Stoppie_Master Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2011 Synd du må bytte, for dette var en nydelig E38! Helt perfekt i mine øyne. Jo, jeg er enig. Men samtidig så må sikkerhet gå framfor en fin E38. Blir litt ekkelt når man vet at hadde de møtt noen, så hadde nok blitt sammenstøt. Og når ungen sitter i baksetet, så tenker man litt på prisen man vil betale for å ha det gøy med en hobby... Må vell betale mer for at hobbyen også skal være sikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 Huff, leit å høre.. En meget fin og gjennomført E38! Får jeg spørre om prisen du er ute etter å få solgt den til? E38 er vel ikke den beste vinterbilen, og det gjør ting ikke bedre at det ikke er antiskrens å finner heller (?). Men jeg synes antispinn hjelper utrolig mye med å ikke få bilen ut i svingene ved gasspådrag.. Må si jeg er meget overasket over hvor fin bilen min er på vinterføre med antispinn på.. Uten antispinn er det et helvette, er jo et par millimeter touch på gasspedalen så legger rompa seg ut.. Ang. det med antiskrens.. Ene oppretteren på jobben min sa at antiskrens var ikke å få i biler før etter 2003.. Om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke.. Men er vel bare å google litt vel? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2011 Huff, leit å høre.. En meget fin og gjennomført E38! Får jeg spørre om prisen du er ute etter å få solgt den til?E38 er vel ikke den beste vinterbilen, og det gjør ting ikke bedre at det ikke er antiskrens å finner heller (?). Men jeg synes antispinn hjelper utrolig mye med å ikke få bilen ut i svingene ved gasspådrag.. Må si jeg er meget overasket over hvor fin bilen min er på vinterføre med antispinn på.. Uten antispinn er det et helvette, er jo et par millimeter touch på gasspedalen så legger rompa seg ut.. Ang. det med antiskrens.. Ene oppretteren på jobben min sa at antiskrens var ikke å få i biler før etter 2003.. Om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke.. Men er vel bare å google litt vel? =) Jeg har egentlig ikke peiling på prisen? Det eneste som er å sette fingeren på, er vell det at jeg plages med litt vindsus i frontruta, men har fått beskjed fra folk om at jeg er for nøye på det, og at bilen er så godt isolert at man hører det bedre da det ikke er noe hjulstøy i bilen Ellers så er alt byttet eller utbedret. Nye sommerdekk ble jo også kjøpt på sensommeren. Nye coilovers og nye foringer i understell+++ Er jo gullet mitt det her.... Hva kan man forvente å få. Tør jeg nevne 150.000kr? Får søke litt på BMW nyere enn 2003 og se hva man får på pris lav-høy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 Det er gjort såpass ja.. Ut ifra bilder og det du skriver så høres det jo ut som om bilen er borti mot strøken? Jeg fikk 740'n min til 145 tusen, er noe å sette fingern på men jeg synes 150 tusen for en strøken 728 ikke er overpriset.. Sett den til 160-150 tusen, la kjøper prute ned maks til 140 lapper? Hør litt rundt blandt andre folk med E38.. Er ny med slike biler så skal ikke si for mye.. Men ang. det med coilovers, hva kjøpte du, pris, tuv og hvordan er det med å få dette godkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2011 Det er gjort såpass ja.. Ut ifra bilder og det du skriver så høres det jo ut som om bilen er borti mot strøken?Jeg fikk 740'n min til 145 tusen, er noe å sette fingern på men jeg synes 150 tusen for en strøken 728 ikke er overpriset.. Sett den til 160-150 tusen, la kjøper prute ned maks til 140 lapper? Hør litt rundt blandt andre folk med E38.. Er ny med slike biler så skal ikke si for mye.. Men ang. det med coilovers, hva kjøpte du, pris, tuv og hvordan er det med å få dette godkjent? Ok,så da kan jeg håpe på 150k Må jo bare takke for alle positive tilbakemeldinger og forståelsen for