Gå til innhold

Løst! Fikse baklukelås e46 Touring

Spisepinne
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har som en del andre problemer med at bakluka på min e46 touring ikke vil la seg åpne.

Har prøvd å søke både her og hos bmwccn uten å finne ut hvordan kommer til for å smøre/bytte mikrobryteren. Noen som vet?

Finnes det en alternativ måte å åpne bakluka på?

Glassluka fungerer som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan åpne den ved å trykke på nøkkelen, og om du har en bryter rett atmed panseråpneren.

Om ingen av disse tingene funker så mener jeg det skal være en slags sikkerhetsvaier på plastdekselet på bakluka som du kan trekke i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakrute visker og varmetråder fungerer, så det virker ikke særlig logisk at det er kabelbrudd. Ellers virker sentrallås som den skal.

Når jeg prøver å åpne bakluka hører jeg klikkingen i bryteren, men ingenting skjer.

Hvordan får man åpnet opp for å bytte eller evt. smøre opp microbryteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakrute visker og varmetråder fungerer, så det virker ikke særlig logisk at det er kabelbrudd. Ellers virker sentrallås som den skal.

Når jeg prøver å åpne bakluka hører jeg klikkingen i bryteren, men ingenting skjer.

Hvordan får man åpnet opp for å bytte eller evt. smøre opp microbryteren?

Nei ville sjekka microbrytaren først ja.

På sedan var et to torx skruer ved siden av skiltlysa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakrute visker og varmetråder fungerer, så det virker ikke særlig logisk at det er kabelbrudd.

Kabelbrudd skjer ikke alle kablene på en gang; jeg har hatt kabelbrudd som har ført til at bremselys i bakluka ikke fungerte, men alt annet var ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme problemet på min sedan + 1 litt til..som jeg har forstått er det 3 ting som går igjen.

1.kabelbrudd som nevnt

2.mikrobryteren som nevnt

3. Sensor i låsen som er røket.

kabelbrudd kan fort koste maaange lapper!det kommer helt ann på hvor kjapt de finner bruddet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 months later...

Da er problemet løst!

Det viste seg at kabelbruddet var like ved mikrobryteren som ble byttet i vinter #-o

Spurte om pristilbud 2 steder og dette var det jeg fikk:

Strandveien Auto (forhandler i Trondheim) gav pris på 4 - 7000,- (!)

GS bildeler gjorde jobben (inkl. ny list med innmat) for 3862,- etter prisestimat på 3 - 5000,-.

Det må sies at de byttet om på listene slik at jeg har innmaten fra den nye, mens den gamle lista ble brukt. Ny list leveres grunnet og må lakkeres (og ditto økning i totalpris for jobben).

Håper denne tråden kan være nyttig for andre i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...