tomasbaj Skrevet Desember 29, 2010 Share Skrevet Desember 29, 2010 Hva trenger jeg å bytte? Bortsett fra ny gearkasse så må jeg vel ha clutch men hva mer? Ønsker råd fra folk som har erfaring med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiann Skrevet Desember 29, 2010 Share Skrevet Desember 29, 2010 svinghjul, nålelager i veiv, mellomaksel, clutch pedal, clutch pumper pluss rør mellom pumpe og slavesylinder. og bremseveske beholder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 30, 2010 Share Skrevet Desember 30, 2010 instrumentet kan du bytte og, så ere DMEen din som har sperre for ikke start når du står i drive. du må da enten ha ny DME eller kode om din eksisterende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 30, 2010 Share Skrevet Desember 30, 2010 Søk etter S.Hafsmo, han har peiling.. Tror ikke man trenger å bytte instrument eler noen DME. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 30, 2010 Share Skrevet Desember 30, 2010 Hvis du ser på side 35 i tråden i signaturen ser du hva det i hovedsak går i, ellers har vel Stiann dekket det meste av hva du trenger av deler. Elektronikken er lett og fikse med en liten lask eller 2 (2 om bilen har startsperre originalt). Det er og en gylden mulighet for å få byttet til shortshift, bytte hardykobling, og div annet smått. Hvilken E34 er det du skal bygge om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasbaj Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2010 Hvilken E34 er det du skal bygge om? En E34 540 Touring:-p Er vel lettest med delebil? skal vel godt gjøres å få tak i alt dette på annen måte? Men blir vel litt tøft å få tak i 540 eller 740 som donorbil da....kanskje 840? De er vel levert stort sett med manuell? Dette er forøvrig en del av et større prosjekt....skal trimme bimmern...dvs sugetrimme...bytte grenrør, kammer og porte topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 31, 2010 Share Skrevet Desember 31, 2010 Delebil er utvilsomt det letteste. Søk litt rundt på Autopower.se og Blocket.se, så finner du nok en til slutt. Det koster gjerne litt, man tar inn mye på delesalg fra bilen. Sugetrimm er jo voldsomt dyrt i forhold til effekten du får igjen, men det lar seg absolutt gjøre. Når det kommer til grenrør er det lite å hente på ettermarkedsfronten, det eneste jeg har sett var til salgs i Australia, men passet da kun på høyrestyrte biler.. Ellers har jo VAC motorsports levert en 600hk M60 sugemotor (den i profilbildet mitt), men denne koster nok en arm og et hode. De har forøvrig mye annet gøy og kan besøkes på vacmotorsports.com. Edit, Har forresten sett stroker kit til disse og, opp mot 4.8-5l. Dette er heller ikke akkurat billig, da jeg tror det kostet 8-9000 EUR. Husker ikke hvem som solgte settet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasbaj Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2010 Fin motor du har bilde av hehe. Men blir nok litt i drøyeste laget å satse hue på den hehe Hørt av store hoder innen motorsportbransjen at man kan få 70-80hk ved å gjøre det jeg nevnte tidligere... Men det kommer jo ann på hva man skal gjøre da...kan sikkert få ut mer hk også men det hadde vel kostet 2 hodet og 1 arm og 2 bein hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasbaj Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2011 Har kjøpt justerbart shortshift ja:) Slo også til med clutch og svinghjul fra USA:))) Kosta meg nette sum av 15000 (inkl toll og frakt) men siden jeg skal trimme den var det nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå