Gå til innhold

forskjell bremser euro/us m3 e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om det er forskjell på bremser på us m3 og euro m3..

dvs om jeg som har en 95mod 3,0 kan bestille bremseskiver og klosser til us m3 fra 95,,

var en smuuuule billigere på ebay.. :P

Skrevet

ja jeg dropper ebay og bestiller fra turner i stedet.. var jo knakende gode priser der.. :)

noen som har erfaring med borra skiver til banekjøring? ser det er mange på us forumene som klager på dem...

Skrevet

Jeg lurer på det samme egentlig. Det er ganske billig på Turner. Flere skiver og klossetyper å velge mellom til helt greie priser.

Er det noen fordel å bestille til adresse i Sverige mhp mva og frakt osv? Dette emnet har vært oppe før veit jeg, men resultatet vet jeg ikke. Har kompiser i Sverige som kunne ha tatt det med. Mulig å skrive opp frakten?

P

Skrevet

Var mye her. Ingen som har vurdert å få det levert i Sverige altså?

E36 318/325/328 Brake Package

318/325/328i/is (E36) 1992-1998 Complete brake package for E36 318 (not 318ti), 323, 325 or 328i or is (for the 323iC and 328iC Convertible, add $14). Front and rear rotors, pads, wear sensors, rotor retaining screws and a liter of brake fluid. Stainless Steel brake lines are an option.

Brake Package FAQ

Brake Pad Buying Guide

Brake Rotor Buying Guide

Add stainless steel brake lines? No thanks.Yes please (#PLB533106D) (Add $89.95)Yes, coated lines (#PLB533106DCOAT) (Add $124.95)

Blue or Amber Brake Fluid? ATE Super BlueATE Type 200 Amber

Choose the pads you want: Axxis/PBR Metal Master (TMS Recomended)Axxis/PBR Ultimate (Add $25.70)Hawk HPS (Add $80.14)Hawk Ceramic (Add $85.44)Hawk HPPlus (Add $135.62)Hawk Blue (Add $215.31)Hawk HT10 (Add $243.97)Cool Willy (Add $231.10)Pagid Dark Blue Sport (Add $228.25)Pagid Orange RS4-4 (Add $324.00)Pagid Yellow RS29 (Add $395.05)

Choose the rotors you want: OEM StockTMS Cross-Drilled (Add $50.00)TMS Gas-Slotted (Add $60.00) $259.95

KLOSSER; KALIPTERE OG SKIVER ER LIKT PÅ US og EU M3

Er billig dette. Da er det frakt det står på til Norge og 25?% MVA på dette eller er det lavere satset på deler? 12? Finner vel ut av det på Toll.no, men flere her har jo kjøpt av Turner før.

P

Skrevet

Hadde vært greit å funnet ut litt om det hvordan det var med frakt til Norge.. Priser og slikt.. To komplette bremsesatser blir jo noen kilo...

Skrevet

Riktig Det er Us M3 3,0 og Europeisk 3,0 M3 som er lik i bremsene. 3,2 har flytende skiver . Disse er dyrere og endel lettere. Er vel flytende på 3,2 Us også, men mulig det kom senere da?

Skiller tett på halvkiloen pr stk i 3,2 flytende favør. Vekt to skiver 3,0 er 8kg og 3,2 er 7,02kg.

P

Skrevet

Som jeg skrev. Vektforskjell på flytende kontra faste, hvis noen syns det er viktig. Ellers så slår vel 3,2 skivene seg fortere ved banekjøring? Jeg har null erfaring fra banekjøring med BMW. Til nå har slitasjen på min 3,2 kun vært rust :( pga utelagring i to år med maks 5000 meter kjørt. Til og fra lakk).

P

Skrevet
Var mye her. Ingen som har vurdert å få det levert i Sverige altså?

Det hjelper ikke noe på prisen å få sendt det til Sverige fra USA. Du må betale mva. i Sverige også. Det er kun hvis du bestiller varer fra EU-land at du kan slippe unna mva. hvis du får det sendt til Sverige.

Skrevet

er ikke så ille mtp frakt !

far min driver mye med amerikansk lastebil og bestiller en HAUG med deler derifra, stort sett i containere da .

men bestilte nylig clutch og svinghjul derifra, svinghjulet veier vel 7,04 kg også kommer trykkplate og lamell i tilleg, samt utløserlager og alle bolter til montering . dette kom på rundt tusenlappen i frakt :) .

Tok 1,5 uke til døra mi !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...