Peak Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Hei, er ikke helt inne i bilstereo, men trenger en forsterker siden alle hÞytaller ledningene er trukket bak i bilen (6. stk) av forrige eier. Hvor mange kanaler vil jeg trenge i forsterkern dersom jeg skal drive alle (orginal)hÞytallerne fra den? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Har kikket litt pÄ disse kara, vil noen av disse duge?
Spankus Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Hvis du skal ha til 6 hÞytallere, mÄ du ha 6 kanaler pÄ forsterkereren. Trenger ikke noe sÄ veldig til forsterker til hÞytallere. Ingen av de pÄ linkene du har funnet er 6-kanalers.
todleif Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Har du hÞgtalere framme, so trenger du 2 kanaler. (venstre og hÞgre) Har du hÞgtalere framme og bak, trenger du 4 kanaler. (venstre og hÞgre x2) Har du hÞgtalere framme og sub, trenger du 3 kanaler (venstre og hÞgre + sub) Har du hÞgtalere framme og bak + sub, trenger du 5 kanaler (venstre og hÞgre x2 + sub) Spillerene har som oftest 4-kanals forsterker innebygd. StÄr f.eks. 4x50w, men dette er maks watt og dei leverer typisk 4x20w Dette er ganske lite, so det er vanligt Ä kjÞpa eksterne forsterkere.
Peak Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Skrevet Desember 30, 2010 Ingen bass, men kan man pÄ en 4 kanals koble f.eks. pÄ en 4 ledninger pÄ 2 innganger og 2 pÄ de 2 gjenstÄende?
StigJ Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Hvor mange hÞyttalere har du framme og hvor er de plassert? Tenker da pÄ om det er trukket egne kabler til diskantene. Hvis du kjÞrer dem rett pÄ forsterkeren vil det gÄ ca. ett mikrosekund fÞr de lukter svidd. Kan vÊre forrige eier har hatt delefilterene liggende bak...
Peak Skrevet Desember 30, 2010 Forfatter Skrevet Desember 30, 2010 Ligger et delefilter i dÞren pÄ passasjer siden, orginalt fra altec lansing. Det er hÞytallere nede ved fÞttene, i dÞrene ved kne hÞyde og i hatthylle.
todleif Skrevet Desember 30, 2010 Skrevet Desember 30, 2010 Det skal nok vÊra eit delefilter pÄ fÞrersiden og. Er delefilteret pÄ passasjersiden tilkobla? Er vanligt med 2-veis komponentsett framme. Dvs diskant og mellomtone/bass + eit delefilter http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Har du stÞrrelsen pÄ hÞgtalerene? Bilder kan hjelpe Er det i ein e36 du har dette anlegget?
Peak Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 Det skal nok vÊra eit delefilter pÄ fÞrersiden og.Er delefilteret pÄ passasjersiden tilkobla? Er vanligt med 2-veis komponentsett framme. Dvs diskant og mellomtone/bass + eit delefilter http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Har du stÞrrelsen pÄ hÞgtalerene? Bilder kan hjelpe Er det i ein e36 du har dette anlegget? Ja er en e36 coupe, alt er standard bortsett fra headunit fra Sony. hÞgtallern pÄ passasjer sida er tatt ut, samme med delefilteret en kompis trodde ikke det var noe Ä ha, men jeg tok vare pÄ det og mÄ vel skues inn igjen? alt dette er orginalt dele filter fra Altec Lansing og hÞytallere derfra, har ingen bilder nÄ desverre, men om det hjelper kan jeg nok fÄ tatt noen alÞp av helgen.
StigJ Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Altec Lansing er sjefshÞyttalere. Fantastisk lyd til og med i deres 6x9. Men da snakker jeg som hÞyttalerne fra 90 tallet De var ganske gromme med flettede karbonmembraner for sÄpass lenge siden... Du har sikkert da diskant og mellomtoner i dÞrene plassert litt hÞyere oppe i dÞrpanelene. Disse har da ett sett kabler bakover som kommer fra filterene i dÞrene. SÄ er det sikkert midbasser i sparkepanelene som ikke har filter. SÄ har du to i hattehylla som har to par kabler. Da kommer jeg frem til 3 par kabler. Hvis det er slik sÄ kan du kjÞre de i sparkepanelet og de i dÞrene sammen pÄ ett par utganger pÄ forsterker, sÄ har du bakhÞyttalerne pÄ to andre par utganger. SÄ det holder forsÄvidt med en 4kanaler...
Peak Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 Altec Lansing er sjefshÞyttalere. Fantastisk lyd til og med i deres 6x9. Men da snakker jeg som hÞyttalerne fra 90 tallet De var ganske gromme med flettede karbonmembraner for sÄpass lenge siden...Du har sikkert da diskant og mellomtoner i dÞrene plassert litt hÞyere oppe i dÞrpanelene. Disse har da ett sett kabler bakover som kommer fra filterene i dÞrene. SÄ er det sikkert midbasser i sparkepanelene som ikke har filter. SÄ har du to i hattehylla som har to par kabler. Da kommer jeg frem til 3 par kabler. Hvis det er slik sÄ kan du kjÞre de i sparkepanelet og de i dÞrene sammen pÄ ett par utganger pÄ forsterker, sÄ har du bakhÞyttalerne pÄ to andre par utganger. SÄ det holder forsÄvidt med en 4kanaler... Flott, fint gjennomgang Takker for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