Erebus Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Det jeg stusser på mht. denne bilen er at interiøret er helt stock bmw? Hvor er platenummeret, Alpina-Dashboardet og speedometer, alpinasetene? lukter litt rart... er forøvrig uenig med fredrik i at denne er lite attraktiv som modell, en naturlig aspirert rekke-6er med 280 hester er akkurat det bmw er så kjent for.
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 er forøvrig uenig med fredrik i at denne er lite attraktiv som modell, en naturlig aspirert rekke-6er med 280 hester er akkurat det bmw er så kjent for. Nja... for 10 år siden kanskje, men idag er det V8 som teller hvis det skal være bensinmotorer med skikkelig med effekt og det er en selvfølge når det gjelder Alpina. Bensinmotorer uten turbo har ikke livets rett i årene som kommer.
Dan Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 B10 3,3 kom som nr. 2 og er basert på E39 528i. De fine modellene er basert på E39 540i. Jeg hadde nok heller kjøpt en fornuftig E39 530i med manuelt gear. Jeg tror du blander litt med 3.2 versjonen som riktignok var basert på 528i. 3.3 har samme motor som B3. Det er forøvrig vanskelig å finne en 530i også. er forøvrig uenig med fredrik i at denne er lite attraktiv som modell, en naturlig aspirert rekke-6er med 280 hester er akkurat det bmw er så kjent for. Nja... for 10 år siden kanskje, men idag er det V8 som teller hvis det skal være bensinmotorer med skikkelig med effekt og det er en selvfølge når det gjelder Alpina. Bensinmotorer uten turbo har ikke livets rett i årene som kommer. Spørs jo hva du mener med skikkelig effekt. V8 veier jo noe mer. Greit at det går fælt, men 1540 kg og 280 hk funker det og. Er iallfall veldig attraktivt for meg i dagens marked der kombinasjonen bensin og manuell er mer eller mindre ut.
Erebus Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 V8 modellene har også en annen styring som ikke på langt nær er like delikat..mange mener derfor at 6`er modellene til E39 er sweet spotten når det kommer til styrefølelse..
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 V8 modellene har også en annen styring som ikke på langt nær er like delikat..mange mener derfor at 6`er modellene til E39 er sweet spotten når det kommer til styrefølelse.. Dette er et viktig poeng (for noen), men igjen handler det om fokus og hva man vil. Det er i dette perspektivet jeg heller ville ha kjøpt en alminnelig E39 530i enn en E39 540i. Forøvrig... både Alpina E39 B10 3,2 og B10 3,3 er basert på E39 528i.
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Spørs jo hva du mener med skikkelig effekt. V8 veier jo noe mer. Greit at det går fælt, men 1540 kg og 280 hk funker det og. Er iallfall veldig attraktivt for meg i dagens marked der kombinasjonen bensin og manuell er mer eller mindre ut. Dette er jo mest et spørsmål om dine preferanser. Jeg hadde allerede i 1985/86 en Porsche 928S som hadde en V8 motor med 300 HK fordelt på kun 1450 Kg. Idag over 25 år senere er ikke dette så veldig imponerende. Det er forøvrig kombinasjonen diesel og manuelt gear som er mer eller mindre ut. Bensinbiler med mye effekt og manuelt gear (fortrinnsvis 6-trinns kasser) er derimot veldig attraktive i dagens marked.
Dan Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Effekthysteriet har jeg aldri tatt en del i. Manuelt gir er ut uansett har jeg inntrykk av. Prøv å finn en E60 med manuell. Må nesten ha M-bil skal du få det i dag. Når det gjelder B10 3.3 så har den samme motor som B3 3.3 og den er basert på S52B32 som sitter i US M3.
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Effekthysteriet har jeg aldri tatt en del i. Manuelt gir er ut uansett har jeg inntrykk av. Prøv å finn en E60 med manuell. Må nesten ha M-bil skal du få det i dag.Når det gjelder B10 3.3 så har den samme motor som B3 3.3 og den er basert på S52B32 som sitter i US M3. http://www.alpina-automobiles.com/en/mo ... s/e39.html Hva folk flest vil ha er generelt ikke en god målestokk. Hva entusiaster vil ha er derimot en veldig god målestokk. Sjekk Fredrik Huldt´s kommentarer vedr. den manuelle gearkassen i Porsche 997 GT2 RS... http://www.automotorsport.se/tv/?m=21945
Dan Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Dette er en uoffisiell Alpina side:http://www.alpina-archive.com/?page_id=183&nmt=Alpina-B10-3.3 Hvis du går inn på B3 3.3 så ser du hva den er basert på. Syns bare det virker rart at Alpina lager to forskjellige motorer med lik effekt.
Mikael-B Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Det jeg stusser på mht. denne bilen er at interiøret er helt stock bmw? Hvor er platenummeret, Alpina-Dashboardet og speedometer, alpinasetene? lukter litt rart... Den har Alpina speedometer, platenummer og sportsinteriør. B10 3.3 ble ikke levert med Alpina striper/mønster på stolene.
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Dette er en uoffisiell Alpina side:http://www.alpina-archive.com/?page_id=183&nmt=Alpina-B10-3.3 Hvis du går inn på B3 3.3 så ser du hva den er basert på.Syns bare det virker rart at Alpina lager to forskjellige motorer med lik effekt. Dette er åpenbart feil... hverken mer eller mindre. M52B28 er motoren.
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Den har Alpina speedometer, platenummer og sportsinteriør. B10 3.3 ble ikke levert med Alpina striper/mønster på stolene. Hvor har du dette fra?
Dan Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Dette er en uoffisiell Alpina side:http://www.alpina-archive.com/?page_id=183&nmt=Alpina-B10-3.3 Hvis du går inn på B3 3.3 så ser du hva den er basert på.Syns bare det virker rart at Alpina lager to forskjellige motorer med lik effekt. Dette er åpenbart feil... hverken mer eller mindre. M52B28 er motoren. For å sitere en viss karakter i Torsdag kveld fra Nydalen: Næ
Fredrik Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 For å sitere en viss karakter i Torsdag kveld fra Nydalen: Næ OK... jeg så ikke det programmet... andre mer fornuftige kilder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå