treige Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Hei! Jeg har en bmw 525 tds 93mod. Den har en knaklelyd i motor og drar noe dårligere. Dysener er trykktestet og er ok. Bilen har gått mellom 320 og 340 000 km..(har byttet teller en gang og alle data er på et ark et sted, så kan regne ut eksaktlig...) Noen som har noen innspill på hva det kan være? Sett litt på netten angående chip, blitt usikker på en ting det; går det an eller går det ikke an å chippe disse motorene? Evt. hvor får jeg tak i det, og hvordan gjøres det?. På forhånd takk ..
SweetBMW Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med e34_525tds på forumet her. Han kan disse bilene inn og ut bedre enn de fleste kjenner dama si
treige Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Skrevet Desember 30, 2010 Ok, men prøvde å søke han opp og da sto det at bruker ikke eksisterer...
SweetBMW Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 ah faen blein tatt i server krasjen... ok hvis den kakler veldig så kan det være at en dyse ikke funker ordentlig, var hvertfall det på en kompis sin. jeg har ikke sååå mye peil på disse diesel bilene.,
treige Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Skrevet Desember 30, 2010 han som trykktesta dysene mente de var i orden nok til å sitte i en forkammer motor da...
treige Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Skrevet Januar 4, 2011 Noen som vet gjengedimensjonen der dysene skal inn i toppen?
Forbiss Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Har du ulyd på alle turtall eller er det ved belastning, tomgang etc?
bmw520 Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 e34_525tds er en kompis av meg, derfor vet jeg at han dessverre er i afghanistan som soldat nå så han er litt vansklig å nå for tiden. Ang knakelyden så kan pumpa stå feil, ryker det av den, kom det plutslig? Det kan ikke være skjørtebank du hører da, er det like mye ved kald som ved varm motor? mange spm, men må jo spørre Når det gjelder chip, så JA, den kan chippes, dette kan e34_525tds gjøre, ikke nå da, men litt senere om han har tid. Ang gjenge dim på dysene så har jeg ikke målt det nå, men det er 27mm pipe som må brukes for å ta dem av, så da tipper jeg ca 22mm på gjengene men dette kan jeg måle i morra/idag onsdag om det er av interesse.
treige Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Forbiss: Lyden er der ved alle turtall, men avtar noe når jeg gir gass.. bmw520: lyden kom plutselig, så kan rumpa stå feil da?. Har tenkt skjørtebank, lyden kom når den var varm og er der når den er kald. Får komme tilbake til chip, hvis den blir bra igjen. Har kjøpt slik spesialpipe, så dysene er ute... Har målt gjengene til 24mm mener je å huske, kan det være M24 x ?
Forbiss Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Snodig. Hadde lyden blitt sterkere når du gir gass hadde eg tippa at det var dieselrelatert, dyser eller pumpe. Men siden lyden blir svakere ved turtall ville eg fått sjekket ventil-løfterene. Det kan hende du har ein defekt løfter.
treige Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Alle løftere er i orden... men skal sette lufttrykk i dysehøla hvis jeg finner ut riktig gjengedimensjon... så finner kansje ut om det er en deffekt ventil ellernoe da....
bmw520 Skrevet Januar 6, 2011 Skrevet Januar 6, 2011 Du kan eventuelt løsne et og et dieselrør på dysene, og høre hvordan motoren går når du gjør det, om den forandrer seg merkant på turtall eventuelt du hører det, så er nok dysa iorden, men dette er litt vansklig om man ikke har litt "ører" å høre med om du skjønner eller arfaring for å si det på en annen måte, hehehe
treige Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Skrevet Januar 7, 2011 ja, skjønner. Har ikke kjempetrente ører hvis det er vanskelig å høre det...
Forbiss Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Er som regel ikkje så veldig vanskelig å høre men du kan prøve å lytte på hver dyse med ein skrutrekker. Da vil du muligens høre hvilken sylinder problemet er på.
bmw520 Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Når du tok trykktest av dysene, fikk du vite når dem åpnet seg og at alle var like?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå