thomascr Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Hei!! Sliter litt med at min bmw er tom for strøm etter at den har stått 2 dager. Kjøpte nytt batteri for 1 måned siden.. noen som kan hjelpe meg hvordan jeg skal gå frem?? mvh thomas.
thomascr Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 når jeg har kjørt bilen en liten tur, så hører jeg at det er en del mere futt i batteriet, så det blir vertfall ladet.
Morty999 Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 hvis du bare kjører en liten tur av gangen får det ikke ladet seg opp da.. sett på lader'n og test det først
thomascr Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 har satt på lader nå ja Men batteriet er jo ikke en mnd en gang
Margido Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Ta av minuspolen på batteriet,kobl så et ampermeter i serie mellom minuspolen og skoen. Husk å sett på A på ampermeter. Så måler du om det er noe som trekker strøm. Husk å ha igjen dører og alt av lys og lignende. Hvis du får mye amper som trekkes, napp ut så en og en sikring til du finner synderen.
Kennethe34 Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Rett som Margido sier, men du må også huske å låse bilen med alle dørene lukket for å få rett måling. Det tar c.a 15-40min før bilen går i sleep og målingen blir rett. Du kan lure dørene til å tro at de er lukket ved å klikke låsekassa i lås, og kile microbryteren på karosseriet med noe passende
thomascr Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 Ta av minuspolen på batteriet,kobl så et ampermeter i serie mellom minuspolen og skoen. Husk å sett på A på ampermeter. Så måler du om det er noe som trekker strøm. Husk å ha igjen dører og alt av lys og lignende. Hvis du får mye amper som trekkes, napp ut så en og en sikring til du finner synderen. Altså, minus på batteriet og minus kabelen liksom?
Superbeetle Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 Jepp! En mer primitiv måte er å bruke en prøvelampe.. Men den er ikke like nøyaktig og krever litt større strømtap for i det hele tatt å lyse.. Opptil 0.15A er vel et akseptabelt tap.. (noen sier 0.01A, mens andre helt opp mot 0.6A)
thomascr Skrevet Desember 31, 2010 Forfatter Skrevet Desember 31, 2010 oki! tusen takk for svar! lader batteriet helt opp nå, så får jeg se! må kjøpe multimeter også først
bjalle Skrevet Desember 31, 2010 Skrevet Desember 31, 2010 det første du bør sjekke er dynamo så du ikke ødelegger ditt nye batteri,dynamoen skal lade over 13,7 og helst rundt 14v stabilt med driftvarm motor.multimeter må man bare ha.Ikke sikkert den lader det nok,starter du i kulda så må bilen kjøres ca 20 min for å lade opp strømmen du brukte på å starte bilen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå