Gå til innhold

iPod ikke tilgjengelig etter tilkobling

Anbefalte innlegg

Hei - første melding på forumet!

Jeg låner en 2007 530xda (e61) av søster og har funnet et lite problem som brukermanualen ikke kan hjelpe meg med. Bilen har iPod/iPhone-kontakt i hanskerommet, men når jeg kobler den til og prøver å finne den som lydkilde (under Aux) på anlegget, så ser jeg ikke noen enheter der.

På selve iPod'en kommer det opp en pen BMW-logo, så utstyret vet i alle fall at den er koblet til en BMW. Prøvde også å koble til en iPhone4 og fikk da opp melding om at den ikke vil lade, men er ellers koblet til.

Bilen er ellers utstyrt med AUX-inngang (uten USB) mellom framsetene.

Noen med gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil ikke komme som valg på AUX. Det er kun til minijacken i midtkonsollen. Prøv å velg CD-veksler heller. Trykk evt. flere ganger på denne.

Er denne iPodstyringen ettermontert? Det kunne virke slik. At iPone ikke funker på lading er ikke unormalt. Ikke alle slike styringer støtter iPhone. og sikkert i alle fall versjon 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Ser ut som om iPod'en kommer opp som CD1, CD2, osv... - selve CD-spilleren blir CD6. Utrolig tregt og dårlig interface. CD1 er samtlige sanger i alfabetisk rekkefølge. CD2 vet jeg ikke enda, for den bruker for lang tid på å lese, men tipper det er artister eller album den vil vise meg. CD5 var vel Podcaster.

Får testet mer på vei inn til jobb i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en X5 med lignede problem.

har kjøpt en y-plugg som brukes mellom Ipod og tilkobling for USB og AUX i midtkonsoll.

Ipod oppdages kun dersom den slås av og på igjen, men oppdages kun som USB enhet som ikke er kompatibel.

Har vært hos BMW med bilen, men har foreløpig ingen gode forslag på hva som kan være galt.

setter den inn på verksted for feilsøking.

Noen andre som har problemer som dette med ipod ? #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har en Ipod nano 4. gen. Denne støttes ikke av interfafen. Ikke iPhone 4 heller.

Er det noen som vet om det er mulig å oppdatere iDrive iPod interfacen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...