Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har et godt tips på hvordan å få løs mutteren på vifta til e e39 ? 523i 97 mod....

Har prøvd å sjokke den med slag nå i snart tre timer og mutteren sitter greit fast. Sprayet med 556 og teflonspray men neida... :-)

Noen måte å få låst dette på ?

Skrevet

jo..

svært fastnøkkel, og 2-5kg slegge å slå den nedover Med klokka... altså nedover på innsugssiden..

løsner etter ett par slag..

Skrevet

slet med omtrent samme på en e34 for et par uker siden slo og varmet flere ganger..

til slutt bare dro jeg fastnøkkelen frem og tilbake så hele bilen flyttet seg en halvmeter frem og tilbake og då kom an :D

Skrevet

vi kilte ingenting og den flyttet seg litt bare eg dro hardt nok til, har kansje ikke så godt av det men i rein frutsrasjon ble det no sånn og den kom av, dro jo då alt som er koblet til reimen rundt

Skrevet

jeg og slet med dette. skrudde av unbracoene i fronten av vifta bare jeg, da kom jeg til det jeg skulle. kanskje dette holder for deg og'? bare som et tips..

Skrevet

Stort skrujern (med firkant stang) e.l til å holde i mot på to av skruehodene (6mm). Bruk så en stram fastnøkkel evt skiftenøkkel. Ett skikkelig slag med liten slegge, funker hver gang. Husk å slå mot dynamo siden (links).

Skrevet

Spenn ett brekkjern mellom de fire skrutene i fremkant som holder reimhjulet, og gulvet. Så er det bare å slå til med stor hammer og 32mm nøkkel er det vel. Gjorde dette på en e34 til en kamerat. Den løsnet på femte forsøk, uten å skade noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...