Gå til innhold

ombygging fra automat til manuell kasse på E34

tomasbaj
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du ser på side 35 i tråden i signaturen ser du hva det i hovedsak går i, ellers har vel Stiann dekket det meste av hva du trenger av deler.

Elektronikken er lett og fikse med en liten lask eller 2 (2 om bilen har startsperre originalt).

Det er og en gylden mulighet for å få byttet til shortshift, bytte hardykobling, og div annet smått.

Hvilken E34 er det du skal bygge om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken E34 er det du skal bygge om?

En E34 540 Touring:-p

Er vel lettest med delebil? skal vel godt gjøres å få tak i alt dette på annen måte?

Men blir vel litt tøft å få tak i 540 eller 740 som donorbil da....kanskje 840?

De er vel levert stort sett med manuell?

Dette er forøvrig en del av et større prosjekt....skal trimme bimmern...dvs sugetrimme...bytte grenrør, kammer og porte topp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delebil er utvilsomt det letteste. Søk litt rundt på Autopower.se og Blocket.se, så finner du nok en til slutt. Det koster gjerne litt, man tar inn mye på delesalg fra bilen. Sugetrimm er jo voldsomt dyrt i forhold til effekten du får igjen, men det lar seg absolutt gjøre. Når det kommer til grenrør er det lite å hente på ettermarkedsfronten, det eneste jeg har sett var til salgs i Australia, men passet da kun på høyrestyrte biler..

Ellers har jo VAC motorsports levert en 600hk M60 sugemotor (den i profilbildet mitt), men denne koster nok en arm og et hode. De har forøvrig mye annet gøy og kan besøkes på vacmotorsports.com.

M62%20plain%20VAC2.jpg

Edit, Har forresten sett stroker kit til disse og, opp mot 4.8-5l. Dette er heller ikke akkurat billig, da jeg tror det kostet 8-9000 EUR. Husker ikke hvem som solgte settet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin motor du har bilde av hehe. Men blir nok litt i drøyeste laget å satse hue på den hehe

Hørt av store hoder innen motorsportbransjen at man kan få 70-80hk ved å gjøre det jeg nevnte tidligere...

Men det kommer jo ann på hva man skal gjøre da...kan sikkert få ut mer hk også men det hadde vel kostet 2 hodet og 1 arm og 2 bein hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Har kjøpt justerbart shortshift ja:) Slo også til med clutch og svinghjul fra USA:))) Kosta meg nette sum av 15000 (inkl toll og frakt) men siden jeg skal trimme den var det nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...