Spisepinne Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Hei, Har som en del andre problemer med at bakluka på min e46 touring ikke vil la seg åpne. Har prøvd å søke både her og hos bmwccn uten å finne ut hvordan kommer til for å smøre/bytte mikrobryteren. Noen som vet? Finnes det en alternativ måte å åpne bakluka på? Glassluka fungerer som den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Du kan åpne den ved å trykke på nøkkelen, og om du har en bryter rett atmed panseråpneren. Om ingen av disse tingene funker så mener jeg det skal være en slags sikkerhetsvaier på plastdekselet på bakluka som du kan trekke i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2011 Ved hjelp av nøkkelen får jeg kun åpnet glassluka, og ikke selve bagasjeluka. Skal lete etter en bryter ved panseråpneren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Bytta microbrytaren på en sedan. Grei sak det. Regner med at det er omtrent samme på touring. På den fekk du kun opna med nøkkel, men selv om jeg bytta microbrytaren vart ikkje problemet løyst. Muli et brudd en plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2011 Bakrute visker og varmetråder fungerer, så det virker ikke særlig logisk at det er kabelbrudd. Ellers virker sentrallås som den skal. Når jeg prøver å åpne bakluka hører jeg klikkingen i bryteren, men ingenting skjer. Hvordan får man åpnet opp for å bytte eller evt. smøre opp microbryteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet Januar 2, 2011 Share Skrevet Januar 2, 2011 Bakrute visker og varmetråder fungerer, så det virker ikke særlig logisk at det er kabelbrudd. Ellers virker sentrallås som den skal.Når jeg prøver å åpne bakluka hører jeg klikkingen i bryteren, men ingenting skjer. Hvordan får man åpnet opp for å bytte eller evt. smøre opp microbryteren? Nei ville sjekka microbrytaren først ja. På sedan var et to torx skruer ved siden av skiltlysa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet Januar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2011 På sedan var et to torx skruer ved siden av skiltlysa. Ok, løsnet de i går, men så begynte det å snø så jævli at jeg skrudde dem tilbake og gikk inn i varmen. Får prøve videre i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet Januar 3, 2011 Share Skrevet Januar 3, 2011 Bakrute visker og varmetråder fungerer, så det virker ikke særlig logisk at det er kabelbrudd. Kabelbrudd skjer ikke alle kablene på en gang; jeg har hatt kabelbrudd som har ført til at bremselys i bakluka ikke fungerte, men alt annet var ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet Januar 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2011 Da har jeg byttet microbryteren og det ble ingen forandring. Da er vel kabelbrudd eneste gjenstående løsning? Noen som vet hva det koster å få fikset dette? (delepris og evt. hva verksted tar for jobben). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 jeg har samme problemet på min sedan + 1 litt til..som jeg har forstått er det 3 ting som går igjen. 1.kabelbrudd som nevnt 2.mikrobryteren som nevnt 3. Sensor i låsen som er røket. kabelbrudd kan fort koste maaange lapper!det kommer helt ann på hvor kjapt de finner bruddet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2011 Har hørt med Strandveien Auto som gav prisoverslag på 2-3000 for å fikse dette. Noen som vet av en DIY-guide eller liknende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Februar 11, 2011 Share Skrevet Februar 11, 2011 jeg er selv ute etter det men i mitt tilfelle trur jeg det er sensoren i låsen som har røket = nytt lås.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet Februar 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2011 Er det mulig å lese ut feilkoder for å finne ut om det er kabelbrudd eller sensor som er gåen? Våren nærmer seg fort og da må luka kunne åpnes for å få med seg sykkel og annet stash. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr. compact Skrevet Februar 12, 2011 Share Skrevet Februar 12, 2011 Og trekke ny ledning til bakluke var faktisk overaskende enkelt på E46 touring... Er bare og kline til... Haynes bøker fins på biltema til E46. Har akkurat flytta så finner ikke min egen, men der er det el-skemaer til hele bilen også mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spisepinne Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Da er problemet løst! Det viste seg at kabelbruddet var like ved mikrobryteren som ble byttet i vinter Spurte om pristilbud 2 steder og dette var det jeg fikk: Strandveien Auto (forhandler i Trondheim) gav pris på 4 - 7000,- (!) GS bildeler gjorde jobben (inkl. ny list med innmat) for 3862,- etter prisestimat på 3 - 5000,-. Det må sies at de byttet om på listene slik at jeg har innmaten fra den nye, mens den gamle lista ble brukt. Ny list leveres grunnet og må lakkeres (og ditto økning i totalpris for jobben). Håper denne tråden kan være nyttig for andre i framtiden. OleMartinE46 og sondre reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå