Spiff Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 4 batterier ja, er ikke småtteri det, lurte selv på om jeg skulle bruke reserverhjulsbrlønn til forsterker eller kansje bygge ned basskasse der. time will show Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 Hadde je bare fått meg jobb så hadde jeg klart å gjennomføre planene også... Men er jo ingen som vil ha meg:p Skal jeg høre på jobben min for deg? Dem trenger sikkert en erstatter etter meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 4 batterier ja, er ikke småtteri det, lurte selv på om jeg skulle bruke reserverhjulsbrlønn til forsterker eller kansje bygge ned basskasse der. time will show Nei, er slutt med alt smått nå.. Nå går det i dyre og store komponenter.. Jeg velger å bruke reservehjulbrønnen for å ha mer bagasjeplass så ikke ALT går bort til anlegget.. Nautiluz bygger basskasse av stål nede i hjulbrønnen på X5'en til kjerringa si, vet ikke om han har noen tråd her men så mange bilder på face hvertfall NOE uvanlig, men siden det er han som bygger dette så låter det sikkert helt rått også.. Han har bra med kunnskap når det kommer til anlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Nautiluz bygger basskasse av stål nede i hjulbrønnen på X5'en til kjerringa si, vet ikke om han har noen tråd her men så mange bilder på face hvertfall NOE uvanlig, men siden det er han som bygger dette så låter det sikkert helt rått også.. Han har bra med kunnskap når det kommer til anlegg! http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=163598 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 Nautiluz bygger basskasse av stål nede i hjulbrønnen på X5'en til kjerringa si, vet ikke om han har noen tråd her men så mange bilder på face hvertfall NOE uvanlig, men siden det er han som bygger dette så låter det sikkert helt rått også.. Han har bra med kunnskap når det kommer til anlegg! http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=163598 Jepp, der har du den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Hadde je bare fått meg jobb så hadde jeg klart å gjennomføre planene også... Men er jo ingen som vil ha meg:p Skal jeg høre på jobben min for deg? Dem trenger sikkert en erstatter etter meg.. Jatakk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 Grattis med grom oppgradering til bilen! må begynne å jobbe med den nå snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 4, 2012 Share Skrevet Juni 4, 2012 tøft:) hvilket anlegg har du planer om ? Det er og blir Ground Zero, da jeg er MEKTIG imponert over lyden og trøkket dette gir.. Er forsatt uvist hva som skal av høyttalere i bilen, men bak i bagasjen er det dette som skal inn. Ground Zero GZPA 1.4000D 1x3100W RMS Ground Zero GZNW 15X 2x2 ohm 2500W RMS - 2 stk Ground Zero GZBP 12.3500 90aH 3500A peak - 2 stk Har også det største Optima Bluetop batteriet som jeg tenkte å slenge nede i brønnen og itillegg ha Sønnak batteriet ved siden av som "startbatteri", men må høre med importøren om hva han anbefaler.. Kanskje bedre å bruke Optima som "startbatteri" og kjøpe et Ground Zero batteri til så jeg har 3 like og bare AGM batterier.. Bra du velger skikkelig vare. Ground Zero er suverent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Juni 5, 2012 Share Skrevet Juni 5, 2012 4 batterier å ja, klarte meg egentlig bra med kun orginale batteriet i min jeg Artig å se at det er flere som satser på litt bass i E38, tenkte du å prøve deg i ESPL også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2012 Grattis med grom oppgradering til bilen! må begynne å jobbe med den nå snart!! Tusen takk!! Den gromme oppgraderingen for de som ikke vet er 20" Alpina felger som skal overhales så de blir som nye, fikk disse til en meget gunstig pris så det var ikke snakk om å tenke på det å kjøpe dem eller ei! Blir felgopprettning ( selvom de ikke er synlig skjeve ), lakkering, nye dekk og felgene i seg selv for ca 15 tusen, noe som er veldig billig for disse felgene i tipptopp stand! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2012 tøft:) hvilket anlegg har du planer om ? Det er og blir Ground Zero, da jeg er MEKTIG imponert over lyden og trøkket dette gir.. Er forsatt uvist hva som skal av høyttalere i bilen, men bak i bagasjen er det dette som skal inn. Ground Zero GZPA 1.4000D 1x3100W RMS Ground Zero GZNW 15X 2x2 ohm 2500W RMS - 2 stk Ground Zero GZBP 12.3500 90aH 3500A peak - 2 stk Har også det største Optima Bluetop batteriet som jeg tenkte å slenge nede i brønnen og itillegg ha Sønnak batteriet ved siden av som "startbatteri", men må høre med importøren om hva han anbefaler.. Kanskje bedre å bruke Optima som "startbatteri" og kjøpe et Ground Zero batteri til så jeg har 3 like og bare AGM batterier.. Har blitt en stor og positiv endring her med denne planen, alt av batteri slipper jeg å kjøpe da jeg har fått tak i 7 Optima 75ah batterier som jeg skal ha i bilen til anlegget og resten av bilen, grunnen til dette antallet med batterier er fordi jeg SKAL ikke ha en flaskehals når det kommer til strøm. Ellers så er forsterker og basserne det samme, kassebygg og oppsett i bagasjen skal Nautiluz få lov til å ta seg av da han er guden på stereobygg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet September 11, 2012 Share Skrevet September 11, 2012 Du, nå er det vel påtide å få frem noen bilder av hva di driver på med om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet September 15, 2012 Forfatter Share Skrevet September 15, 2012 Du, nå er det vel påtide å få frem noen bilder av hva di driver på med om dagen? Helt sant det, bilen står jo i 1000 deler og er ikke brukenes til noe der den står.. Har tatt litt bilder underveis så det kommer, må bare få tid til å sette meg ned å skrive alt som skal gjøres og slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Oktober 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2012 Da er det på tide med en "liten" oppdatering i hva som har skjedd i den siste tiden. Jeg har gått til innkjøp av Alpina 20" felger, noe som jeg har drømt om å finne til den riktige prisen LENGE! Felgene skal sendes til opprettning bare for at de skal være så gode som nye, skal lakkere dem opp når de er ferdig rettet også blir det kjøp av dekk så de er klare til våren igjen! Bilen har også hvert med på Norges ferie som da gikk fra Oslo - Grimstad - Kr.sand - Lindesnes ( fyret ) - Sandnes - Stavanger - Bergen - Voss - Geiranger - Ålesund - Trollstigen - Oslo igjen, en tur som ble på ca 1700 km! Turen gikk selvsagt uten problemer og bilen fungerte perfekt under hele turen, gjennomsnitt forbruket på hele turen med en vekt på ca 2200kg var på 1,3 liter på mila noe jeg ble positivt overasket over! Den neste ferieturen med bilen skal bli til sommer igjen når snuta da skal rettes ned mot Italia! Per dags dato holder jeg på å skru ut alt som er å skru ut under bilen, da jeg har en laaang liste med deler som ligger å venter på å bli montert. Noe av deler som skal byttes er: "Ny" travers med nye foringer. Alt av foringer. Alt av bærearmer, casterstag, støttestag ol. Ny bensintank. Coilovers med nye tårnlagere. Deler i styring. Bremser blir tatt iløpet av vinteren, oppgradere til EBC rundt hele bilen. Samtidig som ALT er blitt demontert så benytter jeg sjansen til å slipe bort all synlig rust under bilen, legge på grunning og dekke til med en tykk og fin slagmasse for beskyttelse videre, dette vil igjen få et strøk med Tectyl. Så hele bilen vil være behandlet under og er godt beskyttet mot salt og drit. Legger ut noen bilder av ferie turen og noen bilder av overhalinga sålangt. Kom gjerne med innspill eller tips om ting jeg bør gjøre. Bilder ifra overhaling: Bilder ifra Norges turen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Oktober 7, 2012 Share Skrevet Oktober 7, 2012 bra og se at du tar vare på den, for det fortjener den virkelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå