LarsBMW Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Noen som vet om disse bilene har noen forkjeller foruten motoren? 1,6 motoren har havarert og har 318i M40 motor i god stand for hånden. Ikke si "drit i å godkjenn, ingen som ser det." Skal evnt. godkjennes om det skal byttes til denne.
Superbeetle Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Er det en M40 motor som står i bilen fra før av også? Jeg skal ikke si drit i å godkjenn... men disse to motorene er jo så og si identisk! Vil tro at det går fint å godkjenne.. alt av deler er likt mellom 316 og 318.. bare husk at den nye motoren (egentlig) ikke kan være eldre enn bilen..
LarsBMW Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Skrevet Januar 1, 2011 Flott. Vet de er like utvendig, men skal muligens selges til familiemedlem som førstegangsbil og gidder ikke selge "ulovlig" bil til han. Så det er ingen forskjeller i understell og karosseri?
Superbeetle Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Nei..alt er likt. De fleste motordelene er like og all elektronikk. Jeg tror den eneste forskjellen er 300ccm større boring..1596cc vs 1796cc.. Burde gå ganske fint å godkjenne den. Det er jo mange som sier at trafikkstasjonen tillater 10-15% variasjon i effekt, men det beste er nok å undersøke med dem. Faren er at de blir i overkant byråkratiske og skal ha papirer på at alle delene passer overens, at akselvekten er den samme, at avgasskravene er de samme etc..(en slags byråkratisk unnskyldning for uvitenhet)
oddis Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 Det er isåfall på eksossiden av toppen (årstallet + 1,6L merket), og på undersiden av øvre innsugsmanifold at 1,6L merket står. Sistnevnte må man skru av for å se. Hadde ikke brydd meg en millimeter Det er helt umulig å se forskjell for en som ikke har skrudd vanvittig mye på disse. Og man må attpå til lete med speil og lommelykt.
SweetBMW Skrevet Januar 1, 2011 Skrevet Januar 1, 2011 så lenge motorne ikke veier nevneverdig mye i forhold til hverandre, så tror jeg det skal gå. sjekk ut akselvekter på en med 318 og 316 din, sammenlign, ere ok, så kjør på. det er akselvekter de ser på mest, ang avgass, så lenge motorn er nyere enn den du har i eller samme, så er det ok. men du må bruke org eksos osv da.
LarsBMW Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Skrevet Januar 2, 2011 Da tar jeg en telefon til trafikkstasjonen og hører hva de sier
bjornar-a Skrevet Januar 2, 2011 Skrevet Januar 2, 2011 Da tar jeg en telefon til trafikkstasjonen og hører hva de sier 1+
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå