Gå til innhold

Løst! Fikse baklukelås e46 Touring

Spisepinne
 Share

Anbefalte innlegg

• 6 years later...

Da har jeg dessverre blitt en eier av dette uheldig problemet selv. Startet med at bakluken kun åpnet seg periodisk. Men nå er det helt dødt. Hører ingen lyd av mikrobryteren heller. Demonterte listen akkurat og dynka alt i biltema sin multispray. Hadde ikke wd40 liggende så da ble det den, men til ingen hjelp. Har dessverre lånt bort pcen med inpa til en kamerat, så har ikke fått testet om jeg får åpnet den elektronisk. På nøkkelen min så åpner kun den "andre" knappen glassluken, denne fungerer dog. Samt alt av lys. Håper virkelig kun at det er defekt mikrobryter, men sliter veldig med å finne DIY. 99% av alle jeg finner er til sedan. Noen som har innspill til hva jeg kan prøve? Evt en guru på feilsøking på bilelektronikk på østlandet som tar på seg sånne jobber?

IMG_0123.jpg

IMG_0125.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten samme problem selv. Selve bakluka er iorden, men problemet ligger i åpning i vinduet. Den kan ikke åpnes med bryteren ved vindusviskeren, men jeg kan åpne med nøkkelen. Var plaget med at glassvinduet brukte å åpne seg til tide og utide. Dette er det nå slutt på, men nå fungerer ikke bryteren. Er nok en sammenheng.
Jeg har hørt at disse problemene kommer av at fukt trenger seg inn via spesielt nummerskiltlysene. Det kan så begynne å ruste i en del strømledende skinner på innsiden og skape slike problemer.
På E61 har det vært kjent at det er noe rart med dreneringen for de som har panoramatak og at vann trenger seg inn i karroseriet og forårsaker en del trøbbel med det elektriske med bakluken. Bl.a brudd på ledninger i overgangen til bakluka. Disse ledninger går vist hele veien fram og er den Pain in the ass å skifte, og spesielt ekstremt kostbar på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...