Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste bmw varmeskjold pleier å "ruste løs" har jeg inntrykk av. De er sveiset fast sånn som jeg har skjønt det.. Noen som har en quick fix løsning? Ligger jo bare og rakkler oppå bakerste lyd-demperen. Beste er vel bare å fjerne hele dritten? :lol:

Skrevet

Sånn er min og, folk tror sikkert hele bilen min skal dette fra hverandre når jeg passerer de.. :P Tror jeg bare fjerner hele min!

Skrevet

Så konklusjon er vel bare å rive ut hele dritten? tenkte kanskje noen hadde en genial løsning med strips eller noe sånt. skal ta av støtfangeren så fort jeg får lakkert M5 fangeren min så da får jeg access til varmeskjoldhelvete :D

Skrevet

en kompis slet og med dette på to av sine e39. han rev av hele skiten iaffal. bilen datt ikke fra hverandre av den grunn ;) ble kvitt lyden og slapp små-stein som kilte seg mellom skiva og skjoldet også..

Skrevet

Sika eller Tech 7 ja Høres ut som en god løsning- Jeg limte på stoore metallskiver der festet var avrevet og satt på nye muttre.

Skrevet

Samme tullet på min E38 med disse lettmetallsplatene som skal være så fine varmeskjold.

Jeg skal opp med bilen og der de tappene går igjennom disse varmeskjoldene, skal jeg ha på en liten klase med et eller annet kjekt :)

Skrevet

Virker som om metallet i mutterene og aluminiumen korroderer Er jo nesten bare der de er kontkakt med metall av en eller annen type det skjer Virker ikke på meg som om det er ristingen disse platene utsettes som gjør at de smuldrer opp, men korrosjon. Min Alpina B3 hadde lav km og var velholdt, men dekslene lå nede og skranglet på den også Hvorfor dette patentet og ikke feks de store plastmutterene som feks er brukt på gummien i mototrrommet og på innredningen? Er vel lagd for å falle av!

Hvva er prisen på disse nye 1000? :x

Skrevet

Der varmeskjoldet har vært festet hos meg har jeg nå bare store hull.. virker som om det har korrodert.

space-ace: mener ikke bremseskjoldene, men varmeskjoldene til eksos. bremseskjoldene har jeg revet ut for lenge siden.. :mrgreen:

Sika er en god ide!

Skrevet

Vil man ikke få feil ved en eventuell PKK? Jeg fikk ihvertfall problemer på Euen med en Lanzer 4X4 pga rusne skjold i 2009. Mulig det er godtatt og fjærne dem nå. Men er de der skal de være hele, mener jeg. Noen som tar PKK daglig/ukentlig og vet dette?

Skrevet
Bremseskjoldene mine også subber.. Er det bare og fjerne di?

De pleier å ruste såpass bra at de løsner av seg selv uten at du aner det.. :lol:

Jeg har av bakfangeren min nå, så tettet de hullene der skruene hadde løsnet. Var jo to 5mm hull rett inn i under der. tettet det med ekspanderende klips (samme type som støtfanger er festet i bjelke med) og la et fett lag med godt lim langs hele kanten. og ved venstre bakskjerm, der sitter skjoldet skrudd fast (løsnet pga rust) tok ekspanderende naggler der også rett inn i hullet.

Sitter som faen nå :mrgreen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...