jorntg Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Har lagt merke til at det ofte, men ikke alltid er en svak bruming eller susing som høres ut som den kommer ifra varmeapparatpanelet. Kan vare leeeenge etter bilen er slått av. Er dette vanlig på E39 og i tilf, hva er det, eller er det noe som jeg bør følge opp? Har ikke brukt klimaanlegget (er kaldt nok her).
Ballder Skrevet Januar 4, 2011 Skrevet Januar 4, 2011 Er viften inne i klima panelet som trekker coupe luft over en temp føler slik at temp reguleres mest mulig korrekt av klima anlegget. For det om du ikke aktiverer AC delen, så er det fremdeles et klima anlegg. Slår seg av etter 15-20 minutter etter at bilens dør er lukket, og aktiveres med en gang døren åpnes. Derfor kan det virke som om den går til evig tid, noe den da ikke gjør. Mener også at interiør/bagasjeroms lyset er på samme måte. Altså lar du dører eller bagasje lokk stå åpent, så slukker lyset etter 15-20 min også.
jorntg Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Skrevet Januar 7, 2011 Aha, ikke værre, ble litt nervøs for at jeg hadde tullet det til da jeg de- og remonterte panlet. Takk for utfyllende svar!
kimzor Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Hos meg har jeg en unnskyld språkbruket, en hellvetes during av denne vifta. Er det noen som har en slags DIY på hvordan jeg kan få vekk denne lyden? Om noen her har kjørt en eldre ford før, så vet dere kanskje hvilken irriterende lyd klokkken i bilen lager, vifta kan sammenlignes med denne!
Otis Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Du kan ta ut hele panelet og blåse den ren med luft fra kompressor feks. Jeg gjorde det på min med stort hell. Evt kan du sikkert bytte ut vifta med noe annet, men vær obs på at viften helt sikkert er konstruert veldig bra mtp støy utvikling.
kårekloak Skrevet April 29, 2012 Skrevet April 29, 2012 Låner litt tråden din og spør etter noe det samme med siste årsmodellene av e34? Har en MED A/C og plages med noe det samme som blir spurt om i denne tråden. Lyden blir først borte etter kanskje tre kvarter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå