andreastrones Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Ettersom jeg kjenner godt til selgeren av denne bilen, er mitt klare råd; IKKE kjøp noe av denne selgeren uten at alt er grundig dokumentert ifa tilstandsrapport fra merkeverksted (som hos enkelte dessverre viser seg å være verdt nada), eller en NAF Salgstest. Ta også deg tid til en grundig gjennomgang av bilen selv, da det er mye forskjellig fra denne kant. Om bilen nylig er EU-godkjent, så spiller dette ingen rolle. Enkelte verksted slipper gjennom nær sagt alt, bare de har en fast avtale med kunde. Når alt dette er sagt, så skal også denne forhandleren ha noe skryt for sin BMW 530iA. Dette var en av de bedre bilene jeg har sett, alle servicer er fulgt samt det er gjennomført NAF Salgstest på bilen. Med ettermontering av M Aerodynamikkpakke, så er dette en fantastisk bil! Se link : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25900465
matss Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Har ingen planer om å kjøpe denne bilen lengre. Men takk for tips!
Øyvind L. Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 dirtydicky skrev: men vil ikke bilen gå meget dårlig når vanosen er blokka? 328n min gikk som en dass når vanosen var deffekt Vanos på M50/52 og S50 er ganske forskjellige.. Nå man blokker vanos på S50 så blokker man den i full åpning og da vil den gi full effekt, men man mister bunndraget og de fine mellomregistert der vanosen hjelper. Jeg hadde holdt meg vekk ifra den bilen. Man blokker ikke vanosen helt uten grunn. Enten er den utslitt og lager ulyder eller så er det folk som ikke har peiling som har skrudd på den. Den motoren tror jeg fort kan bli en dyr sak og få i stand.
RogE36R Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 matss skrev: Da skal jeg dra å se på denne til helgen:http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25537549 Hva mener folket? Noen som vet noe om denne? Kom M3 orginalt med grått dash? Og hvorfor er det "gamletypen" når bilen er 96mod?
Ellingsen B. Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 RogE36R skrev: matss skrev: Da skal jeg dra å se på denne til helgen:http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25537549 Hva mener folket? Noen som vet noe om denne? Kom M3 orginalt med grått dash? Og hvorfor er det "gamletypen" når bilen er 96mod? Du fikk de med grått dash (når de hadde den fargen på stolene) men det dashbordet der er ikke "orginalt".. Kanskje den har vært skadet?
Dirty Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Ellingsen B. skrev: RogE36R skrev: matss skrev: Da skal jeg dra å se på denne til helgen:http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25537549 Hva mener folket? Noen som vet noe om denne? Kom M3 orginalt med grått dash? Og hvorfor er det "gamletypen" når bilen er 96mod? Du fikk de med grått dash (når de hadde den fargen på stolene) men det dashbordet der er ikke "orginalt".. Kanskje den har vært skadet? den har jo digitalt klima. noe ikke prefacelift har. så dashbordet er nok byttet engang
Dirty Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 LianLi skrev: dirtydicky skrev: men vil ikke bilen gå meget dårlig når vanosen er blokka? 328n min gikk som en dass når vanosen var deffekt Hvis man gjør det med hensikt så locker man vanos i høyeste trinnet så man oppnår samme topeffekt (vil jeg tro). Men ser ingen grunn til å blocke vanos uten at man kjører vesentlig kvasse kammer og andre motoroppgraderinger. Tipper man mister en god del bunndrag på det. Sikker på at ikke 328en din var i noe nødmodus eller noe slikt i tilegg dirty? Etter å ha lest en del om vanosenen i e36/e46 etc så tror jeg te fleste ikke fungerer orndtlig lendgre uansett. Pakningene som BMW har brukt i vanos er vanvittig dårlig og begynner å takke for seg faktisk etter ganske få 1000km. Det er lite vits å bestille ny vanosdel som også er dyr. Løsningen er å bestille utskiftbar vanos-sett fra drvanos eller mrvanos (sett med pakninger) og bytte de ut. Var ikke i nødmodus, byttet vanosen så var den god igjen, singel vanos er greie å overhale har handlet av drvanos , dobbel vanos må man ha utstyr får å stille den inn. så den har sikkert rasla så mye at de koblet den ut vil jeg tro ? fetteren min hadde en 3.2 i sommer, der vanosen ikke var justert, den gikk dårligere en 3liter og spant ikke på 2 engang
ZhilleN Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 På grunn av frontkollisjon? Eller påkjørt fra siden? Er ikke godt og si, men det kan være det ene altternativet. Den lyseblå ser utrolig pen ut resten, 95mod. Gått 162.000.. Tja har han dokumentasjon på km så. Er jo en større risk og kjøpe m3, vet aldri åssen det er behandla.. Jeg hadde heller satsa på og pgøve og finne en helt org e36 m3, en som har tatt vare på en slik bil, dokumentasjon på alt, kvitteringer osv. Dette er jo meget viktig fra en slik bil. da har du truffet gullfulen!!
Endre Hånde Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 man fikk også preface front i 1996. Min originale 1996 3.2 sedan har fks gammel front (heldigvis..) Digitalt klima fikk du nok til preface også..
Endre Hånde Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 ZhilleN skrev: På grunn av frontkollisjon? Eller påkjørt fra siden? Er ikke godt og si, men det kan være det ene altternativet.Den lyseblå ser utrolig pen ut resten, 95mod. Gått 162.000.. Tja har han dokumentasjon på km så. Er jo en større risk og kjøpe m3, vet aldri åssen det er behandla.. Jeg hadde heller satsa på og pgøve og finne en helt org e36 m3, en som har tatt vare på en slik bil, dokumentasjon på alt, kvitteringer osv. Dette er jo meget viktig fra en slik bil. da har du truffet gullfulen!! Min 1996 modell har alt dette, og kan vurderes solgt til riktig pris. Lavere kmstand også! Hadde gått 124000 når jeg hadde på den trekket for vinteren.
Dirty Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Endre Hånde skrev: man fikk også preface front i 1996. Min originale 1996 3.2 sedan har fks gammel front (heldigvis..)Digitalt klima fikk du nok til preface også.. front ja, men ikke dashbord ingen 3.2 kom med preface dash dashbordet kom sent 1994, har den gammel front er det ikke en facelift, dashbord oppgraderingen kom før faceliften på fronten.
Dirty Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 ZhilleN skrev: På grunn av frontkollisjon? Eller påkjørt fra siden? Er ikke godt og si, men det kan være det ene altternativet.Den lyseblå ser utrolig pen ut resten, 95mod. Gått 162.000.. Tja har han dokumentasjon på km så. Er jo en større risk og kjøpe m3, vet aldri åssen det er behandla.. Jeg hadde heller satsa på og pgøve og finne en helt org e36 m3, en som har tatt vare på en slik bil, dokumentasjon på alt, kvitteringer osv. Dette er jo meget viktig fra en slik bil. da har du truffet gullfulen!! Hadde ikke vært redd for at den har blitt piska, de er bygd for pisk. værre med 320\325 må jo pisket ut av en annen verden vis man skal herje med de
Joher Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 Det med facelift, er det en grunn for at den kalles 97" grill Helt rå bil, ser jo dønn strøken ut! Men enig med dette dashbord greiene, var litt "rart". Men stiller meg undrene til at de har skiftet dashbord (-så til den uten airbag om det er orginalt med sideairbag) Bilen er også altfor dyr! Kan ikke fatte å begripe at folk kan betale over 200.000kr for en så gammel bil.
matss Skrevet Januar 5, 2011 Forfatter Skrevet Januar 5, 2011 Er blitt litt forvirret her nå.. Mener dere at denne bilen jeg linket ikke kom orginalt med denne dashen? Selgeren sa ingenting om at den har vært skadet eller noe. Det kan jo ha noe med at rattet ikke er et M-ratt og. At det ble byttet ut siden airbagen har slått ut. 250 000,- for en org. 3,2 i bra stand, og 164 000 på tellern. Er det stiv pris?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå