Gå til innhold

bilpleie - Mange som driver med seriøs bilpleie her ??

gica
 Share

Anbefalte innlegg

Som topic sier.

Noen som driver med seriøs bilpleie av BMW som vil dele litt erfaringer og evt produkter ?

Driver selv med litt hobby pleie og er nå igang med å planlegge min neste handlerunde fra statene. Problemet mitt er at BMWs lakk er av den hardeste typen og jeg har aldri polert en bmw.

Hva bruker dere av produkter og hva slags roterende maskiner bruker dere ? pads ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg driver litt på hobbybasis ( korrigering, våtsliping osv.).

Mitt hoteste tips til deg er å melde deg inn på Detailersclub.no, og lese gjennom alle tråder og anbefalinger som står der.

Mye bra kunnskap om nesten alle bilpleieprodukter som finnes der ute.

Jeg kan jo dele litt av mine produkter:

Bruker roterende maskin, en Skil maskin fra Torshov og en Makita. I tillegg har jeg en Biltema DA i bakhånd hvis det er ubermyk lakk.

Bruker som regel 3M, Uber og Scholl pads, fra Scandicshine.no.

Av rubbing/polish bruker jeg Scholl sin serie (S03 Gold, S17, S30+ og S40), 3M sin serie ( FCP, ECF og UFSE) og litt av Menzerna sin serie (106FF og 85RD).

Så pleier jeg, mest for morro skyld, å bruke en siste finish produkt. Her kommer det ann på hvilken voks jeg velger til slutt, men til Swissvax voks bruker jeg SV CFP, og til annen bruker jeg EZ Creme Glaze.

Men det er mye å velge mellom, og folk har mange forskjellige favoritter.

Den enkleste måten å komme inn i korringerings-verdenen, synes jeg er med 3M sin serie. Her bruker de en farge for hver polish og pad som hører sammen. Det er lette produkter å bruke, billige og lette å få tak i (de fleste lakkforhandlere og opprettingsverksteder har dette)

Hvis du absolutt skal handle fra nettet, anbefaler jeg shinearama.co.uk. De har billig frakt, billig varer og rask levering. Handlet derfra en god del ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte svar her ja.

har vært og lest igjennom noen tråder på Detailersclub.no, men det er så mange forskjellige meninger om alle produktene og mange er uenige hele tiden.

Derfor spør jeg her inne (pgr BMWs sinnsyke harde lakk).

Scholl sin serie (S03 Gold, S17, S30+ og S40) er de jeg har vurdert sterkt denne gangen. Men lurer også på om jeg skal handle meg en makita maskin også. Har idag en billigere variant med elektronisk potensiometer for rpm. Denne funker greit, men er ikke god nok når man legger litt trykk på den, virker som den sliter litt og klarer ikke helt å henge med.

Skal sjekke 3m sin serie (greit med fargede korker som matcher padsene).

Hva slags clay er fin på BMWs lakk ? Kjører i Oslo så det havner en del næsty veiskit på lakken som selv etter ei skikkelig avfetting ikke alltid går av.

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker såpe fra meguiars, fungerer sinnsykt bra, og lukter herlig, meguiars felgrens+avfetting fra turtle, fungerer gull! For vekk all drit og møkk, så bruker jeg stepsa fra meguiars, 1,2,3, + swisswax helt til slutt for og få frem aktiviteten i lakken, du for masse bra fra swisswax! har også brukt autoglym, men synes den er vanskelig og jobbe+ at den etterlater seg masse polishstøv.. Kjøp deg en god maskin også+ fiberkluter..

Har også brukt autosol med rubb, polish, dekkfornyer, listrens, fungerte topp!! bruker dette fortsatt, og er strålende fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært og lest igjennom noen tråder på Detailersclub.no, men det er så mange forskjellige meninger om alle produktene og mange er uenige hele tiden.

Scholl sin serie (S03 Gold, S17, S30+ og S40) er de jeg har vurdert sterkt denne gangen. Men lurer også på om jeg skal handle meg en makita maskin også. Har idag en billigere variant med elektronisk potensiometer for rpm. Denne funker greit, men er ikke god nok når man legger litt trykk på den, virker som den sliter litt og klarer ikke helt å henge med.

Hva slags clay er fin på BMWs lakk ? Kjører i Oslo så det havner en del næsty veiskit på lakken som selv etter ei skikkelig avfetting ikke alltid går av.

Takker på forhånd

De fleste clayer fungerer egentlig bra nok. Hvis du vet at du har mye veisalt på bilen din, burde du bruke Tardis, Crack9000 eller Prickbort før clay, så får du vekk mest mulig.

Når du sier skikkelig avfetting, hva mener du da?

Jeg synes egentlig BiltHamber sin clay er gull, den kan du bruke med kun rent vann og. Ellers fungerer Riccardo, Swissvax og MG sin proff clay finfint. ONR er gull som claylube, event. en QD.

Det er ikke alle BMW lakker som er harde, JetBlack er blant annet veeeeldig myk.. Om bilen er lakkert på nytt, er den mest sannsynlig relativt myk i lakken og.

Makita er en veldig god maskin. Litt tung og stor i forhold til andre, men den er utrolig sterk og blir nesten ikke varm i det hele tatt, selv med skikkelig hardkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste clay fungerer fint, og i hovedsak er det fin eller hard clay som er forskjellen. Likevel er det ikke sikkert at en fin clay tar mindre enn en som er klassifisert som hard/grov. Skjønne det den som kan

3M eller Scholl spiller ikke noen rolle egentlig. Hovedforskjellen på de groveste (siden du snakker om hard lakk) er at Scholl sin har mer oljer i seg og kan kjøres lengre enn 3M sin som er bittelitt grovere men som ikke kan kjøres like lenge. I bunn og grunn lite forskjell. Blir nok godt fornøyd med dem begge. Eneste jeg tenker for egen del er at jeg liker lukten på Scholl sine bedre enn 3M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver litt uten om, tar min egen og en del kompiser sine biler blant annet.

jeg bruker produkter fra poleringskongen. meget fornøyd med de, har også prøvd mye annet. men her er det nok mye smak og behag.

shoppen hans.

http://www.pimpride.no/index.php?cPath=32 bra priser har han også

her er ett eksempel på produkter fra han. kun kjørt med 1 steg her også på bildet

7h351xjlviflzjqza5o8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker på forhånd

De fleste clayer fungerer egentlig bra nok. Hvis du vet at du har mye veisalt på bilen din, burde du bruke Tardis, Crack9000 eller Prickbort før clay, så får du vekk mest mulig.

Når du sier skikkelig avfetting, hva mener du da?

Jeg synes egentlig BiltHamber sin clay er gull, den kan du bruke med kun rent vann og. Ellers fungerer Riccardo, Swissvax og MG sin proff clay finfint. ONR er gull som claylube, event. en QD.

Det er ikke alle BMW lakker som er harde, JetBlack er blant annet veeeeldig myk.. Om bilen er lakkert på nytt, er den mest sannsynlig relativt myk i lakken og.

Makita er en veldig god maskin. Litt tung og stor i forhold til andre, men den er utrolig sterk og blir nesten ikke varm i det hele tatt, selv med skikkelig hardkjøring.

Når jeg mener skikkelig avfetting, mener jeg noe som absolutt tar alt og som er kraftig nok men ikke alfor risky mtp lakken. Prøvde prickbort men følte at denne ikke var god nok, var nesten turtlewax sin dyre variant var noe bedre (gel typen).

Skal sjekke shineorama sine sider, tror jeg bestiller en del produkter neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver litt uten om, tar min egen og en del kompiser sine biler blant annet.

jeg bruker produkter fra poleringskongen. meget fornøyd med de, har også prøvd mye annet. men her er det nok mye smak og behag.

shoppen hans.

http://www.pimpride.no/index.php?cPath=32 bra priser har han også

her er ett eksempel på produkter fra han. kun kjørt med 1 steg her også på bildet

7h351xjlviflzjqza5o8.jpg

Wow, fint resultat med kun 1 stepps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...