at jeg ønsker meg en bmw med antiskrens Coilovers er fra FK-automotive, og er den høyeste serien som er silverline med bilsteindempere. Tüv godkjent senking mellom 35-65mm. Ser at de koster over 9590kr fra partsandretards.no, der jeg blant annet også kjøpte de nye baklysene fra. Blir stemplet inn i vognkort ved eventuelt salg, da også 18" vinterfelger og 19" sommer. Som ekstra kan jeg jo nevne at det er 50w xenon i langlysene som gir et helt vannvittig lys. Også har jeg usb minnepenn i stedenfor cd-skifter, så pr i dag finnes det 16GB musikk tilgjengelig i bilen, da i beste mulige lydkvalitetkomprimering av wma filer. Også kan man koble ipoden sin i egen inngang. Har nermest hatt ut alt av interiør, renset og vasket. Så envær ømfintelig nese skal ikke kunne kjenne snev av røyklukt i denne bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 Du har jo holdt bilen godt vedlikeholdt så jeg ville ikke solgt den for mindre enn 140 lapper, men som sagt.. Forhør litt rundt blandt de andre E38 gutta her.. 10 lapper så har man coilovers som kan senkes imellom 35-65 cm og er bare å stemple inn i vognkortet uten noe som helst tull med BT? Har EDC dempere på min, velge imellom sport og komfort, disse fungerer meget bra idag.. Men når først en demper ryker, så må jeg jo ut med 9-10 lapper pr demper.. Så jeg vurderer STERKT å kjøpe coilovers til bilen til prisen av en demper fremfor 40 lapper for å ha den orginal.. Er du forhandler på FK Coilovers også eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2011 Du har jo holdt bilen godt vedlikeholdt så jeg ville ikke solgt den for mindre enn 140 lapper, men som sagt.. Forhør litt rundt blandt de andre E38 gutta her.. 10 lapper så har man coilovers som kan senkes imellom 35-65 cm og er bare å stemple inn i vognkortet uten noe som helst tull med BT? Har EDC dempere på min, velge imellom sport og komfort, disse fungerer meget bra idag.. Men når først en demper ryker, så må jeg jo ut med 9-10 lapper pr demper.. Så jeg vurderer STERKT å kjøpe coilovers til bilen til prisen av en demper fremfor 40 lapper for å ha den orginal.. Er du forhandler på FK Coilovers også eller? Nei det er ikke noe mere yåss med BT, men har jo hørt at det er forskjellige opplevelser rundt om i norge da... Jeg har jo med EDC originalt, og når jeg skulle sett på senkefjærer, da så jeg at det var en liten lekasje på den ene demperen. Da var det like greit å sette på komplett coilovers ja Har blitt forandler for alt av FK-automotive produkter nu, synd jeg ikke var det når jeg kjøpte dette til meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 pris ja.... har den gått langt eller? synes 140 hørtes litt stivt ut. sjøbuse sin ligger og for denne prisen? ingen som har kjøpt den ennå... men igjen så har du vell litt mer ekstrautstyr enn han, navi, dobble ruter, coilovers å sånn er nice til sammenligning så solgte jeg min 730 for 90 i fjor sommer. den var 94-modell, og gått 258k. den var meget godt holt. all dokumentasjon, servicer, forholdsvis rustfri (noen blemmer på bunnen av to dører, og litt på toppen av kanalen etter at dørlista hadde skrapt nedpå). men var lite utstyrt den da. hmm, no ble jeg nyskjerrig på hva 740n kan være verdt men man får da e38 med dsc?? er ikke det antiskrens da? heelt sikkert noen innpå her som vet noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 Synd du må bytte, for dette var en nydelig E38! Helt perfekt i mine øyne. Jo, jeg er enig. Men samtidig så må sikkerhet gå framfor en fin E38. Blir litt ekkelt når man vet at hadde de møtt noen, så hadde nok blitt sammenstøt. Og når ungen sitter i baksetet, så tenker man litt på prisen man vil betale for å ha det gøy med en hobby... Må vell betale mer for at hobbyen også skal være sikker Helt klart Må også nevne at jeg er ganske sikker på at BMWer før 03 kan fås med antiskrens, så senest idag en E34 fra 96 med dette, og har også sett dette før. Vet dog ikke om det er noe som har blitt ettermontert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 koll: finnes biler fra før 03 med ASC ja. dette er antispinn, ikke antiskrens. asc kan du få i e34 ja.... her står det litt om dsc http://local.bmw.no/teknisk/en_artikkel.asp?id=11 asc + t http://local.bmw.no/teknisk/en_artikkel.asp?id=10 tok ett raskt søk, men fant ikke noe om e38 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 Som jeg sa.. Pris må ha flere synspunkt.. Om du finner den rette kjøperen som VIL ha denne bilen, så får man vel gjerne prisen man vil ha for den også.. Det med antiskrens skal ikke jeg bekrefte, men var kun noe han ene oppretteren på jobben sa.. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 Trist at du vil kvitte deg med denne flotte e38'n din Men er ikke e38'n din bil da? Har du ikke en A6 som fruen din kan bruke da? Jeg vet selv at e38 ikke er verdens beste vinterbil, derfor står min også mest i garasjen på vinters tid. Fruen min nekter å kjøre den, også på sommers tid, det synes jeg er like greit Vi har også 2 andre biler da. En e34 og en Ford type pizzabil. Heller ikke disse bilene er verdens beste vinterbiler. E34'n har lett for å komme ut med rumpa på vinterføre, men både jeg og fruen er fullstendig klar over det og kjører deretter. Vi vet hvor vi har den hen på en måte. Uansett respekterer jeg avgjørelsen dere har tatt. Bare synd å miste en "e38'er" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 koll: finnes biler fra før 03 med ASC ja. dette er antispinn, ikke antiskrens. asc kan du få i e34 ja....her står det litt om dsc http://local.bmw.no/teknisk/en_artikkel.asp?id=11 asc + t http://local.bmw.no/teknisk/en_artikkel.asp?id=10 tok ett raskt søk, men fant ikke noe om e38 Er klar over at ASC er antispinn. Her er en E34 med antiskrens http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24290724 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Januar 16, 2011 Share Skrevet Januar 16, 2011 kjedelig at du må kvitte deg med den da. selv så har jeg en gåen abs sensor, så anti spinn min funker ikke. men selv om jeg prøver og provosere den for og få sladda litt så skjer det veldig lite, ligger stort sett fint på veien uansett, så må si den er veldig god på vinterføre, men kansje også litt kjedelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2011 Trist at du vil kvitte deg med denne flotte e38'n din Men er ikke e38'n din bil da? Har du ikke en A6 som fruen din kan bruke da? Jeg vet selv at e38 ikke er verdens beste vinterbil, derfor står min også mest i garasjen på vinters tid. Fruen min nekter å kjøre den, også på sommers tid, det synes jeg er like greit Vi har også 2 andre biler da. En e34 og en Ford type pizzabil. Heller ikke disse bilene er verdens beste vinterbiler. E34'n har lett for å komme ut med rumpa på vinterføre, men både jeg og fruen er fullstendig klar over det og kjører deretter. Vi vet hvor vi har den hen på en måte. Uansett respekterer jeg avgjørelsen dere har tatt. Bare synd å miste en "e38'er" Spørs om jeg kan leve med avgjørelsen, så det er enda håp Du har rett i det at vi har også en A6, som fruen kjører, men noen ganger så trenger jeg audien pga stv. osv Jeg skulle jo liksom ta vare på denne bilen, for å ha den i garasjen og ta den frem på 17mai og slikt. Men er liksom ungen som er på den andre siden. Får håpe det løser seg på en annen måte! Kanskje jeg får kjøpe meg en sånn pizza bil? Jeg får tvinge folk til å kjøpe litt produkter av meg, slik at jeg tjener peng nok til å kjøpe firmabil Er jo ikke akkurat slik at folk kommer springende etter meg med jobb og peng.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå