Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har som en del andre problemer med at bakluka på min e46 touring ikke vil la seg åpne.

Har prøvd å søke både her og hos bmwccn uten å finne ut hvordan kommer til for å smøre/bytte mikrobryteren. Noen som vet?

Finnes det en alternativ måte å åpne bakluka på?

Glassluka fungerer som den skal.

Skrevet

Du kan åpne den ved å trykke på nøkkelen, og om du har en bryter rett atmed panseråpneren.

Om ingen av disse tingene funker så mener jeg det skal være en slags sikkerhetsvaier på plastdekselet på bakluka som du kan trekke i.

Skrevet

Bytta microbrytaren på en sedan. Grei sak det. Regner med at det er omtrent samme på touring.

På den fekk du kun opna med nøkkel, men selv om jeg bytta microbrytaren vart ikkje problemet løyst. Muli et brudd en plass :)

Skrevet

Bakrute visker og varmetråder fungerer, så det virker ikke særlig logisk at det er kabelbrudd. Ellers virker sentrallås som den skal.

Når jeg prøver å åpne bakluka hører jeg klikkingen i bryteren, men ingenting skjer.

Hvordan får man åpnet opp for å bytte eller evt. smøre opp microbryteren?

Skrevet
Bakrute visker og varmetråder fungerer, så det virker ikke særlig logisk at det er kabelbrudd. Ellers virker sentrallås som den skal.

Når jeg prøver å åpne bakluka hører jeg klikkingen i bryteren, men ingenting skjer.

Hvordan får man åpnet opp for å bytte eller evt. smøre opp microbryteren?

Nei ville sjekka microbrytaren først ja.

På sedan var et to torx skruer ved siden av skiltlysa.

Skrevet
På sedan var et to torx skruer ved siden av skiltlysa.

Ok, løsnet de i går, men så begynte det å snø så jævli at jeg skrudde dem tilbake og gikk inn i varmen.

Får prøve videre i dag!

Skrevet
Bakrute visker og varmetråder fungerer, så det virker ikke særlig logisk at det er kabelbrudd.

Kabelbrudd skjer ikke alle kablene på en gang; jeg har hatt kabelbrudd som har ført til at bremselys i bakluka ikke fungerte, men alt annet var ok.

Skrevet

Da har jeg byttet microbryteren og det ble ingen forandring.

Da er vel kabelbrudd eneste gjenstående løsning? Noen som vet hva det koster å få fikset dette? (delepris og evt. hva verksted tar for jobben).

Skrevet

jeg har samme problemet på min sedan + 1 litt til..som jeg har forstått er det 3 ting som går igjen.

1.kabelbrudd som nevnt

2.mikrobryteren som nevnt

3. Sensor i låsen som er røket.

kabelbrudd kan fort koste maaange lapper!det kommer helt ann på hvor kjapt de finner bruddet :P

  • 1 month later...
Skrevet

Er det mulig å lese ut feilkoder for å finne ut om det er kabelbrudd eller sensor som er gåen?

Våren nærmer seg fort og da må luka kunne åpnes for å få med seg sykkel og annet stash.

Skrevet

Og trekke ny ledning til bakluke var faktisk overaskende enkelt på E46 touring... Er bare og kline til... [-o< Haynes bøker fins på biltema til E46. :) Har akkurat flytta så finner ikke min egen, men der er det el-skemaer til hele bilen også mener jeg.

  • 2 months later...
Skrevet

Da er problemet løst!

Det viste seg at kabelbruddet var like ved mikrobryteren som ble byttet i vinter #-o

Spurte om pristilbud 2 steder og dette var det jeg fikk:

Strandveien Auto (forhandler i Trondheim) gav pris på 4 - 7000,- (!)

GS bildeler gjorde jobben (inkl. ny list med innmat) for 3862,- etter prisestimat på 3 - 5000,-.

Det må sies at de byttet om på listene slik at jeg har innmaten fra den nye, mens den gamle lista ble brukt. Ny list leveres grunnet og må lakkeres (og ditto økning i totalpris for jobben).

Håper denne tråden kan være nyttig for andre i framtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...