bmwmainn Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Muligens et litt teit spm. Noen som har erfaring med helsyntetiske olja til felleskjøpet på 520 E39? Billig og bra, eller styre unna? Skulle tro olje er olje liksom. Eller hur?
Robin L Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 står det ikke statoil på mange av oljene de har der? vil TIPPE at alle oljene deres kommer fra samme leverandør...
Forbiss Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Eg er mekaniker på Felleskjøpet så dette veit eg;) All felleskjøpetolje er det Statoil som leverer. Og den heilsyntetiske olja, super synthetic, er ei god olje. Bruker denne sjøl og har brukt den lenge. Har funka utmerket for meg iallefall:)
E-39 Skrevet Januar 7, 2011 Skrevet Januar 7, 2011 Har den oppfatningen at olje er olje uansett leverandør,så lenge de leverer produkter som tilfredstiller kravene.
Eksos Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Statoil har vell samme leverandør som Biltema også? Jeg hadde satset på noe litt bedre, selvom den sikkert duger greit nok dersom du ikke bryr deg særlig om motoren
Forbiss Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Statoil har ikkje samme leverandør som Biltema men biltemaolje er såvidt eg veit Statoilolje. Og hverken Statoil, Biltema eller Felleskjøpet sin olje er dårlig siden mykje av det er samme olje.
Ballder Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Det finnes ikke dårlig olje, men dårlige motorer! En kvalitets motor lever lenge så fremt den går på olje som tilfredsstiller kravene som er satt. Dette var dagens bensin på bålet.
Tom K Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Det finnes ikke dårlig olje, men dårlige motorer!En kvalitets motor lever lenge så fremt den går på olje som tilfredsstiller kravene som er satt. Dette var dagens bensin på bålet. Dette er helt sant, det finnes visse minimumskrav fra de forskjellige bilmerkene om hva slags olje motoren skal ha men det betyr ikke at man ikke kan koste på seg litt ekstra, hvis man bruker olje som akkurat holder minimumskravet så bør man skifte oljen oftere og holde seg unna banekjøring, det blir som å sammenligne smør.....man overlever på Brelett selv om det er mere smak i Setersmør
vikorena Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Har erfaring frå tankbåt, og all smøreolje som selgast i norge produserast på raffineriet i Kalundborg, Danmark.
Eksos Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Har erfaring frå tankbåt, og all smøreolje som selgast i norge produserast på raffineriet i Kalundborg, Danmark. Utenom Agip? hørte de produseres en annen plass..
vikorena Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Kan jo sjølvsagt være at oljeselskapa tilset litt "snadder" ved depotet sitt då
Simpel Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Det tilsettes mye forskjellig i smøreolje og det skiller mye billig kontra dyr. Men smøreolje produseres vel mange plasser, er det ikke Statoil som har raffineri i Kalundborg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå