Haug530D Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Har kjøpt meg ett slik batteri: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elekt ... -12V-88AH/ Må dette lades før jeg setter det i bilen?
motocross4 Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Ja, hvertfall de andre batteriene jeg har kjøpt!
Arild G. Skrevet Desember 28, 2010 Skrevet Desember 28, 2010 Jeg har aldri måttet lade opp først når jeg har kjøpt nytt batteri. Gjelder også fra biltema.
Haug530D Skrevet Desember 28, 2010 Forfatter Skrevet Desember 28, 2010 Ok, supert da får jeg virkelig håpe det er batteriet som er synderen.
LK Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Står stor plakat inne ved delelageret på Biltema om at batteriene er kun delvis oppladede og må lades før bruk.... Gjorde hvertfall det på Biltema i Mjøndalen.
hillmar Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Da jeg bytta til Biltema batteri tidligere i vinter behøvde jeg ikke å lade det... Dro rundt tds'en uten problemer i 15 minus. Men jeg tror det er lurt å ta seg en kjøretur med en gang slik at du får lada det skikkelig opp...
Haug530D Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Skrevet Desember 29, 2010 Snakket med kundeservice nå, det skulle lades i 6 timer sa de.
2000Touring Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Snakket med kundeservice nå, det skulle lades i 6 timer sa de. Hvis det er svaret de ga det uten mer opplysninger, syntes jeg det er et fantastisk svar Er jo ganske stor forskjell om du lader i 6 timer med en lader som leverer 2 Ampere eller en lader som gi 12 Ampere. Jeg for min del kan velge begge.
LK Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Når jeg kjøpte batteriene mine sa han jeg skulle lade de i 12 timer,sa ikke noe om ladestrømmen Men uansett,jeg satte laderen på 4 amp,og det tok ganske mange timer før måleren nærmet seg null. Så jeg ville ikke tatt sjansen på å ikke lade de med batterilader før bruk i denne kulda her.
Haug530D Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Skrevet Desember 29, 2010 Snakket med kundeservice nå, det skulle lades i 6 timer sa de. Hvis det er svaret de ga det uten mer opplysninger, syntes jeg det er et fantastisk svar Er jo ganske stor forskjell om du lader i 6 timer med en lader som leverer 2 Ampere eller en lader som gi 12 Ampere. Jeg for min del kan velge begge. Hvor lenge jeg skal lade bryr ikke jeg meg så mye om, har en 4A Lader som får lade til det er fulladet tenker jeg. Poenget var bare om jeg skulle lade eller ikke og når Biltema sier jeg skal lade så får jeg gjøre det, så at det heller ikke var fulladet når jeg satte på laderen.
Jørgen Lie Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Jeg har hørt en del "tull" om batteriene til Biltema, at de faktisk noen ganger kommer uten noe som helst strøm på deg. Sånn skal det ikke være. Jeg forlangte faktisk å få låne et multimeter da jeg skulle kjøpe nytt batteri til ATV`n min.. Målte 5stk, og det ene hadde faktisk ikke strøm. Vært veldig kjedelig å reise i 2timer, for så å komme hjem til et batteri uten strøm.
2000Touring Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Snakket med kundeservice nå, det skulle lades i 6 timer sa de. Hvis det er svaret de ga det uten mer opplysninger, syntes jeg det er et fantastisk svar Er jo ganske stor forskjell om du lader i 6 timer med en lader som leverer 2 Ampere eller en lader som gi 12 Ampere. Jeg for min del kan velge begge. Hvor lenge jeg skal lade bryr ikke jeg meg så mye om, har en 4A Lader som får lade til det er fulladet tenker jeg. Poenget var bare om jeg skulle lade eller ikke og når Biltema sier jeg skal lade så får jeg gjøre det, så at det heller ikke var fulladet når jeg satte på laderen. Enig med deg der, er jo bare å fullade det, men hva er vitsen med å si det de sier da? Viser bare mangel på kunnskap, spør du meg.
Tommen325 Skrevet Desember 29, 2010 Skrevet Desember 29, 2010 Absolutt alle batterier som leveres fra Sønnak i alle fall er ladet 80 % fra fabrikk. Vil absolutt anbefale å lade det før du tar det i bruk. Ladetid avhenger selvfølgelig av hvor mange ampere du lader med og faktisk temperatur på batteriet.
Haug530D Skrevet Desember 29, 2010 Forfatter Skrevet Desember 29, 2010 Absolutt alle batterier som leveres fra Sønnak i alle fall er ladet 80 % fra fabrikk. Vil absolutt anbefale å lade det før du tar det i bruk. Ladetid avhenger selvfølgelig av hvor mange ampere du lader med og faktisk temperatur på batteriet. Ok, la oss si det er oppladet til ca 80% på 88AH, kan det stemme at det er ca 70AH på det nå da? og hvor lang tid bruker jeg med en 4A lader da? 4,5 timer? altså lader den med 4A i timen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå