FiGu Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 I romjula dukket det opp et problem som jeg ikke finner løsning på sånn helt uten videre... Kanskje dere har et tips? jeg får ikke opp den ene passasjerdøra bak... Når jeg låser opp bilen (med fjernkontrollen) spretter alle 'låsetappene' opp - bortsett fra på denne ene døra bak. Vanligvis er det jo sånn at dersom en dør er låst, skjer det to ting når du bruker dørhandelen innenfra; - første gang spretter 'låsetappen' opp, - andre gang går døra opp. Nå etter at denne feilen oppstod, spretter ikke låsetappen opp slik den skal og som beskrevet over... Det skjer heller ingenting selv om jeg prøver fjernkontrollen gjentatte ganger eller med låseknappen på innsiden av bilen... Døra er og blir låst... Any ideas? FiGu
FiGu Skrevet Januar 3, 2011 Forfatter Skrevet Januar 3, 2011 Ledningsbrudd inn til døra? Men da skulle den vel kunne ha latt seg åpne når jeg drar i dørhåndtaket på innsiden? At den ikke låses opp med resten av dørene når jeg bruker sentrallåsen kan sikkert være et kabelbrudd, men da skulle jeg vel likevel fått opp døra fra innsiden? Det er dette som er litt rart om som gjør at jeg spør her...
2000Touring Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 Skulle tro at døra skulle kunne åpnes innantefra. Mulig noe har hoppet ut av sporet sitt(?) Slik ser delen ut bak der: Kanskje det kan hjelpe deg litt på vei?
Ripper87 Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 regner med du har prøvd å dra opp låseknapen samtidig som du låseropp/drar i håntaket har du kjørt bilen varm å styrt varm lufta mot døra, er jo mulig ting fryser seg, vist ikke må vel noe ha kilt seg eller hoppet ut av sporene sine i døra som 2000Touring sier
DariusK Skrevet Januar 3, 2011 Skrevet Januar 3, 2011 Hadde samme problem med venstre bak dør par uker siden etter bilvask. Har ikke demonter noe men hjelp etter den har stått in i garasjen over natta har mistanke på at del Nr 16 fryser og setter seg fast.
FiGu Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 regner med du har prøvd å dra opp låseknapen samtidig som du låseropp/drar i håntakethar du kjørt bilen varm å styrt varm lufta mot døra, er jo mulig ting fryser... Når jeg drar i håndtaket kommer låsetappen opp. Når jeg slipper håndtaket spretter tappen ned igjen. Den blir ikke stående som den skal. Jeg har selvfølgelig nappet tak iden, røsket og dratt - men den blir ikke stående i øvre posisjon, og døra låses ikke opp... jeg tviler på at det er frost, ettersom det har vært 0 grader de siste dagene og jeg har kjørt laaaangt, så bilen har vært god og gjennomvarm. Er det mulig å få av dørpanelet selv om døra er låst? Så jeg kommer meg inn i døra for å sjekke faenskapet? FiGu
falconeyes Skrevet April 17, 2011 Skrevet April 17, 2011 Akkurat dette problemet har jeg nå! Høyre bakdør oppfører seg på nøyaktig samme måte! Når jeg låser opp og igjen bilen både med fjernkontroll og knapp i midtkonsoll reagerer alle dørene utenom den ene bak! Tror også vi kan utelukke frost for det har vært mellom 10-20 plussgrader siste dagene. Noen som vet hva dette kan skyldes og hvordan få fikset det =S ?
FiGu Skrevet April 26, 2011 Forfatter Skrevet April 26, 2011 Jeg har ikke funnet noe løsning, men enig med Falconeyes at det ikke skyldes frost lenger... Jeg har oppdaget at den lar seg åpne noen ganger.... Men at jeg da kan ha tilsvarende problem med å få døra låst når jeg låster bilen... Oppdaget også at da jeg ikke fikk låst den sist at jeg hadde problemer med å låse den "manuelt" - altså når jeg prøvde å trykke ned knotten for hånd. Måtte "jokke" litt på den for at den skulle gå ned... Regner derfor med at jeg må ta av panelet og se hvilken del som er slitt og gjør at den ikke går opp og ned som den skal. FiGu
Otis Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Høres ut som en dårlig låsekasse. De er ikke så vanskelig å skifte. Det er ikke så mye annet inni døra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå