Gå til innhold

erfaringer med denne?? link..(egr bypass)

bmw320da
 Share

Anbefalte innlegg

denne vil for det første legge feilkode på maf (som på alle diesler med maf), og på så nye biler som denne er tiltenkt vil den også legge feilkode på lambda med mulighet for motorlys osv.

den første betyr ikke noe, den andre er jeg litt mer usikker på i hvilken grad den påvirker de forskjellige modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne vil for det første legge feilkode på maf (som på alle diesler med maf), og på så nye biler som denne er tiltenkt vil den også legge feilkode på lambda med mulighet for motorlys osv.

den første betyr ikke noe, den andre er jeg litt mer usikker på i hvilken grad den påvirker de forskjellige modellene.

der er du ja... huff trodde vi hadde mista deg:) greier ikke å vente til du kommer nå:S må få fikse d egr og dpf greia snart heheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en av de første på lista når jeg kommer tilbake ;)

ALLE som har sendt meg pm siden serverkrash (når enn det var, desember en gang?) må sende disse på nytt.

Den nye kontoen min er noe ustabil da den er på samme mail addresse, så ikke alltid jeg får logga inn.

Så send pmer på nytt (til nytt brukernavn) så svarer jeg så fort jeg har kapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du peiling på om dette går bra på 2002 e46 150hk???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke slik at noe går istykker eller noe, men du vil nok få motorlampe i instumentet pga feil verdier på lambda (og maf) når egr skulle vært aktivert. Jeg legger inn nye verdier på alle biler jeg justerer/fjerner egr og kat på, for å unngå feilmelding, og potensielt nedjustert dieselmengde som en følge av feil avgasser.

Så JA, bilen din har lambda i eksosen, og skal egentlig programmeres når dette gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke slik at noe går istykker eller noe, men du vil nok få motorlampe i instumentet pga feil verdier på lambda (og maf) når egr skulle vært aktivert. Jeg legger inn nye verdier på alle biler jeg justerer/fjerner egr og kat på, for å unngå feilmelding, og potensielt nedjustert dieselmengde som en følge av feil avgasser.

Så JA, bilen din har lambda i eksosen, og skal egentlig programmeres når dette gjøres.

Jeg får ikke opp noe motorlampe på min 136HK, er det samme tilfelle der? Er vel ikke lamda på den er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener jeg hørte noe om at dette skulle gå bra op til 2004 mod??

det men at det kommer opp feilmelding ja.. men, er vel best å programere om sikkert??

hvis diselmengde nedjusteres vill jo bilen gå som et dass og da sikkert..??

men da vill jeg jo sikkert få samme problemet om jeg bare kobler ut egr ventilen ved å nappe av vakumslangen og da??

PS:

hvor holder du till henn da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye rart her.

Det finnes ingen 136 hk med lambda i eksosen.

Jeg har svart deg litt kjapt, og hvis din bil er en 2002 mod, så har heller ikke din bil lambda i eksosen.

Dette kom først på slutten av 2003... (derav "2004")

Så for alle som måtte lure, dersom du har lambda, må bilen programmeres for å unngå lampe. For alle som ikke har lambda (dette er enkelt å se på eksosen ut av turbo) så er det ikke noe annet enn at man med original diagnosetester vil kunne se en feilmelding på maf, denne vil dog ikke bety noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...