multipro Skrevet Januar 6, 2011 Share Skrevet Januar 6, 2011 jeg har vært og skaffet meg en 525d e39 2001. men radio/cd spilleren slår seg av etter ca 20min. noen som har tips, eller vat hva som er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
multipro Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2011 ingen som har opplev dette.?? har en Business cd spiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LiveFree Skrevet Januar 7, 2011 Share Skrevet Januar 7, 2011 Den slår seg av etter 20 min når du ikke har på motoren eller tenning? Er sånn på min E87 også, det er for å spare på strømmen, hvertfall det som stod i min instruksjonsbok Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
multipro Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2011 næi den slår seg av menst jeg kjører, og det er jo litt irriterende til tider. så all hjepl er velkommen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
multipro Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2011 ingen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Varmgang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
multipro Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2011 tviler på det. når har ikke jeg tatt tiden, men det virker som det er rundt 20 min vægang. så detter er ikke en "normal" feil på e39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 8, 2011 Share Skrevet Januar 8, 2011 Derfor jeg nevnte varmgang. Har ikke originalspillerne en liten vifte bak? Hvis denne ikke funker så kan det jo være at den blir så varm at den til slutt kutter. Ser ikke umuligheten med at det kan skje ca. etter like lang tid hver gang. Hadde selv et gammelt anlegg (uoriginalt dunkdunk) som kutta ut etter ca 25 min. Det var fordi forsterkeren ble for varm. Skrudde av anlegget i 5 minutter så kunne jeg spille igjen en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
multipro Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2011 vet ikke om den har vifte, har akurat fått meg bmw, så er helt grønn jeg trenger ikke å vente, kan slå den på med engang. virker en stund da. så slår den seg av igjenn.. . får ta å se på det imårgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 HVIS det er slik at det er en funksjon som slår av spilleren etter 20 min når IKKE motoren går, så vedder jeg kneskålene mine på at det er denne funskjonen det er noe krøll med. Spilleren TROR at du står og spiller uten at motoren er igang, altså slår den seg av. Ta tiden noen ganger, slår den seg av etter nøyaktig 20min hvergang er det garantert en slik funskjon. Ved varmgang vil det variere er fra gang til gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
multipro Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 og VIST du hr rett, hva/hvordan skal man fikse det da? kanskje feilen ligger i tenningslåsen da. den må jo være tilkoblet dær en plass? eller er jeg helt på bærtur ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaymondJ Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Da må du forske litt og finne ut hva som trigger forskjellen motor går/motor går IKKE. Det kan jo være en spenningsføler internt i radio/cd delen som kjenner om spenningen inn er over 13,5V, og da skjønner at bilen er igang og lader batteriet. Men dette blir bare spekaulasjoner. MEN så vidt jeg vet er det bare +12V og +12VIgn inn på spilleren, så sånn sett skulle det ikke være noen forskjell om du bare har tenning på eller bilen går. Men kan jo være et "dynamoen lader" signal på Canbussen. Men igjen, tenker kun høyt her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
multipro Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2011 hehe, bra noen tenker. jeg har jo som sakt ikke peilig på bmw, og har akurat skaffet meg en. men skal se om jeg kan finne mulig feil i kveld etter jobb. øøøh hvordan får man ut spilleren.? har fått med meg at man må fra av volumknappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Januar 9, 2011 Share Skrevet Januar 9, 2011 Av med volumknappen, så ser du ett lite hull.....Inn med et lite torx jern... Kan også bruke ett lite flattjern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå