Gå til innhold

Muztang's BMW E38 740ia - Enorm overhaling pågår S.21!

Share

Anbefalte innlegg

Nylig gått til innkjøp av en E38 740ia!

Lager denne tråden for litt showoff, samt synspunkter om bilens fremtid når det kommer til montering av alt ifra felger, eksos, anlegg osv..

Bilen er en 1997 modell som er første gang registrert 25.04.1997 hos Autozentrum AS i Oslo.

Bilen har servicehefte frem til km 164.367 som da har blitt tatt hos Stenshagen i Oslo sist..

Det bærer sterkt preg av vedlikehold av interiør, karosseri, motor og drivverk når man bilen har gått 245.000 km.

Sparer meg for mye jobb ved å hive ut fin info som selgeren brukte i annonsen:

"Meget pen og velholdt 7-serie. Denne bilen er ny i Norge og har ikke vært importert. Denne bilen har den nyere 4.4-liters motoren med steptronic-girkasse - dvs girkasse der det er mulig å gire manuelt ved behov. Denne motoren yter samme HK som den forgående 4.0-liters motoren, men yter 420 NM dreiemonent istedet for 400. M62 som er kodenavn på de nyere 3.5 og 4.4-liters V8-motorer har også andre oppgraderinger og har ikke enkelte problemer som har oppstått på den tidligere generasjonen M60 (3.0 og 4.0)

Ellers er denne bilen godt utstyrt og utover standardutstyret, er det verdt å nevne at denne bilen har utstyr som ryggesensor foran og bak, xenonlys, klimaanlegg, regnsensor, el. seter med memory, el. rollo i bakrute. Den har også komfortseter i tynt nappa-skinn, hvilket er skjeldent utstyr på disse bilene da de fleste ble levert med standardstolene og en dårligere skinnkvalitet. Bilen er også levert med Chrome-line pakke. Dette innebærer ekstra kromdetaljer som krom dørhåndtak, innstigslister, interiørdetaljer og lys lykteinnfatning til frontlykter. Annet skjeldent utstyr denne bilen har er EDC - elektroniske dempere som kan justeres i sport eller komfort-modus. Svært få 7-serier som har denne type dempere. Meget pent. 19' sommer og 16'vinterhjul med gode dekk på begge hjulsett. "

Ellers så fulgte det med en del papirer som kviteringer og EU kontroll sedler.

Av de EU kontroll sedlene på bilen som jeg har er det totale feil er to 2'er feil på bilen.

Planer fremover

Ikke kjøpt enda

Kjøpt, ikke montert

Kjøpt og montert

- Coilovers

- Eisenmann eksos

- Alpina felger

- Alpina frontleppe

- Facelift front

- Hel-lakkering ( farge bytte )

- Toning av ruter

- Xenon/led i alle lys innvendig og utvendig

- Orange dioder i dørhåndtakene og kanskje nede ved gulvet ved beinene.

- Oppgradere anlegget på nytt ( noe over gjennomsnittet ).

- Bytte av ALT av slitedeler, foringer osv. i understell.

Dette er planer som er satt, endringer kan skje med tiden.. Det koster og være kar så vi får se hva lommeboka tillater. ;)

Vehicle information

VIN long WBAGF810X0DK64729

Type code GF81

Type 740I (EUR)

Dev. series E38 ()

Line 7

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine M62

Cubical capacity 4.40

Power 210

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour OXFORDGRUEN METALLIC (324)

Upholstery SOFTLEDER/BEIGE E36 SANDBEIGE E38 (N9SN)

Prod. date 1997-04-07

Order options

No. Description

216 SERVOTRONIC

223 ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC)

248 STEERING WHEEL HEATING

302 ALARM SYSTEM

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW

428 WARNING TRIANGLE

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

441 SMOKERS PACKAGE

456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE

464 SKIBAG

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS

499 HEADRESTS IN REAR, ELECTRIC. ADJUSTABLE

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT

670 RADIO BMW PROFESSIONAL

672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS

677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL

830 NORTHLAND VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

888 DANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET

925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE

928 TYIRE CONTROL

Series options

No. Description

202 STEPTRONIC

214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION

260 SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER

284 LT/ALY WHEELS ELLIPSOID STYLING 46

438 WOOD TRIM

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

806 3RD STOP LIGHT

Information

No. Description

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

473 ARMREST, FRONT

488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER

555 ON-BOARD COMPUTER

694 PREPARATION FOR CD CHANGER

Noen bilder.

ANONNSE BILDER:

h1qchmwzmn2g9yu9upsu.jpg

mrkcq2spk1xzardrhyzj.jpg

o7yd5slstswywdcd31mz.jpg

287tfpebzy9ead85dchl.jpg

kxhcevqbo75kacgs5ot3.jpg

w9bmtfuaq7iy0x8n1mhq.jpg

k13aq2pv4l9aofpmfb6z.jpg

6bzojtmxja2clfcnvxi1.jpg

Bilder som er tatt selv.

pd296bi4r600jfszyonq.jpg

hwhvf7bfwcejmfo3wcpq.jpg

ipnn08fwf8k34co25a67.jpg

doc268nh1wf2u7u2oljl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ødelegger man bilen med senking og andre uoriginale tilpasninger? :lol:

Ja ja, gratulerer med ny bil. Gleder meg til å se bilder. Høres nu i alle fall ut som en bra bil :)

Selger sa så.. Jeg vurderer soting av vindur fra B stolpe og bak, eksos og kanskje senk.. Men er så usikker, bilen er vel ORGINAL om man ser bort ifra BMW felgene som neppe var orginalt med bilen..

Personlig så langt, synes jeg bilen er NYDELIG slik den er.. Må kanskje vente litt til jeg blir litt lei den, og til jeg må starte å krydre den opp.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med kongebil :D rett motor iaffal ;) eneste jeg ikke likte var chromen. blir litt mye for min del men.

så godt holdt ut i forhold til km iaffal. nydelig farge forresten. savner grønnfargen fra 730n min..

Takk skal du ha! :D Jepp, sålenge det er en 8'er med gode krefter er det riktig motor for min del! :D

Jeg har aldri likt mye chrome på biler, men siden dette orginalt fra fabrikk er en chrome-line bil, så føler jeg for å beholde det da det ikke er mange av de på veiene idag.. :)

Jeg har aldri likt grønne biler, men denne er så dyp så den blir fin i mine øyne, og med interiøret så synes jeg det blir en fin match :)

Bilen er godt velholdt ja, noe jeg må holde vidre også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil, har du planer om senk?

Det vet jeg ikke enda.. Har bare sett bilen på vinterdekk, så må nesten få på sommerhjula for å bedømme det da bilder lyver som regel.. Men når jeg titter på bildet så synes jeg den kan få 2-3 cm.. =)

En ting skal være sikkert, jeg har ENDELIG fått bilen jeg LENGE har drømt om!! :D Dette er desidert BMW's nydligste karosseri i mine øyne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et uhell her på Torsdag da jeg kjøpte bilen.. Var utrolig glad for å få bilen og hadde problemer å sove dagene før jeg kjøpte den.. Fikk bilen, kjørte ca 30-35 mil med den da diffen plutselig gikk til helvette.. Dette klarte jeg da å få til etter 8 timer kjøpet.. :P

Kontaktet en på forumet her idag som har en dele bil, så han skal skru ut en diff som har gått 187 tusen km til meg som jeg skulle få for 2 tusen.. Monteres da iløpet av kvelden på søndag eller mandag etter middag! :)

Litt bilder fra verksted da jeg måtte ha den opp for å bekrefte at diffen var død.

lxwxwxko50i5lm8eetjc.jpg

73987m91yelar8ghtn80.jpg

onr5nu553l1ji6ycpnc8.jpg

7666yzjvmuh6oqg3oj6y.jpg

kxyfmb5676579q31azjz.jpg8rlv0gsyqfzjcw33dowz.jpg

rmcx8c8sua7ox782x72s.jpg

kz0t0vj3skde5l74thoq.jpg

7n59rru0md5d6re3zfm0.jpg

vsx9pk5xgf8om0skfeos.jpg

ozs82nbkbjjoqks1cic7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne falt i smak ja, e38 er en konge tralle, men litt senk syns jeg nesten du burde kunne spandere på den 8)

Synd med uhellet, men vi hadde en slik før, og de er magiske og kjøre :)

Hehe, føler seg som en konge på veien med en slik ja.. :D Ikke umulig det blir senk til sommeren! ;) Men hvordan blir det med senk osv med EDC dempere osv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...