mange biter.. Det stemmer at jeg hadde motorbrann i den "kun en gang":) Ingenting alvorlig skjedde. Så til dere som er irritert på meg for at breddingen ble fjernet: Dere hadde aldri kommet til å latt de blitt stående der dere heller Men har veldig tro på at denne bilen blir veldig bra nå. Lykke til, spennende å se:)
H_Vatn Skrevet Februar 13, 2011 Skrevet Februar 13, 2011 i følge bt så var den levert slik til norge så så lenge vi ikke finner ut noe annet om den en det så får den bare bli kaldt orginal m545turbo.. ang hjulbuene. så var det liksom de som gjorde bilen ekstra spesiell i sin tid. og med tanke på mange biter og slik som var sveisa sammen så blir det jo gjerne slik når man skal lage noe spesielt? hadde breddinga stått på enda så hadde det blitt forma noe stål som hadde vært likt for og beholde det utsende som var ja. men nå som jeg har kjøpt over halve bilen ny så blir det meste orginalt. litt små ting vil bli anderledes sånn at den skiller seg ut fra mengden med e28 fortsatt. om den ikke blir bedre enn ny så skal det ikke bli langt unna hvertfall! bilen har egentlig stått seg ihjel i det siste vell? så nå skal det bli ordning på det. men det koster tid og penger! men håper den har skilter i løpet av 2011 og om ikke det går så skal den ha det i 2012. har solgt unna alt av prosjekter så har kunn en bruksbil og m545en og bruke penger på i utgangspunktet så det skal bli bil av den igjen. du får gjerne komme innom og se engang knooot. skal endelig bli noe av den igjen! vis du har noen av delene som sto på den så må du si fra:) ang motorbrannen så hadde det vært det engang på 80-90tallet engang og ifølge vidar. for at dette ikke skal bli en tråd med bare prat så legger jeg ut et bilde av felgene(iallefall noe av de) som skal på m545en når de er ferdig opp pussa:) blir blanke kanter med sølv senter. noe breiere kanter bak enn fram og:) mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå