tonyku Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Etter mange år med R-sykler som gjør 0-200 på 8 sek og snøscootere som gjør 0-100 på 3 sek så skal det litt til for at en bil imponerer meg på rå kraft. +1
Morty999 Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 vell, dette er relativt, og hva man er vant med.en bil med 300hk synes jeg også går greit, men det er ikke noe "wow" opplevelse. 300hk i en 800kg bil går meget godt skal jeg si deg men 300hk og 1,5 tonn er jo ikke alverden
Odd-M Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Da jeg har 18-19 år og kjørte CRX med 130 hk fordelt på 900 kg så synes jeg den var råsprek! I dag kjører jeg familiebrakke som selv med full oppakning er raskere, uten at jeg får noe kick av den grunn. Ting forandrer seg med alder og erfaring tror jeg, og folk har svært forskjellige referansepunkter.
skillbill Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Smak og behag tenker jeg! Når jeg tenker på akselerasjon, så ser jeg for meg 0-100 rundt 5'ern, og tilsvarende raske tider på mellom akselerasjoner osv. Da går en bil godt i mine øyne.
Bimmerfører Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Hjelper lite med 600hk osv, hvis du ikke får disse ned i bakken. Ser det finnes utrolig mange rundt om kring som bygger biler hvor de ser seg blinde på antall gamp på drivhjulene. Bygger du ikke bilen slik at du får resten til å samarbeide med motor, feks oppsett, bremser, hjul, chassi og ikke minst fører, så ser jeg ikke at en bil kan gå bra uansett antallet hk.
Inline six Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 ja, nå er jeg spent. hva er i deres øyne en bil som går godt?jeg er spent, da jeg daglig hører folk som sier deres Passat 1.8T med oppjustert trykk osv går noe så jævlig? hva mener dere? dette går vell mest på erfaring. for min del må det over 600 hjulhk før det skal begynne å gå godt Skulle ønske jeg var like kul som deg BTW blir ikke din 320i en pine for deg å kjøre?
S.Arnesen Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Virker som at det er antall hk som står i fokus hos folk. Selv har jeg kjørt en slapp lotus elise med 116hk eller noe slikt, og den virket mye raskere enn en begge de e46 m3'ene jeg har kjørt. En bil trenger ikke gå så forferdelig godt for at jeg skal få inntrykk av at den går godt, har mer med størrelsen osv for min del... Satt på en 911 gt3 rs på rudskogen engang, med en sjåfør som jobber som instruktør på div banetreff. DET gikk godt hehe
M3 Yngve Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Jeg mener vel at alt over 500 rwd, er overkill på norske baner. Men får ikke brukt dem noe særlig. Så kommer vekt, bremser shassi og ikke minst han som sitter å spaker bilen. Er gøy å se de som har brukt masse penger, tid, vært store i kjeften osv, når de kommer på banen og ikke får til noen ting. Har glemt at det er gøy vi skal ha det, og ikke så mye fokus på hk osv. Nå har det også blitt et sånt runde tid hysteri, som jeg ikke syns så mye om. Folk maser om de runde tidene til folk som aldrig har kjørt på bane før. Kose seg på banen og passe på seg selv, syns nå jeg er gøy. Godt nytt år og håper vi for noen fine runder i 2011.
noekult Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Syns alt over 200 hk er overkill på norske veier jeg da - og 100 hk holder i mellomstor bil hvis du kjører i byen hele tiden som meg... Lyskryss og fotgjengere over alt. Men på motorvei og litt bortgjemte skogsveiperler er det deilig og gøy med litt reserver... Men også der holder 300 hk lenge til forbikjøringer i fart (100-140 sprinter) i en sedan på størrelse med 3- og 5-serie. Fartsfølelsen og handlingen til bilen er 90% for min del Syns derfor at det er mye gøyere med "spinkle biler" som bråker mye enn svære luksussedaner som mangler fartsfølelsen Nettopp derfor en Elise eller MX-5 er så geniale biler. Du kan faktisk presse dem til rødmerkingen i noen gir på vanlige veier og få et kick uten å utsette andre eller deg selv for fare.
H_Vatn Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 det spørs helt, en vanlig bil kan gå godt nok med 150hk, eller så er 300hk et minimum på bane f.eks har ikke lest alle innlegga i tråden her men må sitere denne litt. 520en går ikke godt men den går greit nok til og bruke om vinteren og sliter ikke noe serlig med og sladde i 160km/t på glatta. så da funker den greit nok. 300hk på bane er et minimum er heller ikke rett mener jeg. lada 0,3/0,5 i 545en når jeg var på frøya med den. og den funka jævlig bra den. synes jeg kunne kanskje hatt litt ekstra for og få inn 3 gir på langstekka litt lettere men fikk det da til. det som spiller noen rolle er hvordan bilen oppfører seg hvordan kjøre stil(drifting runde tid osv) du skal kjøre..
///MoePower Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Hjelper lite med 600hk osv, hvis du ikke får disse ned i bakken.Ser det finnes utrolig mange rundt om kring som bygger biler hvor de ser seg blinde på antall gamp på drivhjulene. Bygger du ikke bilen slik at du får resten til å samarbeide med motor, feks oppsett, bremser, hjul, chassi og ikke minst fører, så ser jeg ikke at en bil kan gå bra uansett antallet hk. Sier meg litt enig i dette. I tillegg er det mange som slenger på størst mulig turbo for å hente ut mest mulig hk, noe som fører til at mesteparten av effekten havner på et begrenset turtallsområde høyt oppe på registeret. Ketchup effekten dette gir synes nok mange er gøy det også (forståelig nok), men på den annen side så blir det bare "skryte hk" som er kule å ha på papiret og morsomme å bruke til å leke seg med. Hadde man for eksempel tatt en tilsvarende bil med mindre hk til fordel for en tidligere/bredere effektkurve og stilt dem opp side om side så tipper jeg den bilen med mindre hk i mange tilfeller hadde vært den som dro ifra. Men alle og enhver har jo forskjellige grunner til å bygge om bilen sin så i hvilken retning man velger å gå får være opp til den enkelte. Bare for å snu det litt den veien å
Hansen_ Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 Men som du sier at en 530d holder greit følge. Samme jeg opplevde med min. En chippa E90 320d som holdt bra følge en stund. Kjørte på veier med lav hastighet for det meste og hvis jeg brukte 2. gear fra 40 km/t, så har jeg vel 2500 rpm, altså det drar ikke så fryktelig bra. Dieselen går jo mye bedre i det området (hvis jeg ikke bruker 1. gir). Men da vi kom opp på ca. 80, så dro jeg greit ifra i tillegg må dieselpurka skifte gir og jeg kan dra videre til 100, og deretter og oppover drar jeg fra. Men diesel føles mer sprekt og er mye bedre til norske veier og lover. Derimot på Autobahn i Tyskland, så er det dritmorsomt med en slik type motor som jeg har f.eks Morsomt med hissig bensinmotor under aks der du kan dra ut girene osv ja. Men, hvis vi ligger parallellt på autobahn i, la oss si, 220km/t. Hvilken bil/motor er mest fristende å sitte 4 timer i ? Men for å besvare spørsmålet i tråden her. Jeg synes en bil som gjør 0-100 på under 7sekunder går godt i forhold til norsk standard Disse over her som mener at alt under 600hk på hjula går dårlig er jo helt bak mål. Det er jo kun et fåtall biler som leveres med så mye effekt i utgangspunktet. Og de fleste av disse er supersportsbiler. Supersportsbiler går ikke bra, de går noe jævlig. Og jeg vil ikke tro at det er mange som mener det er mangler på ressurser i en E60 M5
Chris_ Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 Hjelper lite med 600hk osv, hvis du ikke får disse ned i bakken.Ser det finnes utrolig mange rundt om kring som bygger biler hvor de ser seg blinde på antall gamp på drivhjulene. Bygger du ikke bilen slik at du får resten til å samarbeide med motor, feks oppsett, bremser, hjul, chassi og ikke minst fører, så ser jeg ikke at en bil kan gå bra uansett antallet hk. Sier meg litt enig i dette. I tillegg er det mange som slenger på størst mulig turbo for å hente ut mest mulig hk, noe som fører til at mesteparten av effekten havner på et begrenset turtallsområde høyt oppe på registeret. Ketchup effekten dette gir synes nok mange er gøy det også (forståelig nok), men på den annen side så blir det bare "skryte hk" som er kule å ha på papiret og morsomme å bruke til å leke seg med. Hadde man for eksempel tatt en tilsvarende bil med mindre hk til fordel for en tidligere/bredere effektkurve og stilt dem opp side om side så tipper jeg den bilen med mindre hk i mange tilfeller hadde vært den som dro ifra. Men alle og enhver har jo forskjellige grunner til å bygge om bilen sin så i hvilken retning man velger å gå får være opp til den enkelte. Bare for å snu det litt den veien å Kan si meg enig der også! Ta for eksempel denne: http://www.youtube.com/watch?v=ugvRUlaC ... re=related Du ser og hører at den har godt over 400-500 hester, men alikevel taper den drag racet den er med i, mot en Rx7 som antakeligvis er lettere og har mindre hester.. Men skal ikke nekte for at det ser ut som en jævlig morsom bil Bare synd han kjørte bedre på åpne svenske veier, enn han gjorde på Rudskogen
spruddel Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 Nå er det ikke vanlig å kunne kjøre i 220 km/t lenge på autobahn. Og motorstøy var ikke noe problem på 4000 rpm i 160 og oppover da vindstøyen overdøver motorlyden. Men hadde jeg hatt 6 girs kasse, så hadde jo turtallet blitt mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå