Vikingen Skrevet Mars 12, 2011 Forfatter Skrevet Mars 12, 2011 uppdate: bedre seint enn aldri? ble dårlig med bilder forrige hælj fikk litt hjelp, her driver vi begge med å skru på startern med ledninger jævla knot så bare ett bilde inni bilen er nå kjørbar har kjørt den fra oslo å hematt tell trysil, ska ned igjen på søndan, var ute å kjørte i natt å, alt funker fint eneste er at den er litt treg till å starte må kinne den en stund, mistenker en tempsensor eller noe i den duren =) går nå og venter på svar fra BT anngående å sette turbo på org motorn. ellers så er jeg så langt fornøyd med bilen, når sommern kommer så er planen og ta all rust og alle bulker å få den strøken utvendig og kansje noen styling detaljer =) skal hvertfall bytte ut den ramma forran og framplata ettersom det har blitt taua i og bøyd... planen innvendig er med tida når je har råd skinnintr og ekstra lydisolering og greit anlegg =) har en lang liste med deler som står å venter hehe. ska få tatt noen bilder av bilen her i hælja som je kan legge ut =) mvh
Vikingen Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Skrevet Mars 25, 2011 Nå har je fått svar fra biltilsynet, får lov till å sette på turbo på org motor, da kreves avgasstest osv på lab, noen som veit hvor nærmeste lab er og hvor mye det koster å ta en test?? maks 147 Kw men sto også at je kunne bruke org motor med større effekt osv så har jo på en måte klar signal på motorbytte Eller turbokonvertering=P da er det bare å begynne å spare hehe:P
Marius_e30 Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 er nok syklus test, går vel an å få gjort dette hos tüv i tyskland til en pris som koster mer enn det smaker
Rogern Skrevet Mars 26, 2011 Skrevet Mars 26, 2011 Er bilen levert med kat.? Derfor jeg lurer er om de er strengere da? Min 89-320i er fritatt(står skrevet i vognkort)
Vikingen Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 fant ittno i vognkortet om det var kat på min org, den er førstegangs regga i norge 97 og førstegangs regga i 89. er vel en 88 desember modell tror jeg. litt irriterenes at jeg må till tyskland for å få den avgasstesten, ja en syklustest... vis je kjøper ett ombyggningsset med papirer så er det godkjent men får vel ikkno turbokit till e30 med tuv papirer feks? står jo også at vis jeg setter inn en orginal motor med høyere effekt fra en tilsvarende modell kan dette godkjennes såfremt motoren,motorstyringen og eksossystemet er av samme eller nyere modell og er i orginal utførelse. så kan vel sette inn en 325 motor da isåfall kansje istede forr turbo vis det er mye styr får se hva som skjer, tenkte je sku ringe å prate med dem, syns det er drøyt å kreve en syklustest vis je bruker alt org bare setter på turbo og en chip...
Yngvejos Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 fant ittno i vognkortet om det var kat på min org, den er førstegangs regga i norge 97 og førstegangs regga i 89. er vel en 88 desember modell tror jeg.litt irriterenes at jeg må till tyskland for å få den avgasstesten, ja en syklustest... vis je kjøper ett ombyggningsset med papirer så er det godkjent men får vel ikkno turbokit till e30 med tuv papirer feks? står jo også at vis jeg setter inn en orginal motor med høyere effekt fra en tilsvarende modell kan dette godkjennes såfremt motoren,motorstyringen og eksossystemet er av samme eller nyere modell og er i orginal utførelse. så kan vel sette inn en 325 motor da isåfall kansje istede forr turbo vis det er mye styr får se hva som skjer, tenkte je sku ringe å prate med dem, syns det er drøyt å kreve en syklustest vis je bruker alt org bare setter på turbo og en chip... Katalysatorkravet kom i 89, så hvis den ble førstegangsregistrert i 89 og det ikke står nevnt noe i vognkortet, må du nok ha katalysator. Min 88 modell uten katalysator som ble førstegangsregistrert har følgende tekst under "merknader" i vognkortet. "Untatt fra US-83".
brunsame Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 jeg fikk samme svaret, om jeg får avgasstest får jeg det godkjent.. sjekket opp, og en sånn test kostet 77 tusen norske kroner.. og det er veldig tvilsomt å få noe sånt innenfor på første testen sier di.. derfor ble det banebil på meg!
Vikingen Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Skrevet Mars 27, 2011 fytterakkern! itte faan om je gidd å bruke så mye penger på å få en sånn test da finner je på noe annet! vis man har gammel nok bil(ikke kat) slipper man den avgasstesten da?
brunsame Skrevet Mars 27, 2011 Skrevet Mars 27, 2011 ja, vist man ikkje har katt går bilen under andre regler til avgasser.. så da slipper man denne testen..
Vikingen Skrevet April 11, 2011 Forfatter Skrevet April 11, 2011 da har je bestemt meg for å beholde bilen, blir lettere sugetrimm på b20n først så få tak i en b25 og godkjenne det i den, kansje stroke till 2,7 eller noe, så får je ha turbo prosjektet tell gode på en banebil =)
ehrnst Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 bruk orginal motorstyring så skal du slippe denne syklustesten.
Østgaard Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 bruk orginal motorstyring så skal du slippe denne syklustesten. sikker på det? Jeg skal godkjenne m50b20 i e30, og jeg også må ha avgass og støytest. Her skal jeg verken ha turbo, eller noen annen form for trimming.
ehrnst Skrevet April 11, 2011 Skrevet April 11, 2011 avgass og støy, ja noe annet enn syklustest det. hvorfor skulle man måtte gå igjennom en syklustest på en bil med orginal styring? bmw har allerede gjort den testen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå