Gå til innhold

hei! hvordan sjekke om min bmw trekker strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Sliter litt med at min bmw er tom for strøm etter at den har stått 2 dager.

Kjøpte nytt batteri for 1 måned siden..

noen som kan hjelpe meg hvordan jeg skal gå frem??

mvh thomas.

Skrevet

når jeg har kjørt bilen en liten tur, så hører jeg at det er en del mere futt i batteriet, så det blir vertfall ladet.

Skrevet

Ta av minuspolen på batteriet,kobl så et ampermeter i serie mellom minuspolen og skoen. Husk å sett på A på ampermeter. Så måler du om det er noe som trekker strøm. Husk å ha igjen dører og alt av lys og lignende. Hvis du får mye amper som trekkes, napp ut så en og en sikring til du finner synderen.

Skrevet

Rett som Margido sier, men du må også huske å låse bilen med alle dørene lukket for å få rett måling. Det tar c.a 15-40min før bilen går i sleep og målingen blir rett. Du kan lure dørene til å tro at de er lukket ved å klikke låsekassa i lås, og kile microbryteren på karosseriet med noe passende ;)

Skrevet
Ta av minuspolen på batteriet,kobl så et ampermeter i serie mellom minuspolen og skoen. Husk å sett på A på ampermeter. Så måler du om det er noe som trekker strøm. Husk å ha igjen dører og alt av lys og lignende. Hvis du får mye amper som trekkes, napp ut så en og en sikring til du finner synderen.

Altså, minus på batteriet og minus kabelen liksom?

Skrevet

Jepp!

En mer primitiv måte er å bruke en prøvelampe.. Men den er ikke like nøyaktig og krever litt større strømtap for i det hele tatt å lyse..

Opptil 0.15A er vel et akseptabelt tap.. (noen sier 0.01A, mens andre helt opp mot 0.6A)

Skrevet

det første du bør sjekke er dynamo så du ikke ødelegger ditt nye batteri,dynamoen skal lade over 13,7 og helst rundt 14v stabilt med driftvarm motor.multimeter må man bare ha.Ikke sikkert den lader det nok,starter du i kulda så må bilen kjøres ca 20 min for å lade opp strømmen du brukte på å starte bilen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...