eivindr65 Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Noen som har et godt tips på hvordan å få løs mutteren på vifta til e e39 ? 523i 97 mod.... Har prøvd å sjokke den med slag nå i snart tre timer og mutteren sitter greit fast. Sprayet med 556 og teflonspray men neida... Noen måte å få låst dette på ?
Morty999 Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 jo.. svært fastnøkkel, og 2-5kg slegge å slå den nedover Med klokka... altså nedover på innsugssiden.. løsner etter ett par slag..
eivindr65 Skrevet Januar 7, 2011 Forfatter Skrevet Januar 7, 2011 Denne løsner ikke så lett nei .......slår og slår...
Margido Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Da får du prøve å varme opp mutteren ordentlig.
T. Tharaldsen Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 slet med omtrent samme på en e34 for et par uker siden slo og varmet flere ganger.. til slutt bare dro jeg fastnøkkelen frem og tilbake så hele bilen flyttet seg en halvmeter frem og tilbake og då kom an
Larsinnj Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Regner med du kiler reima, så ikke hele greiene går rundt? Edit: Bilen flytter seg vel ikke uansett hvor mye du snurrer på vifta.
T. Tharaldsen Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 vi kilte ingenting og den flyttet seg litt bare eg dro hardt nok til, har kansje ikke så godt av det men i rein frutsrasjon ble det no sånn og den kom av, dro jo då alt som er koblet til reimen rundt
Robin L Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 jeg og slet med dette. skrudde av unbracoene i fronten av vifta bare jeg, da kom jeg til det jeg skulle. kanskje dette holder for deg og'? bare som et tips..
Dirty Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 må kjile reima, med et spett ellerno så er det bare å slå
JTS77 Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Stort skrujern (med firkant stang) e.l til å holde i mot på to av skruehodene (6mm). Bruk så en stram fastnøkkel evt skiftenøkkel. Ett skikkelig slag med liten slegge, funker hver gang. Husk å slå mot dynamo siden (links).
T. Tharaldsen Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 ga den ideen etter og ha knokket 3 skrujern
JTS77 Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 ga den ideen etter og ha knokket 3 skrujern Da har du enten for lite skrujern eller brukt det feil
Joachim_M5 Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 bruk luftmeisel med en butt meisel eller en dor. sett den på et hjørne på mutteren, og så hamrer du den løs. Funker garantert hvis du gjør det riktig!
Stephan.s Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Spenn ett brekkjern mellom de fire skrutene i fremkant som holder reimhjulet, og gulvet. Så er det bare å slå til med stor hammer og 32mm nøkkel er det vel. Gjorde dette på en e34 til en kamerat. Den løsnet på femte forsøk, uten å skade noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå