Muztang289 Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Nylig gått til innkjøp av en E38 740ia! Lager denne tråden for litt showoff, samt synspunkter om bilens fremtid når det kommer til montering av alt ifra felger, eksos, anlegg osv.. Bilen er en 1997 modell som er første gang registrert 25.04.1997 hos Autozentrum AS i Oslo. Bilen har servicehefte frem til km 164.367 som da har blitt tatt hos Stenshagen i Oslo sist.. Det bærer sterkt preg av vedlikehold av interiør, karosseri, motor og drivverk når man bilen har gått 245.000 km. Sparer meg for mye jobb ved å hive ut fin info som selgeren brukte i annonsen: "Meget pen og velholdt 7-serie. Denne bilen er ny i Norge og har ikke vært importert. Denne bilen har den nyere 4.4-liters motoren med steptronic-girkasse - dvs girkasse der det er mulig å gire manuelt ved behov. Denne motoren yter samme HK som den forgående 4.0-liters motoren, men yter 420 NM dreiemonent istedet for 400. M62 som er kodenavn på de nyere 3.5 og 4.4-liters V8-motorer har også andre oppgraderinger og har ikke enkelte problemer som har oppstått på den tidligere generasjonen M60 (3.0 og 4.0) Ellers er denne bilen godt utstyrt og utover standardutstyret, er det verdt å nevne at denne bilen har utstyr som ryggesensor foran og bak, xenonlys, klimaanlegg, regnsensor, el. seter med memory, el. rollo i bakrute. Den har også komfortseter i tynt nappa-skinn, hvilket er skjeldent utstyr på disse bilene da de fleste ble levert med standardstolene og en dårligere skinnkvalitet. Bilen er også levert med Chrome-line pakke. Dette innebærer ekstra kromdetaljer som krom dørhåndtak, innstigslister, interiørdetaljer og lys lykteinnfatning til frontlykter. Annet skjeldent utstyr denne bilen har er EDC - elektroniske dempere som kan justeres i sport eller komfort-modus. Svært få 7-serier som har denne type dempere. Meget pent. 19' sommer og 16'vinterhjul med gode dekk på begge hjulsett. " Ellers så fulgte det med en del papirer som kviteringer og EU kontroll sedler. Av de EU kontroll sedlene på bilen som jeg har er det totale feil er to 2'er feil på bilen. Planer fremover Ikke kjøpt enda Kjøpt, ikke montert Kjøpt og montert - Coilovers - Eisenmann eksos - Alpina felger - Alpina frontleppe - Facelift front - Hel-lakkering ( farge bytte ) - Toning av ruter - Xenon/led i alle lys innvendig og utvendig - Orange dioder i dørhåndtakene og kanskje nede ved gulvet ved beinene. - Oppgradere anlegget på nytt ( noe over gjennomsnittet ). - Bytte av ALT av slitedeler, foringer osv. i understell. Dette er planer som er satt, endringer kan skje med tiden.. Det koster og være kar så vi får se hva lommeboka tillater. Vehicle information VIN long WBAGF810X0DK64729 Type code GF81 Type 740I (EUR) Dev. series E38 () Line 7 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine M62 Cubical capacity 4.40 Power 210 Transmision HECK Gearbox AUT Colour OXFORDGRUEN METALLIC (324) Upholstery SOFTLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E38 (N9SN) Prod. date 1997-04-07 Order options No. Description 216 SERVOTRONIC 223 ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC) 248 STEERING WHEEL HEATING 302 ALARM SYSTEM 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 441 SMOKERS PACKAGE 456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE 464 SKIBAG 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS 499 HEADRESTS IN REAR, ELECTRIC. ADJUSTABLE 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT 670 RADIO BMW PROFESSIONAL 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 830 NORTHLAND VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 888 DANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE 928 TYIRE CONTROL Series options No. Description 202 STEPTRONIC 214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION 260 SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER 284 LT/ALY WHEELS ELLIPSOID STYLING 46 438 WOOD TRIM 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 806 3RD STOP LIGHT Information No. Description 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 473 ARMREST, FRONT 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 555 ON-BOARD COMPUTER 694 PREPARATION FOR CD CHANGER Noen bilder. ANONNSE BILDER: _____________________________________________________________________________ Bilder som er tatt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Ødelegger man bilen med senking og andre uoriginale tilpasninger? Ja ja, gratulerer med ny bil. Gleder meg til å se bilder. Høres nu i alle fall ut som en bra bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 original gromvogn?! javel, jeg vil gjerne se bilder da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 gratulerer med kongebil rett motor iaffal eneste jeg ikke likte var chromen. blir litt mye for min del men. så godt holdt ut i forhold til km iaffal. nydelig farge forresten. savner grønnfargen fra 730n min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaar Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Nydelig bil, har du planer om senk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2011 Ødelegger man bilen med senking og andre uoriginale tilpasninger? Ja ja, gratulerer med ny bil. Gleder meg til å se bilder. Høres nu i alle fall ut som en bra bil Selger sa så.. Jeg vurderer soting av vindur fra B stolpe og bak, eksos og kanskje senk.. Men er så usikker, bilen er vel ORGINAL om man ser bort ifra BMW felgene som neppe var orginalt med bilen.. Personlig så langt, synes jeg bilen er NYDELIG slik den er.. Må kanskje vente litt til jeg blir litt lei den, og til jeg må starte å krydre den opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2011 gratulerer med kongebil rett motor iaffal eneste jeg ikke likte var chromen. blir litt mye for min del men. så godt holdt ut i forhold til km iaffal. nydelig farge forresten. savner grønnfargen fra 730n min.. Takk skal du ha! Jepp, sålenge det er en 8'er med gode krefter er det riktig motor for min del! Jeg har aldri likt mye chrome på biler, men siden dette orginalt fra fabrikk er en chrome-line bil, så føler jeg for å beholde det da det ikke er mange av de på veiene idag.. Jeg har aldri likt grønne biler, men denne er så dyp så den blir fin i mine øyne, og med interiøret så synes jeg det blir en fin match Bilen er godt velholdt ja, noe jeg må holde vidre også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2011 Nydelig bil, har du planer om senk? Det vet jeg ikke enda.. Har bare sett bilen på vinterdekk, så må nesten få på sommerhjula for å bedømme det da bilder lyver som regel.. Men når jeg titter på bildet så synes jeg den kan få 2-3 cm.. =) En ting skal være sikkert, jeg har ENDELIG fått bilen jeg LENGE har drømt om!! Dette er desidert BMW's nydligste karosseri i mine øyne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Nydelig bil med en meget pen fargekombo Er ikke felgene Beyern Multi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2011 Hadde et uhell her på Torsdag da jeg kjøpte bilen.. Var utrolig glad for å få bilen og hadde problemer å sove dagene før jeg kjøpte den.. Fikk bilen, kjørte ca 30-35 mil med den da diffen plutselig gikk til helvette.. Dette klarte jeg da å få til etter 8 timer kjøpet.. Kontaktet en på forumet her idag som har en dele bil, så han skal skru ut en diff som har gått 187 tusen km til meg som jeg skulle få for 2 tusen.. Monteres da iløpet av kvelden på søndag eller mandag etter middag! Litt bilder fra verksted da jeg måtte ha den opp for å bekrefte at diffen var død. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2011 Nydelig bil med en meget pen fargekombo Er ikke felgene Beyern Multi? Ang. felgene så har jeg ikke peiling.. Kan godt være du har riktig..=) Jeg mener nå når det kommer til felger så er det ALPINA som er riktig på en E38 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inanc_mpower Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Grattis med kongebil daniel! rett og slett deilig bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2011 Grattis med kongebil daniel! rett og slett deilig bil! Takk takk Inanc! =D Du får bli med en dag vettu på prøvetur når den er på veien igjen =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeikenes Skrevet Januar 1, 2011 Share Skrevet Januar 1, 2011 Denne falt i smak ja, e38 er en konge tralle, men litt senk syns jeg nesten du burde kunne spandere på den Synd med uhellet, men vi hadde en slik før, og de er magiske og kjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Januar 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2011 Denne falt i smak ja, e38 er en konge tralle, men litt senk syns jeg nesten du burde kunne spandere på den Synd med uhellet, men vi hadde en slik før, og de er magiske og kjøre Hehe, føler seg som en konge på veien med en slik ja.. Ikke umulig det blir senk til sommeren! Men hvordan blir det med senk osv med EDC dempere osv..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå